voi v...u kun otti taas päähän

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
mun ystäväni, entinen maanviljeliä jäi eläkkeelle terveydellisistä syistä. Mies hoitaa karjan yms. yksin. laittaa perheen ruuatkin suurimmalta osalta ja hoita sisä lemmikit yms. siivoaa yms. ja rouva sen kun valittaa, jos joutuu vaikka koiran iltalenkillä käyttämään. nyt sit taas eilen illalla halveksivaan sävyyn sano, että mitekähän tuo ukko viitsii tonne navettaan mennä ja miten sinäkin, mua siis tarkoitti viitsit mennä navettaan. että ei hän ainakaan viihtisi mennä. mä sille sanoin, että se on kuule kyse siitä, että jonkun on tienattava elantoa, että kun on navetta täynnä elukoita ja elanto siitä kiinni, niin ei voi mennä sinne navetan ovelle ja sanoa, että mä en kuulkaa nyt viihti tulla teita hoitamaan. sanoin myös, että silläkin on se tilanne, että jos mies herkeis viihtimästä, niin sais pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä kävelemään. alle tonnin eläkkeellä kun ei lainoja ja ruokia yms ostella. kyllä siihen tarvitaan muutakin rahaa. meillä sama tilanne. töitä on tehtävä, jos haluaa tulla edes tyydyttävästi toimeen rahallisesti. mä en ymmärrä, että miten joku voi halveksia toisten työtä tuolla tavalla. ja miten ei ymmärrä asioita.

Tai sitten, jos ei hvuita niin ei huvita. Minkäs sille voit. Sitä paitsi hän on eläkkeellä, terveytyensä jo työn alttarille antanut. Uuden miehen ja naapurit kyllä löytää.

Yhteistyössä