Voi vattu noita mun verisuonia!

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mulla oli tänään kerroskuvaus keuhkoista ja sitä varten piti laittaa kanyyli, että saadaan varjoaine suoniin.

Hoitaja hetken tutki mun käsivarsia ja totesi ettei lähde edes yrittämään vaan hakee lääkärin paikalle. No ei lääkärikään meinannut saada neulaa suoneen ja vasta kuudennella kerralla onnistui! |O |O :headwall:

Mulla on niin huonot suonet sytostaattien takia ja suoni aina karkasi pois alta, kun lääkäri yritti sitä neulaa sinne laittaa. Sitten pyöritellään sitä neulaa käden sisällä. :x :x Teki välillä helvetin kipiää!

Mä on nyt sitten ihanan reikäiset kädet. Vasen ranne kipeä, kun siihen viimein saatiin se kanyyli ja tiputuskin tuntui niin ihanalta. :kieh: :snotty: Kämmenselässäkin on reikä, sekin on kipiä
 
Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Mullekin on kerran pistetty niin et vasta 16 kerralla onnistui |O

Kyllä oli käsivarret kipeinä....

Voi apua! :o Mä meinasin jo neljännen pistämisen kohdalla sanoa, että onko sitä varjoainetta pakko laittaa... :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja allergikko:
Mulle tehtiin tuo kuvaus ilman varjoainetta kun olen allerginen sille. Anteeks kun olen utelias mutta miksi saat stytostaattia?

En mä sitä nyt saa vaan olen saanut joskus. Mulla on ollut syöpä kaks kertaa.
 
Mä uskon, että se on varmasti yhtä tuskaa kun sorkitaan ja sorkitaan eikä valmista tule. Mutta uskokaa pois, sitä se on sille pistäjällekin... Vaikka tietääkin syyn, miksei se oikein onnistu, niin silti tulee sellainen amatööriolo... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Only and Original-:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Only and Original-:
:hug: tuo on aina yhtä perseestä :( niin laittajalle ku laitettavallekki..

Ehkä vähän lohduttaa se, että se lääkäri oli nuori ja komea. :xmas: :D

niin, ihan vähän :D ootko saanu kuvien tulokset jo vai pitääkö oottaa?

Lääkäri on perjantaina, että silloin saa tietää.
 
Mitens ne sytostaatit suoniin vaikuttaa?
Ihan sillä mietin kun itsekin niitä oon syöny. Tosin vissiin aikalailla pienempiä annoksia kuin syöpään annetaan...

Mulla on ihan kakka olo, kun tänään mammografiassa löyty kysta. Ja perjantaina gastroskopiassa ruokatorven ahtauma. Siihen reumaa 27 vuotta ja ongelmahampaat. Mä oon ku joku maanantaikappale :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Mullekin on kerran pistetty niin et vasta 16 kerralla onnistui |O

Kyllä oli käsivarret kipeinä....

Voi apua! :o Mä meinasin jo neljännen pistämisen kohdalla sanoa, että onko sitä varjoainetta pakko laittaa... :snotty:

Kävihän se helvetin kipeetä ja varsinkin se kun ne "kaivaa" niitä suonia |O

Mulla yritti 1 harjoittelija, 4 hoitajaa ja 1 lääkäri pistää....
 
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Mitens ne sytostaatit suoniin vaikuttaa?
Ihan sillä mietin kun itsekin niitä oon syöny. Tosin vissiin aikalailla pienempiä annoksia kuin syöpään annetaan...

Mulla on ihan kakka olo, kun tänään mammografiassa löyty kysta. Ja perjantaina gastroskopiassa ruokatorven ahtauma. Siihen reumaa 27 vuotta ja ongelmahampaat. Mä oon ku joku maanantaikappale :headwall:

Mulle on sytostaatit annettu suonensisäisesti. Tokalla sairastamiskerralla 6 päivän tiputusjaksoja, aina aamuin illoin. Osa lääkkeistä sellaisia ettei niitä saanut käsitellä raskaana oleva. Niitä sitten laitettiin mun suoniin... :|

Munkin kroppa ihan perseestä syöpähoitojen aiheuttamien juttujen takia. :snotty: Mullakin on tämän kuun lopussa mammografia.

Mitä sille kystalle tehdään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Mullekin on kerran pistetty niin et vasta 16 kerralla onnistui |O

Kyllä oli käsivarret kipeinä....

Voi apua! :o Mä meinasin jo neljännen pistämisen kohdalla sanoa, että onko sitä varjoainetta pakko laittaa... :snotty:

Kävihän se helvetin kipeetä ja varsinkin se kun ne "kaivaa" niitä suonia |O

Mulla yritti 1 harjoittelija, 4 hoitajaa ja 1 lääkäri pistää....

Joo se "kaivaminen"! |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mulle on sytostaatit annettu suonensisäisesti. Tokalla sairastamiskerralla 6 päivän tiputusjaksoja, aina aamuin illoin. Osa lääkkeistä sellaisia ettei niitä saanut käsitellä raskaana oleva. Niitä sitten laitettiin mun suoniin... :|

Munkin kroppa ihan perseestä syöpähoitojen aiheuttamien juttujen takia. :snotty: Mullakin on tämän kuun lopussa mammografia.

Mitä sille kystalle tehdään?

Siitä otettiin neulanäyte saman tien (kaiveltiin kymmenisen minuuttia... ) ja viikon päästä kuulen tuloksia. Kuulemma ei mikään vakava juttu ole, mutta saatetaan leikata pois kuitenkin.
Ottaa vaan päähän kun joka tutkimuksessa löytyy vikaa. Vaikka tavallaan itsestään selvää, että mitä enemmän tutkitaan sitä enemmän löytyy :/
 
:hug: Voi ei..pahin painajainen, kun itekkin joudun välillä verikokeissa ramppaamaan. Neulakammoinen kun oon..tuskin tietty "kammottomallekaan"mikään unelma tilanne.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Voi itku:
Mulla on kans kokemusta tästä. Sytostaatit on syöneet suonet ja melkoista taistelua on välillä verikokeet ja kanyylin laitot.

Verikokeet meneekin suhthelposti, mutta kanyylin laittaminen. :kieh: Onneksi ei turhan usein ole tällaisia.

Viime hoitojen aikaan mulle ei edes laitettu käteen kanyyliä, koska ei se olisi onnistunut. 6 päivän hoitojaksoja ja ennen varsinaisia hoitoja ollut yksi viikonloppu teki jo tiukkaa. Mulle laitettiin ihon alle sellainen "portti" tuohon jonkun verran solisluun alapuolelle. En muista mikä sen nimi oli, mutta silikonia se oli ja meni laskimoon suoraan tiputus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mulle on sytostaatit annettu suonensisäisesti. Tokalla sairastamiskerralla 6 päivän tiputusjaksoja, aina aamuin illoin. Osa lääkkeistä sellaisia ettei niitä saanut käsitellä raskaana oleva. Niitä sitten laitettiin mun suoniin... :|

Munkin kroppa ihan perseestä syöpähoitojen aiheuttamien juttujen takia. :snotty: Mullakin on tämän kuun lopussa mammografia.

Mitä sille kystalle tehdään?

Siitä otettiin neulanäyte saman tien (kaiveltiin kymmenisen minuuttia... ) ja viikon päästä kuulen tuloksia. Kuulemma ei mikään vakava juttu ole, mutta saatetaan leikata pois kuitenkin.
Ottaa vaan päähän kun joka tutkimuksessa löytyy vikaa. Vaikka tavallaan itsestään selvää, että mitä enemmän tutkitaan sitä enemmän löytyy :/

:hug: :hug:

Mulle tehtiin normaalien syöpäkontrollien yhteydessä keuhkokuva ja siellä näkyy toisella puolella alhaalla jotakin. Voi olla tulehduksellista, mulla on ollut lievää yskää yli kuukauden. Mutta onkologi halus pelata varman päälle ja laittoi lähetteen keuhkopolille.

Sädehoitojen takia mulle tehdään eka mammografia tässä iässä, koska on suurentunut riski rintasyöpään sädetyksen takia.
 
Tuttua puuhaa, mulle laitettiin kerran jalkaan kanyyli kun ei muuten onnistunu.

Kerran kaks lääkäriä yritti kilpaa laittaa kanyylia. Siinä kyllä tunsi ittensä neulatyynyksi :(

Seinäjoella nämäkin tapahtuneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Anteeksi jos utelen mutta pystytkö sä ap enää saamaan lapsia noiden rankkojen hoitojen takia?

Mä olen ollut kerran raskaana toisten hoitojen jälkeen, mutta se raskaus päätyi keskenmenoon. Sen kummempaa tietoa mulla ei asiasta ole. Mutta ainakin raskaaksi pystyn tulemaan hyvinkin helposti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja allergikko:
Mulle tehtiin tuo kuvaus ilman varjoainetta kun olen allerginen sille. Anteeks kun olen utelias mutta miksi saat stytostaattia?

En mä sitä nyt saa vaan olen saanut joskus. Mulla on ollut syöpä kaks kertaa.

Voih, kaksi kertaa. Oletko nyt ihan kunnossa? Mä olin jo vauhkona kun löysin patin rinnasta. Tutkittiin kunnolla ja se oli joku tulehtunut trauhanen. Melkein jo hautajaisia järjestelin. Elämä opettaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuttua puuhaa, mulle laitettiin kerran jalkaan kanyyli kun ei muuten onnistunu.

Kerran kaks lääkäriä yritti kilpaa laittaa kanyylia. Siinä kyllä tunsi ittensä neulatyynyksi :(

Seinäjoella nämäkin tapahtuneet.

:o :(
 

Yhteistyössä