Voi perä, mites mä nyt näistä aineksista mitään tonnikalakastiketta teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Kaapit tyhjät ja kauppaan ei jaksa. Kotiin tullessa meinasin että löytyy tonnikalaa, tomaattimurskaa ja pastaa, oisin tehnyt kastikkeen pastalle. Mutta tomattimurskaa ei olekaan. Mitäs mä nyt sitten ruuaksi teen? En varmasti jaksa kauppaan, syödään sitten mielummin pelkkää tonnikalaa ja pastaa.

Meillä syödään uusienperunoiden kans tonnikalakastiketta (tonnikalaa,sipulia + kermaa),en sitten tiedä et miltä maistuu "vanhojenpottujen" kaa.
Ja monesti ihan vain makaroonia johon on sekoitettu tonnikalaa.

Onko sulla juustoa ja/tai kermaa? Mä tein viikonloppuna semmoista uunilaatikkoa, että ensin keitin spagetit, sitten tonnikalaa pari purkkia sekaan ja juustokastike päälle ja uuniin. :p Juustokastikkeen tein Kotigastronomin valmisjauheesta ja lisäsin siihen edam-raastetta.

Mulla oli tässä yksi päivä sama pulma;

laitoin sitten tonnikalan sekaan ketsuppia, tilkan sitruunamehua ja mausteita. Sulatin mukaan muutaman palasen sitä Lidlin "kolmiosulatejuustoa" ja vielä Creme Bonjourin tomaattichilituorejuustoa. Annoin kannen alla olla muutaman minuutin ja sekoitin makaroonin kanssa. Ihan hyvää tuli tuolla tavoin soveltamallakin.... :p

tulee ehkä vähän myöhään mutta onko maitoa? sipulia? kuullota sipulisilppua (ja vähän valkosipulia jos on) kahdessa ruokalusikallisessa rasvaa (n 25 g), sekaan jauhoja ruokalusikallisen verran, sitten puolitoista desiä maitoa ja sekoitat tasaiseksi, puolitoista desiä maitoa lisää ja hiljaisella lämmöllä keität tasaiseksi, tonnikalat sekaan, ja mausteita: esim paprikajauhe, pizzamauste, puoli teelusikallista suolaa.

Yhteistyössä