Voi paska, tein abortin 3kk sitten ja nyt olen taas raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :-(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja joopj:
Ensinnäkin abortin jälkeen kun menee tarkastukseen,lääkärin kanssa sovitään ehkäisyn aloittamisesta. Antaa reseptin jne.. eli eipä mee mulle läpi tää juttu.

no kyllä sen kuule saa itse valita ottaako ehkäisyä vai ei!!!

(En silti sano että tää olis totta, voi olla provokin yhtälailla )

Yksi vahinkoraskaus voi olla sattumaa. Kolme on ihan silkkaa tyhmyyttä. Eikö sitä jo ekasta vahingosta voisi tajuta että hei, kortsut ei taida olla meidän juttu? Vaan kolmen vahingon jälkeen lätistään vaan hyvistä geeneistä? Ei taida kyseiset geenit ulottua sitten kaulasta ylöspäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kortsuhan on OIKEIN KÄYTETTYNÄ ainoa 100 prosenttisen suojan antava. Mäkin olen herkästi sikiävää sorttia, hormonaaliset ehkäisyt ei käy, mutta kyllä meillä kortsu on ihan hyvin riittänyt. Ei ole tarvinnut abortteja tehdä :D

Meillä on käytetty sitä erittäin oikein, ja poika tossa vieressä makaa, ikää 3 kk. Samoin hormonaaliset ehkäisyt kokeiltu, sekä kierukka mikään ei toimi. Ei silti aborttiin ole tarvinut alentua.

Hetken jo säälin ap.ta, kunnes luin ton tän sivun ekan tekstin lasten haluamisesta 5 vuoden pääsyä.

nimim. sterilisaatiota odotellessa.

Ja meillä myös oli ehkäisy 100% oikein hoidettuna ja nyt rv 6+1! Aborttia en kyllä ole tekemässä.

Mun siskoni sai putkeen 6 lasta, kun tuli aina vaan tuplaehkäisystä (kondomi ja kierukka) huolimatta raskaaksi. Teki kerran abortinkin, mutta ei mennyt kuin muutama kuukausi, niin oli taas raskaana. Tuon jälkeen lääkäri sanoi, että taitaa olla "tosi helposti sikiävä" ja sai sterilisaation vaikka oli vain 31v. Eka lapsi oli 3kk kun toinen sai alkunsa, toinen oli vain 6kk kun kolmas sai alkunsa jne. eli lapsilla on pienet ikäerot (7v, 6v, 5v, 4v, 3v ja 1.5v). Oli tosi rankkaa vanhemmille... :/

Toiset ne vain tulevat helposti raskaaksi, vaikka eivät edes lasta haluaisi kun taas jotkut toiset (kuten minä) eivät tule raskaaksi millään, vaikka kuinka kovasti yrittävät tai eivät ainakaan saa elävää lasta... T: 16 vuotta yritystä, 10 keskenmenoa ja 3 kuolleena syntynyttä lasta takana.

Alkuperäinen kirjoittaja elisa:
Mun siskoni sai putkeen 6 lasta, kun tuli aina vaan tuplaehkäisystä (kondomi ja kierukka) huolimatta raskaaksi. Teki kerran abortinkin, mutta ei mennyt kuin muutama kuukausi, niin oli taas raskaana. Tuon jälkeen lääkäri sanoi, että taitaa olla "tosi helposti sikiävä" ja sai sterilisaation vaikka oli vain 31v. Eka lapsi oli 3kk kun toinen sai alkunsa, toinen oli vain 6kk kun kolmas sai alkunsa jne. eli lapsilla on pienet ikäerot (7v, 6v, 5v, 4v, 3v ja 1.5v). Oli tosi rankkaa vanhemmille... :/

No sen voi ihan itse päättää, onko seksi todella tuon arvoista. Mikään pakkohan sitä ei kenenkään ole parisuhteessakaan harrastaa, kun tietää tilanteen, eli että luultavasti väistämättä kohta on taas uusi vauva.

Toisekseen, 30-vuotiaana pitäisi lain mukaan saada steri vaikkei olisi ainuttakaan lasta. Jos joku lääkäri lätisee vastaan, niin sitten vaan toiselle lääkärille.

No sen voi ihan itse päättää, onko seksi todella tuon arvoista. Mikään pakkohan sitä ei kenenkään ole parisuhteessakaan harrastaa, kun tietää tilanteen, eli että luultavasti väistämättä kohta on taas uusi vauva.

Toisekseen, 30-vuotiaana pitäisi lain mukaan saada steri vaikkei olisi ainuttakaan lasta. Jos joku lääkäri lätisee vastaan, niin sitten vaan toiselle lääkärille.

Hän kävi monella eri lääkärillä, terveyskeskuksessa ja yksityisellä viimeinkin sai "luvan" sterilisaatioon. Lääkärit oli sitä mieltä, että sisko tulee katumaan päätöstään, mutta eiköhän nuo 6 lasta riitä hänelle. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Kortsuhan on OIKEIN KÄYTETTYNÄ ainoa 100 prosenttisen suojan antava. Mäkin olen herkästi sikiävää sorttia, hormonaaliset ehkäisyt ei käy, mutta kyllä meillä kortsu on ihan hyvin riittänyt. Ei ole tarvinnut abortteja tehdä :D

Meillä on käytetty sitä erittäin oikein, ja poika tossa vieressä makaa, ikää 3 kk. Samoin hormonaaliset ehkäisyt kokeiltu, sekä kierukka mikään ei toimi. Ei silti aborttiin ole tarvinut alentua.

Hetken jo säälin ap.ta, kunnes luin ton tän sivun ekan tekstin lasten haluamisesta 5 vuoden pääsyä.

No miten voi olla oikein? Kortsu voi hajota, mutta se pitäisi tarkistaa käytön jälkeen ja hakea jälkiehkäisytabut jos on näin käynyt... Jotain olette väärin tehneet, liian vanha ja hapertunut kortsu?

Meillä ei toimi kortsu, joko hajoaa tai liukuu pois päältä. Sain olla melko usein hakemassa jälkiehkäisypillereitä, joten piti siirtyä muihin ehkäisyvälineisiin. Kortsu ei ole edes oikein käytettynä 100%
Tuolta löytyy taulukko eri ehkäisymenetelmien tehokkuudesta:
http://www.poliklinikka.fi/?page=5927272&id=8187366

no teillä on ollut liian isoja kortsuja..;)

No eipä taida olla :D Isompaa ei tähän tyttöön mahdu. Ennemminkin kyse liian rajusta seksistä ;)

onko ap:llä nyt opiskelut tai muu kesken? siis tuo 5v päästä lapsi olisi tervetullut juttua vaan mietin?
toiset vaan sikiää helpommin kuin toiset, mutta jos ei lasta halua niin parempi sitten tehdä se abortti.. mikäli on siitä varma..
kannattaa tosissaan koittaa tuplaehkäisyä sitten kuparikierukka ja kortsu...
en taas ymmärrä näitä kommentteja täällä.. :o

No miten voi olla oikein? Kortsu voi hajota, mutta se pitäisi tarkistaa käytön jälkeen ja hakea jälkiehkäisytabut jos on näin käynyt... Jotain olette väärin tehneet, liian vanha ja hapertunut kortsu?

Meillä ei toimi kortsu, joko hajoaa tai liukuu pois päältä. Sain olla melko usein hakemassa jälkiehkäisypillereitä, joten piti siirtyä muihin ehkäisyvälineisiin. Kortsu ei ole edes oikein käytettynä 100%

No eipä taida olla :D Isompaa ei tähän tyttöön mahdu. Ennemminkin kyse liian rajusta seksistä ;)

:D Siis jos sanotaan, et ollu liian isoja kortsuja, niin eiksiihen pitäis vastata, et pienempi ei mee päälle. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kuparikierukka on ainoa vaihtoehto, mutta tiedän monia jotka tulleet siitä huolimatta raskaaksi, eli ei varmaan minullakaan olisi 100% varma. Ihan ensimmäisellä kerralla minulla oli minipillerit käytössä, mutta ei auttaneet. Hormonaalista en enää edes saa, joten pakko käyttää kortsua sitten vaan.

Miksi ihmeessä et saisi hormonaalista ehkäisyä??? Hormonikierukkahan on ehkäisyteholtaan sterilisaation luokkaa, eikä siinä ole mitään ikärajaa. Ja jos minipillerit ovat sinulle sopineet, niin hormonikierukkakin sopii kyllä. Plussana vielä kuukautisten niukentuminen tai jopa pois jääminen.

Alkuperäinen kirjoittaja lyyti:
Kuparikierukka on ainoa vaihtoehto, mutta tiedän monia jotka tulleet siitä huolimatta raskaaksi, eli ei varmaan minullakaan olisi 100% varma. Ihan ensimmäisellä kerralla minulla oli minipillerit käytössä, mutta ei auttaneet. Hormonaalista en enää edes saa, joten pakko käyttää kortsua sitten vaan.

Miksi ihmeessä et saisi hormonaalista ehkäisyä??? Hormonikierukkahan on ehkäisyteholtaan sterilisaation luokkaa, eikä siinä ole mitään ikärajaa. Ja jos minipillerit ovat sinulle sopineet, niin hormonikierukkakin sopii kyllä. Plussana vielä kuukautisten niukentuminen tai jopa pois jääminen.

on olemassa joitain sairauksia jotka estää ne, ne samat sairauden myöskin estävät lääkkeellisen tyhjennyksen ja jälkiehkäisyn käytön...

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

on olemassa joitain sairauksia jotka estää ne, ne samat sairauden myöskin estävät lääkkeellisen tyhjennyksen ja jälkiehkäisyn käytön...

Kerrohan, mikä sairaus estää hormonikierukan saamisen...

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

Kerrohan, mikä sairaus estää hormonikierukan saamisen...

mm. aivoveritulppa estää valtaosan nykyehkäisymenetelmistä..

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No voi! Kuinkas sattuikaan! :) Kyllä se varmaan tarkoittaa, että sulla vaan on niin hyvät geenit ja sen takia sikiset koko aika!

'sikiset', eikös tuo kuuluisi sanoa sikiät:) Mutta ei hätää, minäkin sanon ruskistuvani auringossa.
Kyllä se on vain välinpitämättömyyttä kun ei ehkäisystä huolehdita. Abortti on joillekin ehkäisy. Tunnen yhden joka teettänyt neljä aborttia, kaksi lasta hänellä on. En millään ilkeäisi.
Olen nähnyt unessa kaikki tulevat lapseni etukäteen, en millään olisi voinut heitä abortoida. Yhden näin eron jälkeen, sterilisaation jälkeen. Oli pakko silloisen kaverin kanssa purattaa. En kyllä hänelle raskautunut mutta 4-kymppisenä onnistuin saamaan kuopukseni, alkujaan kaksonen, toinen tuli pois v9.
Edesvastuutonta tehdä vain abortteja uudestaan ja uudestaan.

vink vink, ne kondomit on tarkotus laittaa sen peniksen päälle siis miehelle .. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hihii:
Ja taas mammat lankee tähän lähes jokapäiväiseen provoon! Tässä vastaukset valmiiksi; Pelkkää vittuilua, kun ei osata käyttää ehkäisyä, haukutaan tyhmäksi, katkeria kommentteja lapsettomilta jne... Hei IHAN turhaa kommentoida ja antaa provoilijalle tyydytyksensä... ;)

Minun mielestäni on aivan sama, vaikka joku tekisi 100 aborttia ja kaikenlisäksi söisi ne sikiöt. Omapahan on asia haluaako levitellä geenejään maailmalla vai ei..

Miksi me sterilisaatiota edes harkittaisiin, jos kerran 5 vuoden päästä aikaisintaan halutaan vielä yksi lapsi? Olen kaiken lisäksi niin nuori, etten edes saa sitä vaikka kuinka haluaisin.

Kannattaakohan niitä lapsia sun tehdä montaa, kun tuntuu että tässä tarinassa on kyse ap:n älystä enemmän kuin ehkäisystä. Kaikkien ei tarvitse periyttä geenejään niin kauheasti. Kondomi oikein käytettynä on hyvinkin varma ehkäisymenetelmä, kuparikierukkaan liitettynä vielä varmempi. Olisko niin ettet vain osaa huolehtia ehkäisystä?

Kyllähän tuon ikäinen sterilisaation saa kolmen lapsen jälkeen. Itsekin sen ottanut ja myöhemmin purattanut. Vatsa aukaistu kolme kertaa samasta kohden, viimeisin oli kuopuksen sektio.

Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Toiset ne vain tulevat helposti raskaaksi, vaikka eivät edes lasta haluaisi kun taas jotkut toiset (kuten minä) eivät tule raskaaksi millään, vaikka kuinka kovasti yrittävät tai eivät ainakaan saa elävää lasta... T: 16 vuotta yritystä, 10 keskenmenoa ja 3 kuolleena syntynyttä lasta takana.

Voih! Tuo on jo liikaa, kannattaisiko lopettaa yritys ja harkita muuta vaihtoehtoa. Itse menettänyt kätkytkuolemalle yhden 3-kuisen.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä