Voi paska, tein abortin 3kk sitten ja nyt olen taas raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :-(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Suomessa tehdään vuosittain n. 10 000 aborttia, minne ne lapset pitäisi laittaa jos ei abortteja tehtäisi?

No oiskohan niillä sukuelimet omaavilla elollisilla solurykelmillä, jotka tuon uuden yksilön alulle laittoivat, mitään moraalista velvollisuutta ryhtyä niiden siittelemiensä limamöykkyjen vanhemmiksi?

Noinhan se eläinmaailmassakin menee että naaras ryhtyy poikasensa äidiksi, noin pääpiirteissään. Ei niitä poikasia abortoida, eläin on niin tyhmä ettei se osaa tappaa jälkeläistään jo sikiöasteella :D

Alkuperäinen kirjoittaja afp:
Suomessa tehdään vuosittain n. 10 000 aborttia, minne ne lapset pitäisi laittaa jos ei abortteja tehtäisi?

No oiskohan niillä sukuelimet omaavilla elollisilla solurykelmillä, jotka tuon uuden yksilön alulle laittoivat, mitään moraalista velvollisuutta ryhtyä niiden siittelemiensä limamöykkyjen vanhemmiksi?

Noinhan se eläinmaailmassakin menee että naaras ryhtyy poikasensa äidiksi, noin pääpiirteissään. Ei niitä poikasia abortoida, eläin on niin tyhmä ettei se osaa tappaa jälkeläistään jo sikiöasteella :D

Just joo.. No sulla on niin fiksut argumentit ja perustelut, että aivan huimaa. Huhhuh. Vastaisitko nyt, mihin laittaisit ne lapset, joista vanhemmat eivät voi huolehtia? Kuka elättäisi? Suostuisitko sinä maksamaan lisää veroja siitä hyvästä, että vaikka naapurin Tiina 15v. jättäisi abortin tekemättä?

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Mutta siis miten suomalaisen naisen abortti auttaa Afrikan kurjia?

eihän se auta niitä afrikan lapsia, pointti on siinä että kun maalaillaan sitä syntyvän ihmiselämän tulevaisuutta loistavaksi, missä se lapsi on onnellinen kun on saanut syntyä jne. niin karu fakta on se että maailmassa on miljoonia lapsia jotka eivät varmasti ole onnellisia täällä, eivät voi hyvin eivätkä voi kiittää luojaansa siitä että saivat syntyä..
suomessakin satoja ellei tuhansia lapsia syntyy perheisiin joihin ei kukaan täyspäinen antaisi edes undulaattia hoidettavaksi..

eli ei ole olemassa mitään kaiken kattavaa väittämää siitä että jokainen ihminen on onnellinen kun on saanut syntyä, ja näin ollen ei voida pitää suuren tragediana sitä että osan syntymä estetään abortilla, varsinkin kun se lapsi ei olisi syntynyt haluttuna..

...onko onnellisuus ja onnellinen elämä jokin ihmisoikeus jonka puuttuessa ihmisen saa tappaa heti alkuunsa jos siltä näyttää, että hänestä saattaisi vaikka tulla onneton!?

Eikö sikiön oikeus elämään ole ihmisoikeus ylitse muiden?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mullekkin vois joku kertoa, että mitä eroa on kananmunalla ja ihmisalkiolla. Mä syön munia, ne ei vielä ole tipunpoikasia, tipuja kun taas en syö. Aika hyvä vertaus, aborttikiihkoilijat varmaan keksii tuohonkin jonkun sopivan hölmön vastauksen. Voi niitä tipuraukkoja jotka tapetaan joka päivä :laugh:

Pidätkö omaa, kohdussasi kehittyvää jälkeläistäsi, verrattavana kananmunaan aamiaispöydässä?

Tietääkö miehesi kuinka syvästi tuntevan ja inhimillisen naisen kanssa hän on yksissä? Uskaltaako hän jättää sinut yksin lasten kanssa?

Vaan nämä taitavatkin kuulua erääseen nimeltä mainitsemattomaan lahkoon, nämä jankkaajat :whistle: :whistle:

Mä luulen näin myös :D ei kukaan voi noin jyrkästi muuten olla tuota mieltä, että kaikkien tulisi saada syntyä, joutuipa sitten kokemaan mitä tahansa

Sinänsä kannatan todella ehkäsyä ja tervettä järkeä. Mä en kertakaikkiaan ymmärrä miksi pitää aina vetää toi kaikki ei saa lapsia kortti. Abortti ei tarkota yhtään mitään lapsettomien arkeen. Jos joku vahingossa sikiää niin ilman muuta aborti joka ikinen kerta. jos jatkuvaa niin kannattaa hakea esim sterilointia.

Alkuperäinen kirjoittaja Hock:
Sikiön tulisi saada syntyä ja joutua sitten esim roskikseen? Miksi kaikkien tulisi saada syntyä jos kohtalo olisi tuollainen?

No oisko se sellanen? Oisko tää jotenkin yleistäkin käytöstä abortoijien keskuudessa? Eikö ne ois helpompaa jättää vaan sairaalaan? Ei tarttis pelätä syytteitä heitteillejätöstäkään, tai kuolemantuottamuksesta..

Alkuperäinen kirjoittaja Hock:
Vaan nämä taitavatkin kuulua erääseen nimeltä mainitsemattomaan lahkoon, nämä jankkaajat :whistle: :whistle:

Mä luulen näin myös :D ei kukaan voi noin jyrkästi muuten olla tuota mieltä, että kaikkien tulisi saada syntyä, joutuipa sitten kokemaan mitä tahansa

Osoittaa empatiakyvyttömyyttä.. mutta en ihmettele. Onhan noita ameriikoissakin, isoon ääneen huutelevat tätä samaa kuin nämä palstalla.

No jos poliitikkoja on uskominen niin Suomessa on liian vähän ihmisiä. Siksi tänne roudataan työhaluttomia sosiaalipummejakin oikein sieltä Afrikasta saakka. Niitä ihmisiä joittenka hivenenhullu olis toivonut aikoinaan joutuneen abortoiduiksi.

jos olet yhtään seurannut maailmaa ja katsonut niitä kuvia jotka niin monia järkyttää niin voitko väittää että niille kuvissa kylkiluut loistaen ja kuolemaa tekien esiintyville lapsille olisi ollut parempi jos eivät olisi syntyneetkään :o
mä saatan olla tunteeton joissain asiosisa, mutta niin kylmä ja tunteeton en ole että mun mielestä niiden onnettomien pitäisi iloita siitä että ovat saaneet syntyä, ihan samaa mieltä olen kaikkien kaltoin kohdelluiden lasten osalta jotka kuolevat nälkään, aikuisten ihmisten aiheuttamiin fyysisiin vammoihin, sairauksiin jne. ja en pidä mitenkään hienona sitä että väen vängällä synnytetään tänne lapsia joiden elin ennuste on 2 tunnista 2 viikkoon ja sekin täynnä neuloilla tökkimistä, leikkauksia ja kipua

siinä täydellisessä ruusunpunaisessa maailmassa yksikään lapsi ei kärsi, yksikään lapsi ei synny ei toivottuna ja vahinkoja ei tapahdu... harmi vain että me emme todella elä täydellisessä maailmassa

No kyllähän noille köyhille nälkää näkeville VOITAISIIN tarjota koulutusta ja ruokaa. Mutta kun ei, asevarustelu ja länsimainen elämäntapa on tärkeämpää meille.

Oletko useinkin lentänyt etelänlomalle? Sinäkään et elintasostasi antaisi kehitysmaan lapselle muuta kuin gynen välineet että se kersa saadaan kaavittua pois ettei sinun tarvitse nähdä nälästä törröttäviä luita.

Mullekkin vois joku kertoa, että mitä eroa on kananmunalla ja ihmisalkiolla. Mä syön munia, ne ei vielä ole tipunpoikasia, tipuja kun taas en syö. Aika hyvä vertaus, aborttikiihkoilijat varmaan keksii tuohonkin jonkun sopivan hölmön vastauksen. Voi niitä tipuraukkoja jotka tapetaan joka päivä :laugh:

Pidätkö omaa, kohdussasi kehittyvää jälkeläistäsi, verrattavana kananmunaan aamiaispöydässä?

Tietääkö miehesi kuinka syvästi tuntevan ja inhimillisen naisen kanssa hän on yksissä? Uskaltaako hän jättää sinut yksin lasten kanssa?

Kerro mulle mitä eroakaan niillä on? Tässä vaiheessa raskautta EI MITÄÄN!!

Sehän kerrottiin jo aiemmin! Etkä vieläkään tajunnu?? :laugh:

Kananmuna = kanan munasolu.

Alkio sun kohdussas = IHMINEN/lapsesi.

Siis voi vitsi, olen palstaillut täällä monta vuotta ja nyt vasta kuulin, että täällä pitäis aina olla joku ongelma. Kuka on väittänyt että mulla on jokin ongelma? Mun ongelma on lähinnä se, että raskaudun liian helposti. Ovista en voi seurata kun menkat on niin epäsäännölliset. Joskus oviksen tuntee ja joskus taas ei. Mutta tämäkin on varmasti joillekkim ihan yllätys ettei kaikille ne menkat tule joka kk samaan aikaan

Hivenenhulluhan tuossa yrittää todistella että sinulla on joku probleemi minkä vuoksi sinua pitäisi ymmärtää ja varoa käyttämästä asioista liian suorasukaista kieltä. Tai yleensäkin pidättäytyä keskustelemasta.

Totta, meidänkin koira synnytti (vieläpä vahinkoraskautensa ansiosta ;) ) 4 pentua, huolsi ja imetti muutaman viikon ja sen jälkeen ei suostunut vilkaistakaan niitä, hyvä ettei käynyt päälle kun nappulat tunkivat väkisin nisille hampaineen.

Niin että meinasitko että ihmisestä tulisi tuollaisia vanhempia? Kuulostaa kivalta ja tasapainoiselta lapsen elämältä.

Ymmärsin juui että sulle ei taida lopulta olla mitään väliä näiden ei-haluttujen lasten (ja heidän vanhempien) onnellisuudella ja mielenterveydellä, 'kunhan alkioita ei vaan tapeta'. Sä olet kyllä surullinen tapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sehän kerrottiin jo aiemmin! Etkä vieläkään tajunnu?? :laugh:

Kananmuna = kanan munasolu.

Alkio sun kohdussas = IHMINEN/lapsesi.
Ja sä meinaat, että se kukon siittiö sit jotenkin plumpsahtaa sinne valmiin munan sisälle? Kyllä osa munista on jo ihan valmiita tipusia

No jos poliitikkoja on uskominen niin Suomessa on liian vähän ihmisiä. Siksi tänne roudataan työhaluttomia sosiaalipummejakin oikein sieltä Afrikasta saakka. Niitä ihmisiä joittenka hivenenhullu olis toivonut aikoinaan joutuneen abortoiduiksi.

jos olet yhtään seurannut maailmaa ja katsonut niitä kuvia jotka niin monia järkyttää niin voitko väittää että niille kuvissa kylkiluut loistaen ja kuolemaa tekien esiintyville lapsille olisi ollut parempi jos eivät olisi syntyneetkään :o
mä saatan olla tunteeton joissain asiosisa, mutta niin kylmä ja tunteeton en ole että mun mielestä niiden onnettomien pitäisi iloita siitä että ovat saaneet syntyä, ihan samaa mieltä olen kaikkien kaltoin kohdelluiden lasten osalta jotka kuolevat nälkään, aikuisten ihmisten aiheuttamiin fyysisiin vammoihin, sairauksiin jne. ja en pidä mitenkään hienona sitä että väen vängällä synnytetään tänne lapsia joiden elin ennuste on 2 tunnista 2 viikkoon ja sekin täynnä neuloilla tökkimistä, leikkauksia ja kipua

siinä täydellisessä ruusunpunaisessa maailmassa yksikään lapsi ei kärsi, yksikään lapsi ei synny ei toivottuna ja vahinkoja ei tapahdu... harmi vain että me emme todella elä täydellisessä maailmassa

eli kun mun kuopus syntyi 3 kk etu-aikaisena, ilman mitään elin ennustetta, elettiin tunti kerrallaan ja sekin oli uskaliasta...ja tietysti siihen sisältyi myös neuloilla tökkimistä ja myös leikkaus niihin ensimmäisiin hetkiin...tappaako hänet olisi pitänyt, jättää hoitamatta ?
Kuule ykskään äiti siellä keskolassa ei varmastikaan halunnut lapselleen kärsimyksiä, jokainen olisi varmasti säästänyt lapsensa ennenaikaiselta syntymältä jos vaan olisi voinut.
Mieti vähän mitä kirjoitat.

Huoh, taaskaan kukaan ei vastaa siihen, kuka elättäisi ne kaikki lapset, joita vanhemmat eivät halua. Valtio? Seurakunnat? Vai elättäisikö kukaan..?

Ne jotka haluaa eli adoptoivat!!

N. 10 000 abortoidaan ja n. 400 adoptoidaan. Mikä tässä ei täsmää?
Sitten joku alkaa huutamaan, että joka neljäs pariskunta, joka hakee adoptiolasta, jää ilman, lasketaas: n. 400 * 4 = 1 600. Joo-o, no eipä täsmää vieläkään!

Niin kertoisitko nyt, mihin ne 10 000 vauvaa laitettaisiin ja kuka maksaisi elatuksen?

Mitkä 10 tuhatta? Millä perustein niitä tulis ton verran tiukemmalla lainsäädännöllä? Millä perustein enin osa ei järjestelis omaa elämäänsä lapsen mukaan ja pitäs ite?

Millä tiukemmalla lainsäädännöllä? Nykyisellään abortteja tehdään noin 10 000 vuodessa. Kukaan ei ole muuttamassa lainsäädäntöä. No sillä perusteella ei pitäis, että ovat tekemässä aborttia, mutta toki osa tekis sen joka tapauksessa jollain hengarilla tms. tai kuten kaverini, juomalla tarpeeksi viinaa tarpeeksi usein..

Minua vain kiinnostais tietää, mihin ne kaikki lapset laitettais? Montako niistä sinä itse elättäisit?

Kuka sinun lapsesi elättää? Kenen vastuulle olet heidät kipannut?

Vanhemmat elättävät ja jos eivät pysty niin sossu elättää.

Miksi juuri minun tai jonkun muun pitäisi henkilökohtaisesti elättää ne
10 000 lasta joiden omat vanhemmat eivät halua kantaa lapsistaan vastuutaan vaan murhaavat saadakseen jatkaa itsekästä ja helppoa elämäänsä?

Minä sentään elätän omat lapseni, sekin on enemmän kuin mitä muutamat muut tekevät.

Mutta toki, verorahoinhan nuo lapset hoidetaan jos kukaan muu ei maksa. Suurin osa varmasti saisi kodin adoption kautta jos omille vanhemmille ei kelpaa.

Ongelma ei ole niin polttava etteikö siihen löytyisi muuta keinoa kuin murhaaminen. Esimerkiksi, akat voivat opetella EHKÄISEMÄÄN. Silloin noita kymmentätuhatta ei edes synny!

Alkuperäinen kirjoittaja niin ja taas tätä:
Huoh, taaskaan kukaan ei vastaa siihen, kuka elättäisi ne kaikki lapset, joita vanhemmat eivät halua. Valtio? Seurakunnat? Vai elättäisikö kukaan..?

Ne jotka haluaa eli adoptoivat!!

N. 10 000 abortoidaan ja n. 400 adoptoidaan. Mikä tässä ei täsmää?
Sitten joku alkaa huutamaan, että joka neljäs pariskunta, joka hakee adoptiolasta, jää ilman, lasketaas: n. 400 * 4 = 1 600. Joo-o, no eipä täsmää vieläkään!

Ah anteeksi, tehdäänpä laskutoimitus uudestaan, siis n. 400 * 5 = n. 2 000.
No, toiko toivoa vieläkään. ;)

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä