Voih, meidän vanhempien ranskiksen selkä on rikki

leikattiin pari vuotta sitten kun alapää halvaantui, nyt taas selkä on pipi. Syö särkylääkkeitä ja lekuri oli sitä mieltä että jos taas halvaantuu niin mitään ei ole tehtävissä. Onko nuo selkävaivat seurausta liiasta jalostuksesta?

http://www.aijaa.com/v.php?i=2238690.jpg
 
Oliko koko alapää halvaantunut, kun koira ensimmäisen kerran halvaantui? Miten se operoitiin? Ja miten toipui?

Mun vanhempien bichon frise, iältään silloin 6v2pvää, halvaantui yhtäkkiä koko alapäästään. Takajalat menivät siis alta. Porukat vei sen lääkäriin, ja se sanoi, että leikata ehkä voitaisiin, mutta toipumisesta ei olisi mitään takeita. Vanhemmat ei sitten uskaltaneet ottaa riskiä, ja rakas, terve "kolmas lapsi" lopetettiin 22.4.2006 :'( Ikävä on edelleen kova :'( :'(

Toivottavasti teidän koiruus paranee :hug:
 
Saiccu laiskana
Perimän lisäksi selkävikoihin vaikuttaa nuoruusajan oikea ruokinta ja liikunta ym. Koiran sairaudet johtuvat kolmesta syystä; perimästä, ympäristön vaikutuksesta ja näistä molemmista.
Perimän osalta helpottaisi kovasti jos jalostuksessa olevien koirien luusto rtg-kuvattaisiin kokonaisuudessaan. Näin voidaan karsia sairaat yksilöt pois jalostuskäytöstä.

Toivottavasti ranskanbulla saadaan kuntoon. Söpö kuva!:)





Ympäristön vaikutuksista puhuttaessa voidaan vaikuttaa pentuajan ruokinnalla, liikunnalla ja oikealla käsittelyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nappe:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Ja mulla tuli mieleen vain tämä:
jos vähän selventäisit?
No siis että en ollut kuullutkaan, että ranskis olisi jokin muu kuin tuo kuvassa oleva... (tai ranskanleipä korkeintaan)
okei, mun silmissä nuo näytti madoilta ja ajattelin että mitä täällä taas kettuillaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wilmiina:
Oliko koko alapää halvaantunut, kun koira ensimmäisen kerran halvaantui? Miten se operoitiin? Ja miten toipui?

Mun vanhempien bichon frise, iältään silloin 6v2pvää, halvaantui yhtäkkiä koko alapäästään. Takajalat menivät siis alta. Porukat vei sen lääkäriin, ja se sanoi, että leikata ehkä voitaisiin, mutta toipumisesta ei olisi mitään takeita. Vanhemmat ei sitten uskaltaneet ottaa riskiä, ja rakas, terve "kolmas lapsi" lopetettiin 22.4.2006 :'( Ikävä on edelleen kova :'( :'(

Toivottavasti teidän koiruus paranee :hug:
Juu koko alapää oli halvaantunut ja leikattiin selkänikamista joku pullistuma pois. Oli tosi kipeä pari viikoa mutta toipui hyvin.
 

Yhteistyössä