ensiksi ukon kans tuli riitaa illalla, kun kuppasi navettatöiden takia, kun yritin ehdottaa, että olis tehty työt ajoissa, että ei menis grillaus ranlnassa myöhään, että lapset pääsee nukkumaan ja mä kun joudun aikasten herämään. sit kokosta karkas ruohikkopalo, joka saatiin itse sammutettua. sit menin nukkumaan. ja heräsin puol kolme kun nuoriso tuli kohtiin juhlista. mainittakoon heti että kyseessä oli kaksi kahdeksantoista vuotiasta ja sit 21 vuotias, ettei mistään lapsista sentään ole kyse. tuvassa alkoi kauhee iso ääninen keskustelu ja mä sit lähdin hiljentämään puhujaa, ettei pienimmät herää, no tää meidän 21 vuotias oli ihan tuhannen kännissä ja soitti jolleki kaverilleen, että tulee hakemaan hänet vielä kylille. mä sieppasin sen puhelimen ja sanoin sille joka siel toises päässä oli, että tätä kaveria ei haeta mihinkään, että tää on ihan sammuma pisteessä. yritin sit puhumalla saada poikaa vinttiin, ja se ei sit millään onnistunut, sit tuli meidän kahdeksantoista vuotias nappasi poikaa kainalosta ja niin sitä vinttiin mentiin, miniä siellä oli sit itkemässä. sit me kaadettiin poika sänkyyn ja riisuttiin siltä kengät ja vaatteet, mutta hänpä ei sit sammunutkaan vaan meno halut oli kovat ja hyvä kun jaloillaan pysy, välillä käytiin vessassa niin, että mä raiveleista kiinni pidin, että pysyi jaloillaan. monesti yritti, että lähtee ja me aina kaadettiin hänet takasin sänkyyn. välillä haettiin astiaa kun sano, että oksettaa, ei sit kuitenkaa oksentanut. sit oli lähdössä etsimään naapurista seuraa ja sekin evättiin. sit poika tuli nostalkisiin tunnelmiin ja alkoi itkeä miten hyvä koti ja vanhemmat hänellä on ja ihana tyttöystävä ja nyt hän teki tälleen. no vihdoin nukku, aikaa tähän meni kokonaista kolme tuntia, ennen kuin asettu, joten sainkin suoraan mennä navettaan. tänään pitäs vielä jaksaa tän nuoren parin kans lähteä rippijuhliin.
ja kuten sanottu kyseessä ei ole lapsi enää vaan nuori itsensä elättävä mies, sanon kun kuitenki kohta joku nakkaa paskaa niskaan kasvatuksesta. ja vielä sen, että ottaa harvoin, mutta sit kun ottaa ei osaa lopettaa ajoissa, vaan homma menee överiksi. just on ku isänsä oli humalassa, ja isäntä ei olekaan ottanut liki kahteenkymmeneen vuoteen mitään sen takia, ettei osannut pysyä kohtuudessa ja sit tuli tahtomattaa loukanneeksi muita ja tehneeksi kaikkea tyhmää.
ja kuten sanottu kyseessä ei ole lapsi enää vaan nuori itsensä elättävä mies, sanon kun kuitenki kohta joku nakkaa paskaa niskaan kasvatuksesta. ja vielä sen, että ottaa harvoin, mutta sit kun ottaa ei osaa lopettaa ajoissa, vaan homma menee överiksi. just on ku isänsä oli humalassa, ja isäntä ei olekaan ottanut liki kahteenkymmeneen vuoteen mitään sen takia, ettei osannut pysyä kohtuudessa ja sit tuli tahtomattaa loukanneeksi muita ja tehneeksi kaikkea tyhmää.