Voi paska, tein abortin 3kk sitten ja nyt olen taas raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :-(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Miksi me sterilisaatiota edes harkittaisiin, jos kerran 5 vuoden päästä aikaisintaan halutaan vielä yksi lapsi? Olen kaiken lisäksi niin nuori, etten edes saa sitä vaikka kuinka haluaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja joopj:
Ensinnäkin abortin jälkeen kun menee tarkastukseen,lääkärin kanssa sovitään ehkäisyn aloittamisesta. Antaa reseptin jne.. eli eipä mee mulle läpi tää juttu.

mut kuka sitä valvoo et se kyseinen henkilö menee ja ostaa+käyttää ne reseptin lääkkeet ? taitaa jäädä tyypin omaan harkintaa käveleekö lääkärin jälkeen apteekkiin vai ei

mulle tehtiin abortti (lääkkellinen) neljä vuotta sitten eikä koskaan mistään ehkäisystä lekun kanssa kunnolla puhuttu. kerroin että meillä on kortsu käytössä kun kysyi siit mutta ei sen enempää kommentoinut. Olin nuori, tyhmä ja sinisilmäinen. Olisi voinut edes antaa reseptin pillereihin mutta en tienny että niin tehdään tms. joten en edes kysynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kondoomi. Tarvii varmaan alkaa selibaattiin

Kortsun lisäksi voi käyttää muutakin ehkäisyä. Ota vaikka pillerit siihen rinnalle

Meillä on myös ehkäisynä pelkkä kortsu. Ja sen seurauksena syntynyt 'vahinko-vauva', meidän suuri onnemme <3

Ja kortsulla mennään edelleen, hormoneita en halua, vieras esine(=kierukka) kehossa hirvittää, strelisaatio on liian lopullista. Ei jää paljon vaihtoehtoa, selibaatti tai kortsu.

Alkuperäinen kirjoittaja hihii:
Ja taas mammat lankee tähän lähes jokapäiväiseen provoon! Tässä vastaukset valmiiksi; Pelkkää vittuilua, kun ei osata käyttää ehkäisyä, haukutaan tyhmäksi, katkeria kommentteja lapsettomilta jne... Hei IHAN turhaa kommentoida ja antaa provoilijalle tyydytyksensä... ;)

En minä ainakaan vittuillut. Peesasin vain ap:ta, vaikka olenkin kateellinen siitä, mitä sillä on ja meillä ei. :(
Mitä väärää siinä on?

Miksi me sterilisaatiota edes harkittaisiin, jos kerran 5 vuoden päästä aikaisintaan halutaan vielä yksi lapsi? Olen kaiken lisäksi niin nuori, etten edes saa sitä vaikka kuinka haluaisin.

Mikset ota tätä lasta vastaan?

Mä toivon, ettet sitten 5 vuoden päästä edes tulisi raskaaksi, vaikka haluaisit. Joo, olen _ehkä_ ilkeä, mutta mikä sitä on ihminen päättämään minkä lapsen haluaa???

Mä toivon, ettet sitten 5 vuoden päästä edes tulisi raskaaksi, vaikka haluaisit. Joo, olen _ehkä_ ilkeä, mutta mikä sitä on ihminen päättämään minkä lapsen haluaa???

samaa toivon minäkin. useiden aborttien jälkeen voi seuratakin hedelmättömyys ja toivottavasti näin myös käy ap:lle. Harvoin tällästä toivoo mutta ei voi ihminen olla noin ääliö. Luulee noin vaan tilaavansa lapsen 5v päähän :D

Hienosti olet asian ajatellut kyllä. Se vaan on niin, että kun on niin hyvät geenit, niin tulee vaan raskaaksi milloin mistäkin huolimatta. Tottakai näiden aborttien jälkeen sä tuut vielä 5 vuoden kuluttua raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

samaa toivon minäkin. useiden aborttien jälkeen voi seuratakin hedelmättömyys ja toivottavasti näin myös käy ap:lle. Harvoin tällästä toivoo mutta ei voi ihminen olla noin ääliö. Luulee noin vaan tilaavansa lapsen 5v päähän :D

Jos sulle tekee yhtään paremman mielen, niin tiedän tyypin, joka teki useita abortteja. Sitten kun oman lapsen aika tuli, lapsi kyllä tuli, mutta kuoli pois. Seuraavia raskauksia tuli, mutta mikään ei edennyt loppuun asti, sikiöt menehtyivät myöhäillä viikoilla.
Luonto kostaa?

Kortsuhan on OIKEIN KÄYTETTYNÄ ainoa 100 prosenttisen suojan antava. Mäkin olen herkästi sikiävää sorttia, hormonaaliset ehkäisyt ei käy, mutta kyllä meillä kortsu on ihan hyvin riittänyt. Ei ole tarvinnut abortteja tehdä :D

Kortsuhan on OIKEIN KÄYTETTYNÄ ainoa 100 prosenttisen suojan antava. Mäkin olen herkästi sikiävää sorttia, hormonaaliset ehkäisyt ei käy, mutta kyllä meillä kortsu on ihan hyvin riittänyt. Ei ole tarvinnut abortteja tehdä :D

Meillä on käytetty sitä erittäin oikein, ja poika tossa vieressä makaa, ikää 3 kk. Samoin hormonaaliset ehkäisyt kokeiltu, sekä kierukka mikään ei toimi. Ei silti aborttiin ole tarvinut alentua.

Hetken jo säälin ap.ta, kunnes luin ton tän sivun ekan tekstin lasten haluamisesta 5 vuoden pääsyä.

nimim. sterilisaatiota odotellessa.

mulla ap kävi samoin, 5kk abortista ja olin pillereistä huolimatta raskaana. en mä voinut aborttia sitten taas tehdä, joten meille tuli sitten neljäs.

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:

Meillä on käytetty sitä erittäin oikein, ja poika tossa vieressä makaa, ikää 3 kk. Samoin hormonaaliset ehkäisyt kokeiltu, sekä kierukka mikään ei toimi. Ei silti aborttiin ole tarvinut alentua.

Hetken jo säälin ap.ta, kunnes luin ton tän sivun ekan tekstin lasten haluamisesta 5 vuoden pääsyä.

No miten voi olla oikein? Kortsu voi hajota, mutta se pitäisi tarkistaa käytön jälkeen ja hakea jälkiehkäisytabut jos on näin käynyt... Jotain olette väärin tehneet, liian vanha ja hapertunut kortsu?

Nyt teistä tuntuu että 5 vuoden kuluttua ois raskauden aika, mutta elämässä voi sattua mitä vaan.Saattaa hyvinkin käydä niin ettet raskaudukaan tai ettet enää sillon haluakaan vauvaa.

et halua lasta nyt vaan 5v päästä? sehän muuttaa tilannetta ihan kauheasti.... tuttu teki 2 keskeytystä melko peräkkäin.. nyt on vauva ollu tervetullu yli 10v ajan ei kuulu ei näy. tutkimuksissa kakki ok, eivät vain saa lasta.

No miten voi olla oikein? Kortsu voi hajota, mutta se pitäisi tarkistaa käytön jälkeen ja hakea jälkiehkäisytabut jos on näin käynyt... Jotain olette väärin tehneet, liian vanha ja hapertunut kortsu?

Meillä ei toimi kortsu, joko hajoaa tai liukuu pois päältä. Sain olla melko usein hakemassa jälkiehkäisypillereitä, joten piti siirtyä muihin ehkäisyvälineisiin. Kortsu ei ole edes oikein käytettynä 100%
Tuolta löytyy taulukko eri ehkäisymenetelmien tehokkuudesta:
http://www.poliklinikka.fi/?page=5927272&id=8187366

En jaksa koko ketjua selata läpi, mutta mikset ota kuparikierukkaa + kondoomia, jos kerran sikiät kun nätekin miehen alushousut?

Eikä ois pahitteeksi välttää vielä sitten niitä tärppipäiviä.

Ja piti vielä lisäämäni, että mekin haluttiin lapsi 3v päästä...mutta 5kk kuluttua olinkin jo uudelleen raskaana. Ei ois tullut mieleenikään keskeyttää sikäli toivottua raskautta vain siitä syystä että se lähti aluilleen liian aikaisin.

Jotta mieti nyt hetki, mitä tällä kertaa teet, jos ei ole sun hengestäs kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:

Meillä ei toimi kortsu, joko hajoaa tai liukuu pois päältä. Sain olla melko usein hakemassa jälkiehkäisypillereitä, joten piti siirtyä muihin ehkäisyvälineisiin. Kortsu ei ole edes oikein käytettynä 100%
Tuolta löytyy taulukko eri ehkäisymenetelmien tehokkuudesta:
http://www.poliklinikka.fi/?page=5927272&id=8187366

no teillä on ollut liian isoja kortsuja..;)

No kannattaa varmaan jo tehdä johtopäätös että pelkät kondomit ei teillä riitä ehkäisyksi. Gyne voi varmaan opastaa eri vaihtoehdoissa. Suosittelisin yhdistelmää kierukka+kondomi.

Kuparikierukka on ainoa vaihtoehto, mutta tiedän monia jotka tulleet siitä huolimatta raskaaksi, eli ei varmaan minullakaan olisi 100% varma. Ihan ensimmäisellä kerralla minulla oli minipillerit käytössä, mutta ei auttaneet. Hormonaalista en enää edes saa, joten pakko käyttää kortsua sitten vaan.

Kortsujen lisänä se varmaan kuitenkin olis hyvinkin varma. Jos siis käyttäisitte lisänä kortsuja ihan asianmukaisesti joka kerta.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä