V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Matkatyömiehen eukko:Minä en jaksaisi kovin kauaa katsoa miestä kotona, jos siis sille olisi töitä tarjolla. Asia on sitten ihan toinen, jos työt loppuvat. Tarvitsemme elämiseen rahaa, seurustelu-upseeria en itselleni kaipaa.
Onko miehesi koskaan sanonut, miltä hänestä tuo kamojen pakkaaminen tuntuu? Ainakin tällä järjellä minä ajattelen, ettei minun kamppeita kyllä kovin monesti tarvitsisi pakata.
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:Kyllä mäkin mielellään olisin kotona päivät pitkät jos siitä joku mulle maksais, vaan eipä ole sellasta tahoa vielä löytynyt. Ja kun en viitsi yhteiskunnan elätiksi alkaa, töitä on tehtävä, ja ne kun monesti tällä alalla on reissutöitä. Ja kyllä mullekin elämässä on pääasia mun perhe, olen monta kertaa sanonut vaimolle, että ilmoittaa mulle sitten kun ei enää jaksa yksinään hoitaa kaikkea arjen askareita. Tai oikeestaan mielellään ennen sitä "viimeistä pisaraa".
Mun mies on sitä verta uskollinen työnteolle että ei usko ennen sitä viimeistä pisaraa, tai ei ymmärrä laittaa asioita tärkeysjärjestykseen.
Onneks sillä alkaa nyt sitt opiskelut taas talveksi, niin jos unohtuisi toi työlle eläminen, hetkellisesti, tai jäisi ainakin vähemmälle.
Alkuperäinen kirjoittaja vaihdetaan!:saat sä ton alati sohvalla makaavan tai koneella pelaavan työttömän luuserin. on maannut tossa jo 12 vuotta, joten ei pelkoa, että siit johki, varsinkaan töihin, livistäisi. mä voisin ottaa sun toimeliaan ja virkeän namupalan! takasinvaihto-oikeutta ei ole.
Alkuperäinen kirjoittaja Veera:Sääliks käy sun miestä jos sillä tollanen nariseva akka on.
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Paras vaan kun olisit tyytyväinen, että miehellä on töitä näinä aikoina. Saatpa palstailla rauhassa.
Joo, olenkin. Mutta jos vaihtoehdot on mies jonka työ on perseestä, ja työtön mies, valitsen sitten työttömän. Kaikella kunnioituksella vaan kaikkia kohtaan. Samaan en lähde, mitä viime talvi elettiin.
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Alkuperäinen kirjoittaja matkatyömiehen eukko:Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:Valitettavia tilanteita. Onneks mun vaimo on oppinut elämään omaa elämää yhteisessä parisuhteessa. En nimittäin osaa sanoa edes päivää milloin tulen monesti kun töihin lähden. Viikon sisään kuitenkin yleensä töistä kotiin palaan![]()
Mulla on vaimona sama tilanne-ja oikeastaan olen yksinolosta (tai jos nyt voi sanoa yksinoloksi neljän lapsen kanssa olemista) jopa nauttimaan. Arki pyörii kyllä näinkin. Sitten kun on mies kotona, ollaan perheenä-en minä töiden takia viitsi valittaa... Jos kapakassa notkuisi, olisi eri juttu.
Työllään mahdollistaa minun kotona olon vielä parin vuoden ajan, sitten palailen omaan työhöni
Vaikka suomi on vapaa maa, ja tämä keskustelu palsta kaikille avoin, tähän ketjuun on ihan turha tulla kiillottamaan sädekehää kenenkään pään ympärille: oman, tai sen miehen, joka sitkeästi reissutöitä tekee. Mä olen elänyt sitä arkea itse lapsena, ja mä olen elänyt sitä avovaimona, vaimona ja äitinä melkein 7 vuoden ajan, kahden eri miehen kanssa. Ja nyt on vaan kertakaikkiaan mitta täynnä. Se ei ole mitään elämää, että "on oppinut nauttimaan " yksin olosta, jos haluaisi nauttia siitä mitä on yhdessä. Sekään ei ole mitään elämää, että kuukauden kohokohta on isin käyminen kylässä kotona. Meidän perheessä sellainen elämä ei enää tule kysymykseen.
Ei kai kukaan ole sädekehää kiillottanutkaan, en minä ainakaan ole sellaista huomannut kenenkään kirjoituksesta. Saa kai hyvä ihme ihmisillä olla erilaisia näkemyksiä ja kokemuksia aiheesta, vai?
Toki. Mä ihan vähän rohkenen vaan epäillä näiden tyytyväisten reissareiden puolisoiden puheita: mä olen itsekin tähän asti sujuvasti todistellut sitä, kuinka tyytyväinen olen elämään juuri tälläisenään. Ja mun kokemuksen mukaan jokainen tekee niin, suurimmaksi osaksi silkkaa tyytymättömyyttään. Mutta voi toki olla oikeastikin tyytyväisiä, ei siinä mitään.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :Ap kyllä itsekkin laittaa aika kovan painolastin miehelle nalkuttamalla ja varsinkin pakkailemalla kamoja. Aika lapsellista touhua. Ja erota miehestä sen työn takia? Meillä ainakin tuo mies ja sen työ on yksi ja sama "persoona".
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:Alkuperäinen kirjoittaja vieras :Ap kyllä itsekkin laittaa aika kovan painolastin miehelle nalkuttamalla ja varsinkin pakkailemalla kamoja. Aika lapsellista touhua. Ja erota miehestä sen työn takia? Meillä ainakin tuo mies ja sen työ on yksi ja sama "persoona".
Mä olen myös sitä mieltä, että nalkuttamalla ja kamojen pakkailemisella ap aiheuttaa melkosen raskaan taakan miehen harteille.Mietin myös että miksi erota miehen työn vuoksi?Näinä päivinä saa olla kiitollinen, että on töitä.Eihän se tietty aina niin mukavaa ole, kun puoliso paljon poissa, mutta töitähän hän tekee perheensä eteen ja perheen hyvinvointia ajatellen.
quote]
Mä vastaan vain tähän, nyt kun kerran koneelle tulin.
On eriasia jos tilanne on kaikille ok, mutta meillä niitä töitä on tehty miehen oman ja mun terveyden kustannuksella: silloin siinä ei enää yhteinen hyvä toteudu mun mielestä, kun toinen syö masennuslääkkeitä, ja toinen kärsii fyysisiä vaivoja kuten sydämmen rytmihäiriöitä ja paniikkikohtauksia. Tai siis, no kohtahan me ollaan masislääkityksellä molemmat, tosiaan.![]()
Me ollaan yhdessä sovittu että tästä tilanteesta (tai viimetalvesta ) toipumiseen tarvitaan enemmän yhteistä aikaa, keskustelua, ja mä tarviin aikaa. Mä olen saanut sitä aikaa ennen omien töiden muodossa, mutta kun mies alko tekeen töitä, mä en tietenkään niin paljon voinut enää tehdä, kun lapsenvahtiapu oli isovanhempien varassa. Nyt oon siinä kunnossa, että tällä hetkellä en töihin jaksakaan, toistaiseksi.
Sovittiin myös, että työpäivien pituus on kohtuullinen, kun sellaiseen on mahdollisuus. Ja tämä ei toteudu. Ja se mua kaikista eniten veetuttaa.
Mutt se tästä aiheesta, nyt kivempiin..![]()