Voi paska, oli eilen ovis ja vauvaa yritetään niin oltiin tietysti yhdynnässä. Tänään ovis toisella puolella :(

• Viestiketjun aloittaja ei kaksosille
  • Ensimmäinen viesti
"a-p"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30524239:
Siis mikä sun ongelmasi on?? Käytä ehkäsyä, jos et halua lapsia.
Se, että en nyt välttämättä kaksosia haluaisi. Siinä on aika paljon enemmän riskejä kuin tavallisessa raskaudessa. Mut sulle on varmaan ihan sama vaikka saisit kolmoset, ois varmaan niin ihquu

"minää"
[QUOTE="a-p";30524249]Se, että en nyt välttämättä kaksosia haluaisi. Siinä on aika paljon enemmän riskejä kuin tavallisessa raskaudessa. Mut sulle on varmaan ihan sama vaikka saisit kolmoset, ois varmaan niin ihquu[/QUOTE]

Siis voi herran pieksut!! Jos yrität saada lapsia niiin silloin on aina mahdollisuus kaksosiin!! Jos et ole sitä valmis ottamaan mitä annetaan niin ole ilman. Ei hyvä jumala miten tällasestakin asiasta joku on keksinyt valittaa.

[QUOTE="a-p";30524249]Se, että en nyt välttämättä kaksosia haluaisi. Siinä on aika paljon enemmän riskejä kuin tavallisessa raskaudessa. Mut sulle on varmaan ihan sama vaikka saisit kolmoset, ois varmaan niin ihquu[/QUOTE]

Voi vittu mikä älykääpiö olet.

.......
Se on arpapeliä tuleeko edes raskaaksi ja kiinnittyykö munasolu. Tuskin tulee kaksosia ja sulla ei välttämättä edes ole kaksi munasolua irronnut, sitä kun ei tuntemalla tiedä. Ovulaation jälkeen koko vatsanpohja tulee kipeäksi ovulaationesteen vuotaessa vatsaonteloon, jolloin voi kuvitella kipua ties missä.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Ymmärrän
Ymmärrän hyvin ap:tä. Muistan, kun itse kerrottiiin raskauden alkuvaiheessa, että on kaksoset tullossa. Anoppi kysyi, että mitäs olen siitä mieltä. Vastasin jotain, että eipähän siihen itse mitään voi vaikuttaa. Anoppi ei siihen sen enempää kommentoinut, vaikka varmasti tiesi, että riskit on olemassa. Hänellä itsellään on kaksoset, joista toinen on vammainen. Samoin kävi meilekin. Toisella kaksosista on cp-vamma.

Ei nyt tartteis ketään älykääpiöksi haukkua tämän asian vuoksi :(

Ymmärrän
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30524320:
Ihminen, joka päästää suustaan "Mut sulle on varmaan ihan sama vaikka saisit kolmoset, ois varmaan niin ihquu" on kieltämättä aika nuija.
Kieltämättä se on yhtä fiksua kuin sanoa vauvaa haluavalle, että käytä ehkäisyä, jos et halua lapsia.

"a-p"
[QUOTE="M33";30524396]Keskenmeno tai pari opettaa nöyryyttä.[/QUOTE]

Olen kokenut 3 keskenmenoa, enkä siltikään haluaisi riskiraskautta. Miksi haluaisin?

Huonolla tuurilla molemmat vauvat kuolevat tai vammautuvat vakavasti ja minua ei saisi harmittaa että sellaiseen on nyt suuri mahdollisuus?

"Juuli"
[QUOTE="M33";30524396]Keskenmeno tai pari opettaa nöyryyttä.[/QUOTE]

Mulla keskenmenoja takana, sitten kaksosraskaus. Toinen kaksosista meni kuitenkin kesken.
Pitäiskö mun olla nyt todella nöyrä? Vai todella onnellinen?

"M33"
[QUOTE="Juuli";30524411]Pitäiskö mun olla nyt todella nöyrä? Vai todella onnellinen?[/QUOTE]Kuinka harmissasi olit etukäteen siitä, että raskautesi olikin kaksoisraskaus?

Jos sinun puolen suvussa kaksosia, niin sillon ehkä realistisempi saada kaksoset. Toki sekin voi hyppiä sukupolven, sukupolvien yli.
Ovis yleensä joko oikealta tai vasemmalta puolelta, ei molemmilta puolilta. Munasolu on hedelmöittymiskelpoinen vain 12-24 tuntia ovulaation jälkeen.

Ihan tämmöset faktat vaan, joita opetetaan jo koulussaki, biologian tunnilla?

V.ieras
[QUOTE="M33";30524415]Kuinka harmissasi olit etukäteen siitä, että raskautesi olikin kaksoisraskaus?[/QUOTE]

Tiedossa oli, että kaksosraskaus oli hyvin paljon mahdollista, niin kyllähän se jännitti. Ja huolestutti. Toisaalta taas ajatus kahdesta lapsesta yhdellä kertaa tuntui ihan mukavaltakin.

Surullinen olin kun toinen ei selvinnytkään. Silti jotenkin helpottunut vaikka pelko toisenkin sikiön menettämisestä oli kova.

....
No tuo ei todellakaan tarkoita kahta ovulaatiota. Itsellä myös ennen tuntui vaan yhdellä puolen oviskipu ja luulin selväksi, keskenmenojen jälkeen alkoi vaihtelevasti tulla noita molemminpuolin kipuja. Lääkäri antoi selityksen että oviksessa nestettä pääsee valumaan vatsaonteloon, ja se voi aiheuttaa kipua molemmille puolille jotka on oviskivun kaltaisia.

+ sitten vielä se fakta että jokaisessa kierrossa on vain n. 20% mahdollisuus raskautua sillä yhdellä munasolulla vaikka olosuhteet olisi ihanteelliset, monet raskaudet päättyy kesken jo ennenkuin ehdit raskautta edes kunnolla huomaamaan.

Yhteistyössä