VOI VI¤¤U mikä lääkäri tänään!!! Kertokaas onko 175 cm ja 74 kg reilusti lihava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

blääh

Vieras
Tämänpäiväisen lääkärin mielestä on!

Olen kuulemma ollut reippaasti liian lihava jo ennen raskautta ja nyt kun painoa on tullut viikkoon 32 mennessä 25 kiloa, se on AIVAN LIIKAA!!!

Tiedän, että nyt tuota painoa on liikaa tullut, mutta mielestäni en kyllä mikään tolkuton läski ollut ennen raskautta :(

Noilla mitoilla on painoindeksi 24,16 eli normaalipainoinen. Lääkäri siis väärässä. Tiedän tosin tapauksia, että jos on lievää ylipainoa, painoindeksi vähänkin yli 25 niin saa heti kauhean luennon. Itsellä reilusti ylipainoa (BMI yli 30) ja ei ole lääkärit ripittäneet, vaikka paljon olen lääkärissä käynyt.

samoissa mitoissa ennen ja samoilla viikoilla ja painoilla mennään, neukan täti jaksaa vaan huokailla ompas tullut painoa... sitten se kuitenkin joka kerta kysyy miten esikoisen jälkeen paino putosi ja hiljenee kun kerron kaikkien raskaus kilojen hävinneen 5 kuukaudessa :D Ja joka kerta käymme saman keskustelun... :D

Mulla tullut viikkoon 32 mennessä 20 kiloa painoa ja tuosta saa kyllä joka neuvolakäynnillä kuulla. (Ennen raskautta painoindeksi tasan 25.) Toisesta korvasta sisälle ja toisesta ulos, ei oo raskausajan diabetestä enkä syö liikaa.

Hölöhölö - älä kuuntele tollasta sontaa (lääkäri on varmaan aika vanha, ennen nimittäin painorajat oli paljon tiukemmat)
Mullakin oli suhteessa samat mitat joskus nuorena ja aina sain kuulla, miten lihava olen... Jäi sitten semmoinen mieli, että mitä väliä, kun lihavia kerran tässä ollaan, niin nykyään olen OIKEASTI sairaalloisen lihava... :(
(Ja tiedän, että on turha syyttää siitä muita kuin itseään, mutta sanon vain, että itsetunto-ongelmat ovat usein syynä lihavuuteen.)

Mä olen 175,7 senttiä ja painan nyt 77,5 kiloa...mulle ihmiset huomauttelee et olen hoikka suurinpiirtein :0 oon kyl viel ylipainoinen indeksin mukaan... mul on tosi pitkät raajat et voi silläkin vaikutusta et paino jakaantuu jotenkin...musta tosi oudosti sanottu lääkäriltä, et ole ollut ennen raskautta ylipainoinen

Alkuperäinen kirjoittaja blääh:
Tämänpäiväisen lääkärin mielestä on!

Olen kuulemma ollut reippaasti liian lihava jo ennen raskautta ja nyt kun painoa on tullut viikkoon 32 mennessä 25 kiloa, se on AIVAN LIIKAA!!!

Tiedän, että nyt tuota painoa on liikaa tullut, mutta mielestäni en kyllä mikään tolkuton läski ollut ennen raskautta :(

Eli nyt painat 99.

jos tuo 74kg oli se paino ennen raskautta niin kyllä sä normaalipainossa vielä olit. 25 kiloa on kyllä aika suuri painonnousu raskaana olevallekin, vaikka toki se voi olla suurimmaksi osaksi nestettä tms joten siitä lääkäri voikin huomauttaa. tosin eipä se huomauttelu mitään auta..

Jos sillä oli väärän potilaan paperit esillä? Mulle kävi jälkitarkastuksessa niin.. lääkäri luuli koko tutkimuksen alun että mä olin synnyttänyt juuri ensimmäisen lapseni alateitse vaikka olin siellä siksi että olin synnyttänyt toisen lapsen hätäsektiolla :D

Painoa sulle on raskauden aikana tullut reilusti, sen varmasti tiedät itsekin. Mutta ennen raskautta et ole ollut reilusti lihava, painoindeksi on normaali. Ihannepainosi todennäköisesti on vähän vähemmän kuin 75kg, mutta se ei ole lääkärin homma siitä huomautella kun painoindeksi kerta on normaali.

Itse olen 180cm pitkä ja kun painoin 75kg tunsin oloni reilusti lihavaksi :(

Yhteistyössä