Voi pylly tätä hiton raskautta!

Miten voi olla niin epämukava olo koko ajan? En käsitä. : / Mikään ei tunnu hyvältä, kolottaa, sattuu ihan... aargh. Olen varmaan ainoa ihminen maailmassa, joka valittaa koko sen 9kk ja on sitten synnytyksen jälkeen taas oma itsensä.

"vieras"
Et ole ainoa, mä luulin myös olevani ainoa. Mulla oli ihan käsittämättömiä vaivoja ja ongelmia koko raskauden. Paitsi ihan loppumetreillä mun vaivani olivat vaan enää normaaleja viimeisillään olevan vaivoja ja silloin olinkin ihan täpinöissäni, kun en tiennyt, että raskaana oleminen voi olla niinkin helppoa.

Etoo
Mulla pahoinvointi on ihan kamalaa yötä päivää! Etoo, etoo ja etoo. Itku pääsee välillä kun tää on niin uuvuttavaa ja rajoittavaa... Ihanaa kun sai sanoa ääneen!

Viikkoja on nyt 27 ja päiviä päälle. Aika matelee.

Minäkin vielä viime elokuussa voin vallan mainioisti, liikuin ja jaksoin kaikkea ja olin pirteä ja iloinen. Siitä se alamäki sitten alkoi kun raskaus pahoinvointeineen alkoi, jee :D Mua ei närästä koskaan, paitsi raskaana ollessa. Selkään ei ole ikinä ennen sattunut, paitsi nyt. Vihloo, repii, sattuu, supistaa... sorry Anatolia, mutten jaksa edes luetella kaikkea.

No hormonit voin mainita: ne ei sovi mulle. Toiset on kuulemma sellaisia autuaita pässejä raskaushormoneissaan ja kaikki on kivaa, minulla se on päinvastoin. Nirhaan kohta jonkun.

rv 13+5
Et ole ainoa! Mulla ollu ihan kamala alkuraskaus, selkäkipu ollu pahin, lisäks raju pahoinvointi. Nyt on alkanu pahoinvointi helpottaa mut selkäkipu vaan pahenee koko ajan. Ensimmäisistä vaivoista herätys kysymys "Miksei kukaan kertonu että tää on tämmöstä?" ja lisäks tuntuu että kaikki menee pieleen koko ajan, hermot kireellä, itkettää ja kömpelö olo. Eikä mulla ole vielä edes mahaa!

Minäkään en näistä liikkeistä aina niin välitä, varsinkaan tällaisina päivinä. Ahdistaa kun en osaa edes kuvitella millaista se raskauden ihanuus on... välillä melkein luulen, että se pitäisi kaikkein raskaanaolevien tietää.

"Nauti raskaudestasi" on kyllä vitsi, jos sen mulle sanoo.

Et tosiaan ole ainut. Rakastan mahaani ja nautin siitä, mutta tää kaikki muu!!! Rupee oikeesti Vituttaa!! Olen voinut pahoin viikkoa ennen siitä kun edes pääsin testaamaan... ja nyt viikkoja 38+5 ja tänä aamuna jälleen oksensin. Jos ei flunssaa niin selkä kipee... Jollei selkä kipee niin peräpukamat... jollei supista niin nivusia särkee... JNE jne... Onneks tämä kohta loppuu ja saan olla taas normaali!

Yhteistyössä