Voi paska, tein abortin 3kk sitten ja nyt olen taas raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :-(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Alkuperäinen kirjoittaja afp:
Suomessa tehdään vuosittain n. 10 000 aborttia, minne ne lapset pitäisi laittaa jos ei abortteja tehtäisi?

No oiskohan niillä sukuelimet omaavilla elollisilla solurykelmillä, jotka tuon uuden yksilön alulle laittoivat, mitään moraalista velvollisuutta ryhtyä niiden siittelemiensä limamöykkyjen vanhemmiksi?

Noinhan se eläinmaailmassakin menee että naaras ryhtyy poikasensa äidiksi, noin pääpiirteissään. Ei niitä poikasia abortoida, eläin on niin tyhmä ettei se osaa tappaa jälkeläistään jo sikiöasteella :D

Just joo.. No sulla on niin fiksut argumentit ja perustelut, että aivan huimaa. Huhhuh. Vastaisitko nyt, mihin laittaisit ne lapset, joista vanhemmat eivät voi huolehtia? Kuka elättäisi? Suostuisitko sinä maksamaan lisää veroja siitä hyvästä, että vaikka naapurin Tiina 15v. jättäisi abortin tekemättä?

Paljon mieluummin maksaisin lisää veroja naapurin Tiina Teiniäidin vuoksi kuin että tänne saapuu karvaperse-Muhammed lapsikiintiössä elintasopakolaiseksi ja minä joudun maksamaan senkin!

Alkuperäinen kirjoittaja df:
[
Kusipäät voitaisiin opettaa ehkäisemään, silloin ei tulisi näitä "ei-toivottuja vahinkoja".

Minäkin kusipää olen tullut kaksi kertaa tahtomattani raskaaksi, toinen kondomi + jälkiehkäisy 12h myöhemmin, toinen e-pillerit+kondomi :) Mutta sekään ei aina riitä, että ehkäisee.

vitun itsekäs sika :D "pystyt parempaaaaan!!!"

mä olen tullut siihen lopputulokseen että afpille ei kelpaa edes ehkäisy, antaa vaan lasten tulla jos on tullakseen, u know...

Minustakin tuntuu siltä, jälkimmäistä tarkoitan ;) Hui jos itse eläisin niin, saisin lapsen varmaan kerran vuodessa :o

Suomessa tehdään vuosittain n. 10 000 aborttia, minne ne lapset pitäisi laittaa jos ei abortteja tehtäisi?

No oiskohan niillä sukuelimet omaavilla elollisilla solurykelmillä, jotka tuon uuden yksilön alulle laittoivat, mitään moraalista velvollisuutta ryhtyä niiden siittelemiensä limamöykkyjen vanhemmiksi?

Noinhan se eläinmaailmassakin menee että naaras ryhtyy poikasensa äidiksi, noin pääpiirteissään. Ei niitä poikasia abortoida, eläin on niin tyhmä ettei se osaa tappaa jälkeläistään jo sikiöasteella :D

Just joo.. No sulla on niin fiksut argumentit ja perustelut, että aivan huimaa. Huhhuh. Vastaisitko nyt, mihin laittaisit ne lapset, joista vanhemmat eivät voi huolehtia? Kuka elättäisi? Suostuisitko sinä maksamaan lisää veroja siitä hyvästä, että vaikka naapurin Tiina 15v. jättäisi abortin tekemättä?

Sitäpaitsi, AP:han sanoi että hän kyllä VOISI lapsesta huolehtia. Lapsella olisi kaikki hyvin heidän perheessään kuulemma. Silti hän haluaa tappaa pienokaisensa, ei halua sen elävän ja syntyvän.

Kerrohan miksi sinä siis puhut tässä ketjussa lapsista joista vanhemmat eivät pystyisi huolehtimaan?

Kerrohan miksi sinä siis puhut tässä ketjussa lapsista joista vanhemmat eivät pystyisi huolehtimaan?

Koska suurin osa abortin tekevistä ei niin voi tehdä. Luultavasti ap:kin haluaa itse elättää lapsensa eikä "elää sossun tuella", kuten sinusta ilmeisesti pitäisi tehdä. Minusta ap on paljon fiksumpi tässä asiassa.

mä olen tullut siihen lopputulokseen että afpille ei kelpaa edes ehkäisy, antaa vaan lasten tulla jos on tullakseen, u know...

Minustakin tuntuu siltä, jälkimmäistä tarkoitan ;) Hui jos itse eläisin niin, saisin lapsen varmaan kerran vuodessa :o

Sama juttu.. Nimim. kierukkaraskaana viikolla 36. Olen kyllä tehnyt abortinkin 10 vuotta sitten, joten tuo paljastukseni ei nyt aiheuta afpissa mitään hyväksyntää :'(

Sama juttu.. Nimim. kierukkaraskaana viikolla 36. Olen kyllä tehnyt abortinkin 10 vuotta sitten, joten tuo paljastukseni ei nyt aiheuta afpissa mitään hyväksyntää :'(

Oot ihan menetetty tapaus siis :'( Kamalaa..

Ja ootko nyt miettinyt miten jatkossa, laitat varmaan kierukan, otat pillereitä ja käytät kumia kans? :saint:

Vaan nämä taitavatkin kuulua erääseen nimeltä mainitsemattomaan lahkoon, nämä jankkaajat :whistle: :whistle:

Loppuuko argumentit (ne surkeatkin) kun pitää oikein lahkokortti esiin kaivaa?

Onko kiva olla noin tyhmä? Äitis halus sut? Kuuluiko äitiskin lahkoon?

Alkuperäinen kirjoittaja Hock:
Kyllä eläinmaailmassakin niitä poikasia hylätään.

So?

Abortoidaanko kans? Koska voitais kyllä hoitaa poikanen, terve jälkeläinen, mutta ei haluta kuin vasta ehkä seuraavana suvena?

Joo eläinmaailmassa kans tehdään poikasia suunnitelmallisesti ja käydään töissä, viedään siksi aikaa poikaset hoitoon jne. Oot vissiin vähän vieraantunut jostain..?

Sikiön tulisi saada syntyä ja joutua sitten esim roskikseen? Miksi kaikkien tulisi saada syntyä jos kohtalo olisi tuollainen?

Etkö sä vastasyntyneelle muuta paikkaa keksi kuin roskiksen? Onneksi valtaosa ihmisistä keksii!

Kyllä eläinmaailmassakin niitä poikasia hylätään.

So?

Abortoidaanko kans? Koska voitais kyllä hoitaa poikanen, terve jälkeläinen, mutta ei haluta kuin vasta ehkä seuraavana suvena?

Eiköhän keskustelu ELÄINTEN MORAALISTA ole vähän kaukaa haettua? Voi muru kun sulla alkaa argumentit loppumaan. Mutta nyt kun lähdit tuolle linjalle, niin pitääkin kysästä tolta meidän koirapimulta haluaisko se soitella sen pennuilleen.

Vaan nämä taitavatkin kuulua erääseen nimeltä mainitsemattomaan lahkoon, nämä jankkaajat :whistle: :whistle:

Mä luulen näin myös :D ei kukaan voi noin jyrkästi muuten olla tuota mieltä, että kaikkien tulisi saada syntyä, joutuipa sitten kokemaan mitä tahansa

Tiedätkö sä valopää etukäteen jokaisen syntyvän ihmisen kohtalon niin varmasti että osaat valkata tapettavat?

Mistä tiedät mitä joudut vielä itse kokemaan ennenkuin silmäsi viimeisen kerran sulkeutuvat, noin runollisesti ilmaistuna...

Raskaudenkeskeytys on monissa maissa kiellettyä lailla. Useissa tapauksissa se on sallittua kuitenkin, jos odottavan naisen terveydelle on osoitettavissa selkeä ja vakava vaara. Useimmissa maissa, joissa raskaudenkeskeytys on useimmissa tapauksissa sallittu, siihen vaaditaan kuitenkin vähintään lääkärin suostumus.
Kokonaan abortti on kielletty Chilessä, El Salvadorissa, Irlannissa,[11] Maltalla ja Nicaraguassa,[12] mikä on lisännyt nuorten naisien itsemurhayrityksiä.[12]
Yhdysvalloissa korkein oikeus päätti 1973, että naisella on perustuslaillinen oikeus raskauden keskeytykseen kuuden ensimmäisen raskauskuukauden aikana.
[muokkaa]Suomen laki
Suomessa oikeutta raskauden keskeytykseen on rajoitettu. Lain raskauden keskeyttämisestä (239/1970) mukaan raskaus voidaan lain säännöksiä noudattaen naisen pyynnöstä keskeyttää:
kun raskauden jatkuminen tai lapsen synnyttäminen hänen sairautensa, ruumiinvikansa tai heikkoutensa vuoksi vaarantaisi hänen henkensä tai terveytensä;
kun hänen tai hänen perheensä elämänolot ja muut olosuhteet huomioon ottaen lapsen synnyttäminen ja hoito olisi hänelle huomattava rasitus;
kun hänet on saatettu raskaaksi olosuhteissa, joita tarkoitetaan rikoslain 25 luvun 4 ja 5 §:ssä sekä 20 luvun 1, 3, 3 ja 9 §:ssä tai saman luvun 6 §:ssä tarkoitetuissa tapauksissa, jos teko on sisältänyt naisen toimintavapauden törkeän loukkauksen;
kun hän raskaaksi saatettaessa ei ollut täyttänyt seitsemäätoista vuotta tai oli täyttänyt neljäkymmentä vuotta taikka kun hän on jo synnyttänyt neljä lasta;
kun on syytä otaksua, että lapsi olisi vajaamielinen tai että lapsella olisi tai lapselle kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika; tai
kun jommankumman tai kummankin vanhemman sairaus, häiriytynyt sieluntoiminta tai muu niihin verrattava syy vakavasti rajoittaa heidän kykyään hoitaa lasta.
Käytännössä Suomessa kaikki naiset saavat raskaudenkeskeytyksen halutessaan.[13]

Mä luulen näin myös :D ei kukaan voi noin jyrkästi muuten olla tuota mieltä, että kaikkien tulisi saada syntyä, joutuipa sitten kokemaan mitä tahansa

Osoittaa empatiakyvyttömyyttä.. mutta en ihmettele. Onhan noita ameriikoissakin, isoon ääneen huutelevat tätä samaa kuin nämä palstalla.

No sinähän oletkin oikein empatian ruumiillistuma kun lapsia oikein suosittelet ennaltaehkäisevästi murhattavaksi ettei vain luut törrötä uutiskuvissa sinua häiritsemässä sitten joskus.

Sinulle ihmislapset ovat biojätettä ellei heillä ole jo sikiöaikana takuuvarma loistava tulevaisuus edessään ja tälläinen muija täällä puhuu empatiakyvystä :D :D :D

Oot ihan menetetty tapaus siis :'( Kamalaa..

Ja ootko nyt miettinyt miten jatkossa, laitat varmaan kierukan, otat pillereitä ja käytät kumia kans? :saint:

Ei kyllä nyt saa ehkäisy meidän perheessä loppua, niin saadaan kaikille suomalaisillekin lapset vaikka sitten minulta, kuulin jotain villiä huhua että niistä ei-halutuista lapsista olis vähän pulaa :xmas:
(ja tämä EI siis todellakaan ole tarkoitettu loukkaukseksi lapsettomille, joten pahoittelen etukäteen jos joku sen sellaisena ottaa)

Taidat nyt afp sekoittaa kaksi kirjoittajaa :) Se taisi olla hivenenhullu-nimimerkki, joka täällä puhui tulevaisuudesta ja luista sun muusta. Minä puhuin vain mahdollisuudesta valita.

Luitko aiemman linkin?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mullekkin vois joku kertoa, että mitä eroa on kananmunalla ja ihmisalkiolla. Mä syön munia, ne ei vielä ole tipunpoikasia, tipuja kun taas en syö. Aika hyvä vertaus, aborttikiihkoilijat varmaan keksii tuohonkin jonkun sopivan hölmön vastauksen. Voi niitä tipuraukkoja jotka tapetaan joka päivä :laugh:

Pidätkö omaa, kohdussasi kehittyvää jälkeläistäsi, verrattavana kananmunaan aamiaispöydässä?

Tietääkö miehesi kuinka syvästi tuntevan ja inhimillisen naisen kanssa hän on yksissä? Uskaltaako hän jättää sinut yksin lasten kanssa?

Kerro mulle mitä eroakaan niillä on? Tässä vaiheessa raskautta EI MITÄÄN!!

Johan se aiemmin on kerrottu että kananmuna on hedelmöittymätön munasolu, sinun alkiosi jo jakaantuu siellä kovaa vauhtia ja yrittää kehittyä ihmiseksi.

Lisäksi, ihmettelen todellakin jos joku nainen ei näe mitään eroa oman alkionsa ja kananmunan välillä. Miten voi ihminen olla noin kylmä ja tunne-elämältään kuollut?

Sinulle ihmislapset ovat biojätettä ellei heillä ole jo sikiöaikana takuuvarma loistava tulevaisuus edessään ja tälläinen muija täällä puhuu empatiakyvystä :D :D :D

Höpöhöpö, KUKAAN tässä ketjussa ei ole penännyt takuita LOISTAVASTA tulevaisuudesta, joten nyt tämä debatti alkaa tosiaan mennä huonosti kun pistät sanoja toisten suuhun. Ei kyllä sillä että itse ainakaan olisin odottanutkaan sulta mitään muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja eih:

Totta, meidänkin koira synnytti (vieläpä vahinkoraskautensa ansiosta ;) ) 4 pentua, huolsi ja imetti muutaman viikon ja sen jälkeen ei suostunut vilkaistakaan niitä, hyvä ettei käynyt päälle kun nappulat tunkivat väkisin nisille hampaineen.

Niin että meinasitko että ihmisestä tulisi tuollaisia vanhempia? Kuulostaa kivalta ja tasapainoiselta lapsen elämältä.

Ymmärsin juui että sulle ei taida lopulta olla mitään väliä näiden ei-haluttujen lasten (ja heidän vanhempien) onnellisuudella ja mielenterveydellä, 'kunhan alkioita ei vaan tapeta'. Sä olet kyllä surullinen tapaus.

Lisäksi et tiedä koiristakaan mitään. Emo kyllä vieroittaa poikasensa nisältään, niin sudetkin tekevät. Käyttävät siinä oikein hampaitaan, hui!

Jos koirasi taas on mielipuoli, sille selitys löytyy ketjun toisesta päästä. Sinusta.

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia ja koirastasikin olisi syytä luopua, eiköhän noi näytöt koiranomistamiseenkin olleet jo tuossa: Koiran vahinkoraskaus ja pentuvuodepsykoosi. Keskity jatkossa virtuaalielämään niin saat vähemmän inhimillistä kärsimystä aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Haha:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mullekkin vois joku kertoa, että mitä eroa on kananmunalla ja ihmisalkiolla. Mä syön munia, ne ei vielä ole tipunpoikasia, tipuja kun taas en syö. Aika hyvä vertaus, aborttikiihkoilijat varmaan keksii tuohonkin jonkun sopivan hölmön vastauksen. Voi niitä tipuraukkoja jotka tapetaan joka päivä :laugh:

Pidätkö omaa, kohdussasi kehittyvää jälkeläistäsi, verrattavana kananmunaan aamiaispöydässä?

Tietääkö miehesi kuinka syvästi tuntevan ja inhimillisen naisen kanssa hän on yksissä? Uskaltaako hän jättää sinut yksin lasten kanssa?

Kerro mulle mitä eroakaan niillä on? Tässä vaiheessa raskautta EI MITÄÄN!!

Sehän kerrottiin jo aiemmin! Etkä vieläkään tajunnu?? :laugh:

Kananmuna = kanan munasolu.

Alkio sun kohdussas = IHMINEN/lapsesi.
Ja sä meinaat, että se kukon siittiö sit jotenkin plumpsahtaa sinne valmiin munan sisälle? Kyllä osa munista on jo ihan valmiita tipusia

Osa munista on valmiita tipusia? Soita 112!

Alkuperäinen kirjoittaja Huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin kertoisitko nyt, mihin ne 10 000 vauvaa laitettaisiin ja kuka maksaisi elatuksen?

Mitkä 10 tuhatta? Millä perustein niitä tulis ton verran tiukemmalla lainsäädännöllä? Millä perustein enin osa ei järjestelis omaa elämäänsä lapsen mukaan ja pitäs ite?

Ei ne silti ole yhtään sen enemmän toivottuja.

No voi kurja, syöpäkin voi ihmiseen iskeä eikä sekään ole toivottu. Sellaista elämässä sattuu joskus, jotain mitä ei ainakaan aluksi kovin innokkaasti toivonut. Harva kuitenkaan vuosien päästä katuu, että synnytti lapsensa. Tai katuu ettei tappanut lastaan.

Aborttia olen kuullut monen katuvan. Miksi? Sehän oli niin kovasti toivottu ratkaisu ongelmaan?

Aika moni on katunut lapsiaankin, vai oletko tosiaan niin naiivi ettet sitä tiedä? Itse en kadu kumpaakaan, molemmista kokemusta. Ratkaisut on tehty ja hyvä niin. Onneksi Suomessa on valinnanvapaus, toisin kuin joissakin muissa maissa.

Hauska että vertaat kuitenkin raskautta syöpään :)

Hauska että vertaat lasta mihin tahansa virheeseen joita kadutaan ihan yleisesti. Minä en tunne lastaan katuvia, aborttia katuvia kyllä tunnen.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä