Voi tsiisus mikä sääntö taas päiväkodissa!

kyllä toi 9-15 sääntö om koko maan kattava kunnallisessa päivähoidossa. Toiset vaan ei uskalla sitä ottaa puheeksi, toiset taas katsovat oikeudekseen marmattaa sairaalle vanhemmalle siitä.
Sääntöä on sovellettu kattavasti silloin kun lapsella on hoitopaikka vaikka toinen vanhemmista on esim vauvalomalla tai työttömänä. Minusta päivähoitoväki käyttää sitä väärin, koska se sairastava työssäkäyvä vanhempi ollessaan lääkärin määräämällä saikulla on SAIRASlomalla eikä lapsenhoitolomalla. Eli tarkoitus on tervehtyä mahdollisimman pian TYÖkykyiseksi. Jos lapset ovat kotona silloin, ei levosta ole kyllä tietoakaan. Ymmärrän kyllä ettei sallita lapsen hoidossaoloa jos vanhempi on LOMALLA. Meillä esim ei työnantaja katso hyvällä jos pidän lapsen kotona sairaslomallani. Mieheni ei todellakaan pysty keskeyttämään työpäiväänsä kahdelta että ehtisi hakemaan lapsen kolmelta. Ja kun olen sairaana, en lähde riskillä autoilemaan lapseni kanssa. laspi haetaan 16-17.

Alkuperäinen kirjoittaja ketuttaa:
En jaksanut lukea koko ketjua mutta... itse juuri sairastanut 1 1/2 viikkoa, olen päiväkodissa töissä, juuri sen takia kun tuodaan noita "terveitä" lapsia tarttuttamaan muita. Vaikka poikasi on ollut viikon terve ei todellakaan tarkoita että ei kantaisi pöpöä. Sitten kun hoitajat on kipeitä niin naristaan kun joudutaan supistamaan päiväkodin aukiolo aikoja. Jos kerran se hoitoon vieminen on niin vaikeaa niin pidä pentusi kotona!!!

Tarttuu ne taudit myös valintamyymälöistä, kärryn kahvoista, julkisten rakennusten ovista, ym. ym. Tauti tulee, jos on tullakseen.

Ottakaapa selvää, se on vaan suositus se 9-15 välillä, mutta lain mukaan jos on koko päivä paikalla saat viedä, jos ap alkaa viemään juttua eteenpäin niin ap voittaa jutun. Tätä ne ei vaan siellä tarhassa sano.

Alkuperäinen kirjoittaja mymmyryy:
Vois olla myös niin ettei sais viedä lainkaan, kun perheessä tautia. Kaikki päiväkodit ei ota tällä hetkellä sairaan perheen lapsia lainkaan.

Ja jotkut päiväkodit ottaa sairaitakin lapsia, mikä ei siis tietenkään ole oikein...

Yhteistyössä