VOI ny JUMA!!! Huijausta!!! *raskaustestistä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maake
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maake

Vieras
Mainostetaan näillä sanoilla: "Nopea, 1-vaihinen testi ihmisen istukan gonadotropiinin (hCG) määrän osoittamiseen virtsasta auttamaan raskauden varhaisessa toteamisessa. Itse tehtävään testaukseen.

Early Detection herkkä raskaustesti tunnistaa istukka- eli hCG-hormonin virtsasta jo pitoisuudella 10 mlU/ml, muut markkinoilla olevat testit vastaavasti pitoisuudella 25 mlU/ml. Herkkä raskaustesti voi osoittaa raskauden suhteen positiivisen tuloksen jo ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä."

K.Kuinka pian voin testin avulla hakea vastausta epäilylleni,että olen tullut raskaaksi?

V.Testiliuskan avulla hormoni on osoitettavissa virtsasta jo ensimmäisenä kuukautisvuodon myöhästymispäivänä!

Siis.. plondi juu, mutta, raskauden varhaisessa toteamisessa pitäis olla ENNEN MENKKOJA??? jo ensimmäisenä kuukautisvuodon myöhästymispäivänä! MIKÄ VARHAINEN???

aaarghh!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja maake:
Mainostetaan näillä sanoilla: "Nopea, 1-vaihinen testi ihmisen istukan gonadotropiinin (hCG) määrän osoittamiseen virtsasta auttamaan raskauden varhaisessa toteamisessa. Itse tehtävään testaukseen.

Early Detection herkkä raskaustesti tunnistaa istukka- eli hCG-hormonin virtsasta jo pitoisuudella 10 mlU/ml, muut markkinoilla olevat testit vastaavasti pitoisuudella 25 mlU/ml. Herkkä raskaustesti voi osoittaa raskauden suhteen positiivisen tuloksen jo ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä."

K.Kuinka pian voin testin avulla hakea vastausta epäilylleni,että olen tullut raskaaksi?

V.Testiliuskan avulla hormoni on osoitettavissa virtsasta jo ensimmäisenä kuukautisvuodon myöhästymispäivänä!

Siis.. plondi juu, mutta, raskauden varhaisessa toteamisessa pitäis olla ENNEN MENKKOJA??? jo ensimmäisenä kuukautisvuodon myöhästymispäivänä! MIKÄ VARHAINEN???

aaarghh!!!!!!

Niin se on

Olenkohan mä jotenkin blondi tai jotain, mutta miusta se on aika varhainen jos ensimmäisenä menkkojen myöhästymis päivänä testataan.. Tai mulle todettiin kun testasin viikko menkkojen piti alkaa päivän jälkeen et oletpa varhain testannu... :o

Joo, kun yleensä ohjeistetaan odottamaan, että kuukautiset ovat vähintään viikon myöhässä ennen testaamista. On kai se yhden päivän jälkeen testaaminen sitten jo aika varhaista.

Ei kai kukaan nyt tuhlaa rahojaan terteihin ennen odotettua vuotopäivää, jos ei muutoin ole aivan satavarma raskaudesta? Eihän??

No minä ainakin olen testannut tavallisella testillä jo sinä päivänä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Ja on näyttänyt raskauden myös tuolloin...Ja kyllä! Löytyy myös ihmisiä, jotka "tuhlaavat" raskaustesteihin jo ennen odotettua vuotopäivää... :ashamed: Minusta esim. pari euroa ei ole paljon siitä ilosta, että saa varmasti tietää onko raskaana vai ei. Terveyskeskuksessa kun eivät rupea testaamaan kovin varhaisessa vaiheessa. Ja silloin, jos olisi "satavarma" raskaudesta, niin eihän testiä tarvitsisi edes tehdä. :o

Mä olen kaksi kertaa saanut kaupan testeillä väärän tuloksen, eli en muka ollut raskaana kummallakaan kertaa vaikka kaksi poikaa minulla jo on. Olen päättänyt että seuraavalla kertaa käyn neuvolassa tekemässä testin ni on luotettavampi.
Kyllä täällä anakin neuvolassa saa testin heti kun haluaa ja epäilee raskautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin Venefica::
Joo, kun yleensä ohjeistetaan odottamaan, että kuukautiset ovat vähintään viikon myöhässä ennen testaamista. On kai se yhden päivän jälkeen testaaminen sitten jo aika varhaista.

Ei kai kukaan nyt tuhlaa rahojaan terteihin ennen odotettua vuotopäivää, jos ei muutoin ole aivan satavarma raskaudesta? Eihän??

juu mutta kun muissakin testeissä käsittääkseni mainostetaan tota että heti ekana päivänä voi testata.
Mutta yleisesti suosittelevat odottamaan viikon.
Mut tosta tummennetusta..mikäs aikasempi tehti se on sitten jos muillakin voi tehä saman..harhaanjohtavaa mainontaa.

no minä sain kuopuksesta plussan rv 3+5 ja ihan tavallinen rfsu:n halpistesti.edellisenä päivänä tollanen aconin herkkä ei näyttänyt raskautta!!ei ees haamua tullu..ja miks testailin noin ajoissa..ultrassa siirtyi viikot.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ja miks ylipäätään pitäisi maksaa testistä kun sen voi tosiaan viedä ilmaiseksi terveyskeskukseen.

Sen verran pitkä matka tk:een että on halvempi ostaa testi odottamaan kotiin ja testata tarvittaessa, kuin lähteä varta vasiten ajelemaan :)

Muuten, mulla on tuolla jemmassa Apteekin raskaustesti, ja ihan samoin sen voi tehdä ekana myöhästymispäivänä!

Alkuperäinen kirjoittaja sininen-enkeli:
Mä olen kaksi kertaa saanut kaupan testeillä väärän tuloksen, eli en muka ollut raskaana kummallakaan kertaa vaikka kaksi poikaa minulla jo on. Olen päättänyt että seuraavalla kertaa käyn neuvolassa tekemässä testin ni on luotettavampi.
Kyllä täällä anakin neuvolassa saa testin heti kun haluaa ja epäilee raskautta.

Höh, täällä ainakin neuvolassa testaavat ihan tavallisella apteekista saatavalla testillä! Kai sitten epävarmoissa tapauksissa tekevät labrakokeen, mutta ite oon vieny aamupissan ja terkka kaivoi kaapista ihan tavis testin, uitti purkissa ja plussaa näytti!

Joku kysyi ettei kai kukaan tuhlaa rahojaan testiin ennen odotettua vuotoa, mutta minäpäs tein positiivisen raskaustestin 2 päivää ENNEN kun menkkojen ois pitänyt alkaa ;) kihkih!!

Ja miks ylipäätään pitäisi maksaa testistä kun sen voi tosiaan viedä ilmaiseksi terveyskeskukseen.

meillä sanottiin terveyskeskuksessa etteivät ala testaamaan, ainoastaan siinä tapauksessa jos raskaus olisi ei toivottu testaavat..

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
miusta se on aika varhainen jos ensimmäisenä menkkojen myöhästymis päivänä testataan

Mä olen samaa mieltä tästä. Jos menkat eivät ole edes myöhässä, niin periaatteessahan naisen ei pitäisi edes epäillä olevansa raskaana. Oikeastaan turhaa hätäilyä testata ennen kuin menkat on edes myöhässä. Itse testasin kun menkat neljättä päivää myöhässä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

meillä sanottiin terveyskeskuksessa etteivät ala testaamaan, ainoastaan siinä tapauksessa jos raskaus olisi ei toivottu testaavat..

Tuokin riippuu terveyskeskuksesta. Täällä testaavat kyllä kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
miusta se on aika varhainen jos ensimmäisenä menkkojen myöhästymis päivänä testataan

Mä olen samaa mieltä tästä. Jos menkat eivät ole edes myöhässä, niin periaatteessahan naisen ei pitäisi edes epäillä olevansa raskaana. Oikeastaan turhaa hätäilyä testata ennen kuin menkat on edes myöhässä. Itse testasin kun menkat neljättä päivää myöhässä.

Miksi ei voisi testata jo silloin? Minulla oli kyllä raskausoireitakin. Ja olen tietoinen alkuraskauden(kin) keskenmenoriskistä.

Ei raskaus näy missään testissä, ennenkuin istukkahormoonia erittyy. Sitä alkaa erittyä, kun alkio on kiinnittynyt ja istukka on ruvennut kasvamaan. Eli jos hedelmöitys on noin kaksi viikkoa viime kuukautisten alkamispäivästä, niin siitä seuraavat kaksi viikkoa se sinne kiinnittyy jonka jälkeen istukka alkaa kasvamaan. Eli silloin istukkahormoonia alkaa erittyä juuri kun kuukautisten pitäisi alkaa. Mutta koska hormoonin määrä on alussa vähäinen, kannattaa odottaa vielä pari päivää.

Eli ei testi ole mitään huijausta, vaan aapeellä ei ole minkäänlaista käsitystä, mitä siellä kohdussa tapahtuu ensimmäisinä viikkoina.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Miksi ei voisi testata jo silloin? Minulla oli kyllä raskausoireitakin. Ja olen tietoinen alkuraskauden(kin) keskenmenoriskistä.

Voihan sitä testata. Mutta tarkoitin siis jos ei ole mitään oireita niin oikeastaan nainen ei tiedä olevansa raskaana. Mulla ei ollut mitään oireita noin alussa, no sitten tuli tietysti se menkkojen pois jääminen :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Ei raskaus näy missään testissä, ennenkuin istukkahormoonia erittyy. Sitä alkaa erittyä, kun alkio on kiinnittynyt ja istukka on ruvennut kasvamaan. Eli jos hedelmöitys on noin kaksi viikkoa viime kuukautisten alkamispäivästä, niin siitä seuraavat kaksi viikkoa se sinne kiinnittyy jonka jälkeen istukka alkaa kasvamaan. Eli silloin istukkahormoonia alkaa erittyä juuri kun kuukautisten pitäisi alkaa. Mutta koska hormoonin määrä on alussa vähäinen, kannattaa odottaa vielä pari päivää.

Eli ei testi ole mitään huijausta, vaan aapeellä ei ole minkäänlaista käsitystä, mitä siellä kohdussa tapahtuu ensimmäisinä viikkoina.

vaan aapeellä ei ole minkäänlaista käsitystä, mitä siellä kohdussa tapahtuu ensimmäisinä viikkoina ...sori,mut sä taidat vallan idiootti olla :o

"Jo 9-10 päivää hedelmöityksen jälkeen voit selvittää oletko raskaana hCG-hormonia mittaavaalla raskaustestillä. Vaikka oletkin raskaana, sinulla voi silti olla kuukautisia muistuttavaa niukkaa vuotoa, mutta se on vain hormonien oikkuilua."

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:

vaan aapeellä ei ole minkäänlaista käsitystä, mitä siellä kohdussa tapahtuu ensimmäisinä viikkoina ...sori,mut sä taidat vallan idiootti olla :o

"Jo 9-10 päivää hedelmöityksen jälkeen voit selvittää oletko raskaana hCG-hormonia mittaavaalla raskaustestillä. Vaikka oletkin raskaana, sinulla voi silti olla kuukautisia muistuttavaa niukkaa vuotoa, mutta se on vain hormonien oikkuilua."

JO 9-10 päivää hedelmöittymisen jäkeen., Ei tarkoita, että aina 9-10 päivää hedelmöittymisen jälkeen. 9 päivää hedelmöittymisen jälkeen tarkoittaa 5 päivää ennen mahdollisia kuukautisia. Siihen voi laskea myös sen, ettei hedelmöittyminen välttämättä tapahdu juuri ovulaatiopäivänä, vaan ehkä vaikka pari vuorokautta sen jäkeen.

Yhteistyössä