[QUOTE="Vieras";26689761]Usein ne jotka luulevat olevansa keskivertoautoilijoita parempia kuskeja aiheuttavat vaaratilanteita, koska eivät osaa varoa tarpeeksi. Ihmiseta, jotka tietävät, etteivät ole välttämättä keskivertokuskejakaan, ajavat varovasti ja heille sattuu vähemmän.
Ihmettelen suuresti, jos todella ajamatta ylinopeutta joudut taajama-alueella tuollaiseen tilanteeseen, että joudut pientareelle väistämään, peruuttamaan takaisin tielle ja vielä ylinopeutta ajamatta saat toisen ajoneuvon kiinni ja pysäytettyä.
Kysynpä ihan uteliaisuuttani, kun paljon autoa olet ajanut, monessako liikenneonnettomuudessa olet ollut osallisena ja moniko niistä on aiheutunut kokonaan tai osittain yhden tai useamman osallisen liian suuresta tilannenopeudesta. Utelias kun olen, kysyn myös monetko ylinopeus sakot olet saanut. Ei tarvitse vastata, jos et halua. Itse olen ajanut yli 1 000 000 kilometriä niin kuorma- kuin linja-autolla sekä lähes 2 000 000 kilometriä raskalla ajoneuvoyhdistelmällä, mutta ylinopeussakkoja en ole sxilti saanut, koska ehdin perille rajoitusten mukaan ajamalla. Onnettomuuksissa olen muutamia kertoja ollut osallisena ja kyllä niistä ainakin osa olisi voitu maltilla ja rajoitusten mukaan ajamisella välttää.
Tämä siis kommenttina siitä, että liikennettä voi vaarantaa monella tapaa, en silti halua puolustella mitään tai ketään. Joka liikennettä vaarantaa tietoisesti tai tiedostamattaan.[/QUOTE]
Kiitos asiallisesta kommentista, tähän vastaan mielelläni.
Ei, minulla ei ollut ylinopeutta ja tuossa oli nopeusrajoitus viisikymmentä ja se risteys tulee kirjaimellisesti ihan puun takaa.
Olen ollut varsinaisesti kahdessa niin suuressa liikenneonnettomuudessa, että ne lasken varsinaiseksi onnettomuudeksi, osallisena.
Ensimmäinen tapahtui, kun kirjanpitomappi putosi lattialle ja rupesin nostamaan sitä ja sitten, kun tielle seuraavan kerran katsoin, auto on menossa ryteikköön täyttä häkää. Nopeusrajoitusta noudatettiin.
Toisen kerran ajoi vaimoni talvikelillä ja mentiin ojaan, nopeusrajoitusta noudatettiin siinäkin.
Minä olen saanut useita sakkoja... Varmaan kymmenet, ellen yli, en ole laskenut.
Toki liikennettä voi vaarantaa monella tapaa, sitä en kiistä.