Voi vattu noita mun verisuonia!

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuttua puuhaa, mulle laitettiin kerran jalkaan kanyyli kun ei muuten onnistunu.

Kerran kaks lääkäriä yritti kilpaa laittaa kanyylia. Siinä kyllä tunsi ittensä neulatyynyksi :(

Seinäjoella nämäkin tapahtuneet.

:o :(

Sama vielä jatkaa: en edes viittiny laskea reikien määrää tuolla kertaa. Kiva kun lekurit kyseli toisiltaan: "joko sait?"

 
Alkuperäinen kirjoittaja allergikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja allergikko:
Mulle tehtiin tuo kuvaus ilman varjoainetta kun olen allerginen sille. Anteeks kun olen utelias mutta miksi saat stytostaattia?

En mä sitä nyt saa vaan olen saanut joskus. Mulla on ollut syöpä kaks kertaa.

Voih, kaksi kertaa. Oletko nyt ihan kunnossa? Mä olin jo vauhkona kun löysin patin rinnasta. Tutkittiin kunnolla ja se oli joku tulehtunut trauhanen. Melkein jo hautajaisia järjestelin. Elämä opettaa!

No tällä tietoa syövän osalta terve. Perjantaina on aika keuhkopolille ja selviää tuon kuvauksen tulos, kun aiemmin tehdyssä keuhkokuvassa näkyi jotakin. Mutta voi olla, että mun yskä vaikutti siihen.

Mulla on kyllä tullut halu elää, kun olen syövistä kuullut. Ei olisi tullut mieleenkään miettiä, että mä kuolen nyt eikä mua voida auttaa. Toisella kerralla mulla oli vielä sekin juttu, että mulla oli alle vuoden ikäinen lapsi.

Mutta jos kolmas kerta tulisi, niin en kyllä tiedä jaksaisinko henkisesti enää. Niin kestäisi mun kroppa enää, tuntui jo viimeksi niin rankalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuttua puuhaa, mulle laitettiin kerran jalkaan kanyyli kun ei muuten onnistunu.

Kerran kaks lääkäriä yritti kilpaa laittaa kanyylia. Siinä kyllä tunsi ittensä neulatyynyksi :(

Seinäjoella nämäkin tapahtuneet.

:o :(

Sama vielä jatkaa: en edes viittiny laskea reikien määrää tuolla kertaa. Kiva kun lekurit kyseli toisiltaan: "joko sait?"

|O :headwall: Multa olisi voinut päästä tuossa vaiheessa jotakin erittäin rumaa suusta! :kieh: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Sädehoitojen takia mulle tehdään eka mammografia tässä iässä, koska on suurentunut riski rintasyöpään sädetyksen takia.

Mulla tutkittiin sukurasitteen takia, äidin syöpälääkäri käski mut tutkimuksiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä toinen samat hoidot läpikäynyt. Olen saanut lapsen hoitojen jälkeen, joten ei se mahdotonta ole! Ja muistakin olen kuullut.

Samat hoidot ? Mistä tiedät, että olet saanut samat hoidot, eihän tässä puhuttu erikseen annetuista lääkkeistä, vain sytostaateista yleisesti. Eri sytostaateilla on erilaiset vaikutukset. Se kannattaa huomioida.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä toinen samat hoidot läpikäynyt. Olen saanut lapsen hoitojen jälkeen, joten ei se mahdotonta ole! Ja muistakin olen kuullut.

Mulle toisen sairastamisen yhteydessä sanottiin, että hoidot voivat aiheuttaa hedelmättömyyttä. Ekalla kerralla sanottiin hoitojen aiheuttavan sitä tilapäisesti eli niitten hoitojen ajaksi.

Mutta oon mä tullut kerran raskaaksi niitten toisten hoitojen jälkeen ja helposti tulinkin. Raskaus päätyi keskenmenoon ja se nyt saattoi johtua jostakin aivan muusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Voi itku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä toinen samat hoidot läpikäynyt. Olen saanut lapsen hoitojen jälkeen, joten ei se mahdotonta ole! Ja muistakin olen kuullut.

Samat hoidot ? Mistä tiedät, että olet saanut samat hoidot, eihän tässä puhuttu erikseen annetuista lääkkeistä, vain sytostaateista yleisesti. Eri sytostaateilla on erilaiset vaikutukset. Se kannattaa huomioida.

No tuota noin, oon seurannu Scarlettin keskusteluja pitkään harmaana ja osallistunutkin joskus. Eli tiedän meillä olleen juuri saman sairauden. Oon sama vieras joka kertoi "kanyylikisasta" Seinäjoella ylempänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Voi itku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä toinen samat hoidot läpikäynyt. Olen saanut lapsen hoitojen jälkeen, joten ei se mahdotonta ole! Ja muistakin olen kuullut.

Samat hoidot ? Mistä tiedät, että olet saanut samat hoidot, eihän tässä puhuttu erikseen annetuista lääkkeistä, vain sytostaateista yleisesti. Eri sytostaateilla on erilaiset vaikutukset. Se kannattaa huomioida.

No tuota noin, oon seurannu Scarlettin keskusteluja pitkään harmaana ja osallistunutkin joskus. Eli tiedän meillä olleen juuri saman sairauden. Oon sama vieras joka kertoi "kanyylikisasta" Seinäjoella ylempänä.

Ok.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Voi itku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä toinen samat hoidot läpikäynyt. Olen saanut lapsen hoitojen jälkeen, joten ei se mahdotonta ole! Ja muistakin olen kuullut.

Samat hoidot ? Mistä tiedät, että olet saanut samat hoidot, eihän tässä puhuttu erikseen annetuista lääkkeistä, vain sytostaateista yleisesti. Eri sytostaateilla on erilaiset vaikutukset. Se kannattaa huomioida.

No tuota noin, oon seurannu Scarlettin keskusteluja pitkään harmaana ja osallistunutkin joskus. Eli tiedän meillä olleen juuri saman sairauden. Oon sama vieras joka kertoi "kanyylikisasta" Seinäjoella ylempänä.

Mutta onko tauti ollut sulla kuinka monta kertaa? Mulle ainakin annettiin tokalla kerralla eri sytostaatteja kuin ekalla kerralla. Niitä tiputettiin 6 päivän ajan kolmena jaksona. Ekalla kerralla oli vain päiväkäyntejä sytostaattien aikaan. Ekalla kerralla sain hoidot S.joella ja tokalla kerralla Kangasalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuttua puuhaa, mulle laitettiin kerran jalkaan kanyyli kun ei muuten onnistunu.

Kerran kaks lääkäriä yritti kilpaa laittaa kanyylia. Siinä kyllä tunsi ittensä neulatyynyksi :(

Seinäjoella nämäkin tapahtuneet.

:o :(

Sama vielä jatkaa: en edes viittiny laskea reikien määrää tuolla kertaa. Kiva kun lekurit kyseli toisiltaan: "joko sait?"

|O :headwall: Multa olisi voinut päästä tuossa vaiheessa jotakin erittäin rumaa suusta! :kieh: :kieh:

Olin siihen aikaan "kiltimpi", nyt ei enää onnistuis mullakaan vastalauseitta tuollainen touhu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Voi itku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä toinen samat hoidot läpikäynyt. Olen saanut lapsen hoitojen jälkeen, joten ei se mahdotonta ole! Ja muistakin olen kuullut.

Samat hoidot ? Mistä tiedät, että olet saanut samat hoidot, eihän tässä puhuttu erikseen annetuista lääkkeistä, vain sytostaateista yleisesti. Eri sytostaateilla on erilaiset vaikutukset. Se kannattaa huomioida.

No tuota noin, oon seurannu Scarlettin keskusteluja pitkään harmaana ja osallistunutkin joskus. Eli tiedän meillä olleen juuri saman sairauden. Oon sama vieras joka kertoi "kanyylikisasta" Seinäjoella ylempänä.

Mutta onko tauti ollut sulla kuinka monta kertaa? Mulle ainakin annettiin tokalla kerralla eri sytostaatteja kuin ekalla kerralla. Niitä tiputettiin 6 päivän ajan kolmena jaksona. Ekalla kerralla oli vain päiväkäyntejä sytostaattien aikaan. Ekalla kerralla sain hoidot S.joella ja tokalla kerralla Kangasalla.

Joo, kaks kertaa ja ekat hoidot Seinäjoella polilla. Toka kerta Kangasalla. Tarkoitus oli tehdä kantasolusiirto, mutta mulla ei kertyny niitä soluja tarpeeksi. Ehkä se vaikutti hedelmällisyyden säilymiseen? Eipä sitä tiedä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Voi itku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä toinen samat hoidot läpikäynyt. Olen saanut lapsen hoitojen jälkeen, joten ei se mahdotonta ole! Ja muistakin olen kuullut.

Samat hoidot ? Mistä tiedät, että olet saanut samat hoidot, eihän tässä puhuttu erikseen annetuista lääkkeistä, vain sytostaateista yleisesti. Eri sytostaateilla on erilaiset vaikutukset. Se kannattaa huomioida.

No tuota noin, oon seurannu Scarlettin keskusteluja pitkään harmaana ja osallistunutkin joskus. Eli tiedän meillä olleen juuri saman sairauden. Oon sama vieras joka kertoi "kanyylikisasta" Seinäjoella ylempänä.

Mutta onko tauti ollut sulla kuinka monta kertaa? Mulle ainakin annettiin tokalla kerralla eri sytostaatteja kuin ekalla kerralla. Niitä tiputettiin 6 päivän ajan kolmena jaksona. Ekalla kerralla oli vain päiväkäyntejä sytostaattien aikaan. Ekalla kerralla sain hoidot S.joella ja tokalla kerralla Kangasalla.

Joo, kaks kertaa ja ekat hoidot Seinäjoella polilla. Toka kerta Kangasalla. Tarkoitus oli tehdä kantasolusiirto, mutta mulla ei kertyny niitä soluja tarpeeksi. Ehkä se vaikutti hedelmällisyyden säilymiseen? Eipä sitä tiedä.

Mulla saatiin soluja tarpeeksi kasaan ja ne odottaa pakkasessa jos vielä tulee tarvetta. Toivottavasti niitä ei tarvita! Toivottavasti kumpikaan meistä ei tarvitte enää mitään tuollaisia. =) :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Voi itku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä toinen samat hoidot läpikäynyt. Olen saanut lapsen hoitojen jälkeen, joten ei se mahdotonta ole! Ja muistakin olen kuullut.

Samat hoidot ? Mistä tiedät, että olet saanut samat hoidot, eihän tässä puhuttu erikseen annetuista lääkkeistä, vain sytostaateista yleisesti. Eri sytostaateilla on erilaiset vaikutukset. Se kannattaa huomioida.

No tuota noin, oon seurannu Scarlettin keskusteluja pitkään harmaana ja osallistunutkin joskus. Eli tiedän meillä olleen juuri saman sairauden. Oon sama vieras joka kertoi "kanyylikisasta" Seinäjoella ylempänä.

Mutta onko tauti ollut sulla kuinka monta kertaa? Mulle ainakin annettiin tokalla kerralla eri sytostaatteja kuin ekalla kerralla. Niitä tiputettiin 6 päivän ajan kolmena jaksona. Ekalla kerralla oli vain päiväkäyntejä sytostaattien aikaan. Ekalla kerralla sain hoidot S.joella ja tokalla kerralla Kangasalla.

Joo, kaks kertaa ja ekat hoidot Seinäjoella polilla. Toka kerta Kangasalla. Tarkoitus oli tehdä kantasolusiirto, mutta mulla ei kertyny niitä soluja tarpeeksi. Ehkä se vaikutti hedelmällisyyden säilymiseen? Eipä sitä tiedä.

Mulla saatiin soluja tarpeeksi kasaan ja ne odottaa pakkasessa jos vielä tulee tarvetta. Toivottavasti niitä ei tarvita! Toivottavasti kumpikaan meistä ei tarvitte enää mitään tuollaisia. =) :hug:

No sanos muuta, ei näitä tarvita! Mulla on ollu muuta vielä oikeestaan vakavempaa sen jälkeen. Oon sama, joka kyseli täs taannoin pernan poistosta sulta. Ois muuten joskus kiva tavata?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sanos muuta, ei näitä tarvita! Mulla on ollu muuta vielä oikeestaan vakavempaa sen jälkeen. Oon sama, joka kyseli täs taannoin pernan poistosta sulta. Ois muuten joskus kiva tavata?

No mä aloinkin miettiä, että olikko sä sama henkilö.

Apua, en mä uskalla tavata harmaata. :D ;) Onko sulla mustaa nikkiä täällä? Jos et sillä halua sairastamisesta täällä kirjoittaa, niin voithan laittaa y-viestiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sanos muuta, ei näitä tarvita! Mulla on ollu muuta vielä oikeestaan vakavempaa sen jälkeen. Oon sama, joka kyseli täs taannoin pernan poistosta sulta. Ois muuten joskus kiva tavata?

No mä aloinkin miettiä, että olikko sä sama henkilö.

Apua, en mä uskalla tavata harmaata. :D ;) Onko sulla mustaa nikkiä täällä? Jos et sillä halua sairastamisesta täällä kirjoittaa, niin voithan laittaa y-viestiä.

Kävin välillä ruoanlaitos.

Hih, ei oo mustaa nikkiä. Monta kertaa oon harkinnu... jospa ny olis aika laittaa. Katotaan... ehkäpä saat y-viestiä piakkoin ;)

 

Yhteistyössä