Voi v kun mua v*****aa toi ukon kaljan juonti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos noista sanoista"Kaikki tuki sinulle,ap!"Pitäis lähettää toi sun tekstis mun miehelle ni katotaan pistäiskö tuo sitä miettimään juomistaan!?
Seera,sulle voin sen verran sanoa että juu,kielsin ettei mieheni(ukkoni)olis avannu sitä ekaa tölkkiää kun aamulla piti jo klo5 herätä töihin ja kun se juominen ei sitten TAASKAAN jääny siihen yhteen vaan meni sitten kolme tölkkiä!Mieheni ei ole lapseni,mut välillä tuntuu et'samanlailla sitäkin joutuu vahtimaan ja kieltämään,erilaisissa asioissa.Harmi kyllä.
Ei nyt tule mieleen asiaa mistä hän minua joutuisi kieltämään,mutta ei ainakaan joudu tuon alkoholin juomisen suhteen kieltämään!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos noista sanoista"Kaikki tuki sinulle,ap!"Pitäis lähettää toi sun tekstis mun miehelle ni katotaan pistäiskö tuo sitä miettimään juomistaan!?
Seera,sulle voin sen verran sanoa että juu,kielsin ettei mieheni(ukkoni)olis avannu sitä ekaa tölkkiää kun aamulla piti jo klo5 herätä töihin ja kun se juominen ei sitten TAASKAAN jääny siihen yhteen vaan meni sitten kolme tölkkiä!Mieheni ei ole lapseni,mut välillä tuntuu et'samanlailla sitäkin joutuu vahtimaan ja kieltämään,erilaisissa asioissa.Harmi kyllä.
Ei nyt tule mieleen asiaa mistä hän minua joutuisi kieltämään,mutta ei ainakaan joudu tuon alkoholin juomisen suhteen kieltämään!

Mutta oikea tapa ei todellakaan ole kieltaa aikuiselta ihmiselta juomista, varsinkaan kun se sentaan pysyy kohtuullisissa mittapuitteissa.

Mietipa jos olisit ylipainoinen ja miehesi kieltaisi sinulta kaikki "herkut", miten reagoisit siihen? Ylipainoisuus on varmasti vaarallisempaa kuin pari kaljaa illassa. Esimerkkeja on muitakin, miehesi voinee kieltaa sinulta turhan nalkuttamisen, mutta totteletko hanta?

Ärsyttää kanssa jokailtainen karkin mässytys. Arkena sitä suklaata ja muuta makeaa menee tietysti vähemmän mutta viikonloppuisin oikeastaan aamusta iltaan. ja nyt lapsetkin ovat alkaneet mässäämään lauantaisin! Mitähän niistäkin tulee?

Minkä ihmeen takia täällä ratkasu on aina että "jätä se"? Voi asioista keskustellakin, jos se mies on muuten rakas ja tuollanen asia ottaa pattiin. Toki, jos se olis että ois aina kännissä ymsyms niin sitte ymmärtäisin, onhan toi jo lapsille, vaimolle ja itelle vaarallista. Isäpuoli sellanen että aina kun on vapaapäivä tiedossa juo, kesällä vaikka olis töitäkin seur. päivänä. Ja kattoo kelloa että kuinka paljon voi ottaa että on sitten ajokunnossa seuraavana päivänä. Näin joillain.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ärsyttää kanssa jokailtainen karkin mässytys. Arkena sitä suklaata ja muuta makeaa menee tietysti vähemmän mutta viikonloppuisin oikeastaan aamusta iltaan. ja nyt lapsetkin ovat alkaneet mässäämään lauantaisin! Mitähän niistäkin tulee?

Lapsista tulee varmasti ylipainoisia sokeriaddikteja jos tuollaista menoa on. Lisaksi menettavat vanhempansa turhan aikaisin.

Meillä ei onneks tämmöstä ongelmaa oo.Kohtuus pysyy tässä asiassa.
Ja Seera,olisi mua kannustavaakin jos mieheni kieltäiskin multa esim.jonkun herkuttelun tai sipsien syönnin!Mutta kun ei se välitä siitä.Joskus oikein koitan että se sanois mulle et'kuule hei,laihduttaisit edes vähän tms.Mutta ei.....
Enkä nalkuta sille tosta kaljan juonnista JOKA ILTA,kun ei se välitä,mutta joskus sitten palaa pinna ja en kestä TAAS katella sen juomista.Menikö tää nyt jo sulle perille?!...=)

Miten joku voi edes kuvitella että voisi "kieltää" puolisoltaan jonkin syömiseen tai juomiseen liittyvän asian? Ihan hölmöä edes kuvitella sellaista.

En tarkoita että KIELTÄÄ KOKONAAN!Hei haloooo!Mutta jos nyt napsii sipsejä vaikka pussillisen ilta toisen perään tai käy ostamassa karkkia joka päivä ja napsii niitä pikkusen joka päivä,niin sillon kielto olis paikallaan.Eli toinen rajoittais hiukan sitä kun kieltäis syömästä.

Ja Seera,olisi mua kannustavaakin jos mieheni kieltäiskin multa esim.jonkun herkuttelun tai sipsien syönnin!Mutta kun ei se välitä siitä.Joskus oikein koitan että se sanois mulle et'kuule hei,laihduttaisit edes vähän tms.Mutta ei.....
Enkä nalkuta sille tosta kaljan juonnista JOKA ILTA,kun ei se välitä,mutta joskus sitten palaa pinna ja en kestä TAAS katella sen juomista.Menikö tää nyt jo sulle perille?!...=)

No meni perille. Itse vaan tiedan etta en sietaisi sita etta puolisoni kieltaisi minua syomasta/juomasta mita haluan, minusta tallaisia kieltoja saa antaa ainoastaan lapsille.

Yrittakaa tosiaan keskustella asiasta, jos se paljon sinua hairitsee. Voithan luvata ettet enaa nalkuta asiasta, jos miehesi lupaa olla taysin ilman alkoholia esim. puolet viikosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Seera:

No meni perille. Itse vaan tiedan etta en sietaisi sita etta puolisoni kieltaisi minua syomasta/juomasta mita haluan, minusta tallaisia kieltoja saa antaa ainoastaan lapsille.

Yrittakaa tosiaan keskustella asiasta, jos se paljon sinua hairitsee. Voithan luvata ettet enaa nalkuta asiasta, jos miehesi lupaa olla taysin ilman alkoholia esim. puolet viikosta.

Kiitos ymmärryksestä=) Koitetaan jutella juu,mutta taitaa mun puheet mennä sellaseks yksin puheluks ja vastaukseks tulee vaan"Jaha","Yhy"ja tekohaukottelua perään....

Alkoholistille saa sanoa että hänen tekemisiään ei hyväksytä! Ja jos niin itsekäs on ettei ymmärrä muuta kuin omat tarpeensa ja unohtaa muun perheen ja yhdessäolon tärkeyden, saa kieltää juomasta. Ja jos ei tehoa, todellakin saa jäädä nauttimaan myrkkynsä ihan itsekseen, ilman perhettä jota arvostaa vähemmän kuin pulloa!

Alkuperäinen kirjoittaja Asiat tärkeysjärjestykseen:
Alkoholistille saa sanoa että hänen tekemisiään ei hyväksytä! Ja jos niin itsekäs on ettei ymmärrä muuta kuin omat tarpeensa ja unohtaa muun perheen ja yhdessäolon tärkeyden, saa kieltää juomasta. Ja jos ei tehoa, todellakin saa jäädä nauttimaan myrkkynsä ihan itsekseen, ilman perhettä jota arvostaa vähemmän kuin pulloa!

Tästähän voidaan taas olla montaa mieltä onko yhden tai kaksi olutta illassa ottava alkoholisti. Tai viinilaisn ruoan kanssa.

Mie ainakin olen semmonen, että jos ukko yrittäis kieltää multa jonku tuollaisen asian, esim. vaikka sen pari kaljaa illassa, niin joisin ihan hänen kiusakseen sen kolmannenkin. Perkele.:D

Tästähän voidaan taas olla montaa mieltä onko yhden tai kaksi olutta illassa ottava alkoholisti. Tai viinilaisn ruoan kanssa.

No sitten taalla minun asuinmaassani melkein jokainen on viinialkoholisti :). Ruoan kanssa kuluu se pari lasia per henki, joka ilta. Maassa maan tavalla, Suomessa se juoma on kalja.

Ainut syy jonka voisin hyväksyä siihen että KIELLETTÄISIIN 1-3 oluen juomisen vaikka joka päivä on raha. Jos tuo 30-100? kuussa on summa joka tuntuu suurelta niin sitten. Meidän perheessä ei tuollainen summa vielä tunnu.

Ja kyllä. Itsekin juon sen 1-3 olutta kun muu perhe on vetäytynyt nukkumaan ja haluan hetken rentoutua ihan yksin. Olkóon sitten vaikka palkinto. Taikka rentoutumiskeino. Tai ihan mitä vaan. Olen todennut toimivaksi.

Jotenkin tuntuu että helpommin hyväksytään se 15 olutta kerran viikossa, kuin sama määrä 7 päivälle jaettuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Unelmavävy:
Ainut syy jonka voisin hyväksyä siihen että KIELLETTÄISIIN 1-3 oluen juomisen vaikka joka päivä on raha. Jos tuo 30-100? kuussa on summa joka tuntuu suurelta niin sitten. Meidän perheessä ei tuollainen summa vielä tunnu.

Ja kyllä. Itsekin juon sen 1-3 olutta kun muu perhe on vetäytynyt nukkumaan ja haluan hetken rentoutua ihan yksin. Olkóon sitten vaikka palkinto. Taikka rentoutumiskeino. Tai ihan mitä vaan. Olen todennut toimivaksi.

Jotenkin tuntuu että helpommin hyväksytään se 15 olutta kerran viikossa, kuin sama määrä 7 päivälle jaettuna.

Hyva etta toimii rentouttajana, ei tuossa tosiaan pitaisi olla kenenkaan nokan koputtamista. Suomessa tosiaan hyvaksytaan ennemmin se kanni kerran viikossa.

Se EI ole se määrä, vaan se , ettei pysty olemaan ilman sitä päivittäistä annostaan. Eli tapa ja kykenemättömyys olla ilman. Jokailtainen tissuttelu on ihan yhtä paha kuin kova juominen kerran viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkärin kertomaa:
Se EI ole se määrä, vaan se , ettei pysty olemaan ilman sitä päivittäistä annostaan. Eli tapa ja kykenemättömyys olla ilman. Jokailtainen tissuttelu on ihan yhtä paha kuin kova juominen kerran viikossa.

No eipä vaan olekaan. Kohtuukäyttö on jopa terveellisempää kuin absolutismi. Ja kun näitä keittiöpsykologien juttuja lukee niin siellä kotona on vaimolla suurempi tarve hallita miestään kuin miehellä ottaa se yksi olut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikki tuki sinulle:
Lääkäreiden mukaan tuo tissuttelu pilaa haiman ja maksan ihan yhtälailla kuin tuurijuopottelukin.

Nyt ei kyllä lääkärillä ole oma lääkitys ihan kohillaan. Jos tämä pitäisi paikkaansa, olisi kaikki välimeren rantojen asukit vauvasta vaariin maksattomia ja haimattomia.

Alkuperäinen kirjoittaja inssi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikki tuki sinulle:
Lääkäreiden mukaan tuo tissuttelu pilaa haiman ja maksan ihan yhtälailla kuin tuurijuopottelukin.

Nyt ei kyllä lääkärillä ole oma lääkitys ihan kohillaan. Jos tämä pitäisi paikkaansa, olisi kaikki välimeren rantojen asukit vauvasta vaariin maksattomia ja haimattomia.

Heh, juuri niin. Ja he tuntuvat olevan hyvin tervetta porukkaa, viela vaareinakin. Vaikka, hui, koko elamansa tissutellut.

Kuka sanoi ettei ap:n mies pystyisi tarvittaessa vaikka olemaan ilman, mutta miksi hanen pitaisi olla ilman?

Alkuperäinen kirjoittaja Seera:

Kuka sanoi ettei ap:n mies pystyisi tarvittaessa vaikka olemaan ilman, mutta miksi hanen pitaisi olla ilman?

eipä tuo pysty kun aina vaan jatkaa. Ja häiritsee jo heidän perhe-elämää tuo.

Täällä taas juopot toisiaan tukee.

Täällä mun mies vetää joka ilta jonkun tölkin naamaan. En oo laskuissa mukana, kuinka monta, mutta varmaan 2-5 tölkkiä. Olen oppinut elämään sen kanssa. Hän ei missään nimessä avaa tölkkiä, kun mun lapsi on heräillä. Vaan vasta sit kun hänet olen nukkumaan laittanut. Ja siinä sit juo niitä kaljoja, kunnes mennään nukkuman. En vain jaksais käydä nipottamaan. Sanoin kyllä joskus oman mielipiteeni asiaan, ennenkuin muutettiin.. mutta mutta.. nauroi vain ja sano, että se on hänen rentoutumis tapa töiden jälkeen Eikä ainkaan, minusta hän vaikuta koskaan humalaiselta tai mitään. Ei siis käytös muutu niin silloin se ei häiritse. Ja viikonloppu ei poikkee huonompaa suuntaan ainakaan. Ei siis vedä yhtään enempää. Joten olkoot. Ja niin pitkään, kun mulla on omat rahat ja hällä omat niin ei haittaa. Ja kun vielä tietää, että jos viikos menee 20e kaljalaatikkoon, niin saan minäkin helposti menemään 20e itseeni :)

Alkuperäinen kirjoittaja Alkoholiton on aina parempi vaihtoehto lapsiperheessä:
eipä tuo pysty kun aina vaan jatkaa. Ja häiritsee jo heidän perhe-elämää tuo.

Täällä taas juopot toisiaan tukee.

Kumpikohan häiritsee enemmän perhe-elämää: olut illalla vai akan nalkutus siitä? :laugh:

Uusimmat

Yhteistyössä