voi masennus kerrakseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkubertta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Taas ajatuksia vailla asiantuntemusta... Mun mielestä sun miehes on sun toipumisen tiellä. En siis tarkoita, että heivaa pois vaan samantien. Mutta tämä tuli ekana mieleen.
No itse asiassa just sille sanoin että hänen kannattais kans tulla seuraavan kerran lääkärikäynnille mukaan...

Alkuperäinen kirjoittaja pikkubertta:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuhka:
Kyllä se helpottaa vielä, usko siihen!
Itselläni on ollut vuosia paniikkihäiriö. joskus jäi "päälle" päiviksi.
Aikansa kutakin, nyt ei ole enää pitkiin aikoihin tullut ja selviän ilman lääkkeitä.

mukava kuulla, nuo päiviä kestävät paniikit on aikas kauheita kokemuksia :/

ja muista että uni on tosi tärkeetä. kun on hyvin levännyt, ni jakssa paremmin ja kahvinjuonti aiheuttaa paniiikkikohtauksia. jos juot paljon kahvia niin vähennä sitä. mä jätin iltakaffet pois kokonaan, koska muuten sain sänkyyn mennessä paniikkikohtauksen.

peraatteessa olen:riittääkö 2v sellaista aikaa jolloin mikään ei tuntunut miltään,ainoa mitä odotin oli ilta jolloin pääsi nukkumaan,eikä tarvinnut ajatella enään,kun pääsi uneen. kun aamusta alkoi ahdistamaan ja se jatkui iltaan,sen 2v. mitään hiton lääkkeitä en suostunut syömään,ne kun ei olisi elämäntilannettani muuttanut mihinkään. kyllä sitä ylös pääsee jos on pakko. siksi mua ärsyttää ihmiset jotka vetoo siihen että enhän mä nyt pysty ku oon sairas. ei se helppoo ole mutta asenne on ihan itse valittavissa(joo tiedän suututtaa lukee tälläistä,minäkin suutuin ystävälleni joka näin sanoi,mutta onneksi sanoi!! koska siitä se lähti muutos parempaan pikku hiljaa),nyt olen kokenut samanlaisen elämänmuutoksen(joskin vieläkin rankemman,ja koska en turruttanut itseäni lääkkeillä vaan löysin muut keinot ulos tuosta,oloni ei ole edes mitenkään paha,nauran edelleen pienille asioille ja nautin pikkujutuista,vaikka fyysinen väsymys onkin kova,niin henkisesti olen vahvempi). mutta mullehan on käytännössä sama jos joku haluaa vetää lääkkeitä vuositolkulla.

-joo tietysti serotoniinin vajauskin voi aiheuttaa ns.masennuksen,mutta eihän se silloin pitäisi olla hirveen pitkä prosessi saada tuon välittäjä aineen taso oikeaksi.

mutta oikeesti ne tutut jotka vetää rauhottavia ,jokaiseen normaaliinkin pieneenkin pahaanoloon, pakenevat muutenkin kaikkia ongelmia,ja koettaa päästä mahd.helpolla,sen sijaan että kohtaisi olonsa ja tunteensa aidosti.

Alkuperäinen kirjoittaja sieppari:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkubertta:
itse asiassa just nostettiin Sepramit 20mg:sta 30mg:hen eli sekin saattaa nyt aiheuttaa pahaa oloa. Sitten noihin pitkäkestoisiin paniikkikohtauksiin on Opamoxit.

Mulla nostettiin 40mg:sta 50mg:hen.On ollut taas paha olo.

mulla tulee aina annosta nostettaessa masentuneempi olo noin viikoksi. on normaalia ku elimistö ei ole tottunut isompaan annokseen. menee ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
peraatteessa olen:riittääkö 2v sellaista aikaa jolloin mikään ei tuntunut miltään,ainoa mitä odotin oli ilta jolloin pääsi nukkumaan,eikä tarvinnut ajatella enään,kun pääsi uneen. kun aamusta alkoi ahdistamaan ja se jatkui iltaan,sen 2v. mitään hiton lääkkeitä en suostunut syömään,ne kun ei olisi elämäntilannettani muuttanut mihinkään. kyllä sitä ylös pääsee jos on pakko. siksi mua ärsyttää ihmiset jotka vetoo siihen että enhän mä nyt pysty ku oon sairas. ei se helppoo ole mutta asenne on ihan itse valittavissa(joo tiedän suututtaa lukee tälläistä,minäkin suutuin ystävälleni joka näin sanoi,mutta onneksi sanoi!! koska siitä se lähti muutos parempaan pikku hiljaa),nyt olen kokenut samanlaisen elämänmuutoksen(joskin vieläkin rankemman,ja koska en turruttanut itseäni lääkkeillä vaan löysin muut keinot ulos tuosta,oloni ei ole edes mitenkään paha,nauran edelleen pienille asioille ja nautin pikkujutuista,vaikka fyysinen väsymys onkin kova,niin henkisesti olen vahvempi). mutta mullehan on käytännössä sama jos joku haluaa vetää lääkkeitä vuositolkulla.

-joo tietysti serotoniinin vajauskin voi aiheuttaa ns.masennuksen,mutta eihän se silloin pitäisi olla hirveen pitkä prosessi saada tuon välittäjä aineen taso oikeaksi.

mutta oikeesti ne tutut jotka vetää rauhottavia ,jokaiseen normaaliinkin pieneenkin pahaanoloon, pakenevat muutenkin kaikkia ongelmia,ja koettaa päästä mahd.helpolla,sen sijaan että kohtaisi olonsa ja tunteensa aidosti.

ei herranjumala mitä tekstiä. ootko kokenut tätä: mua sattus joka ikiseen koloon, mua huimas, mä en saanu liikutettua jalkoja, mua soi korvissa, näköhäiriöitä, epätodellinen, sekava olo, väsytti aivan sairaasti. kaupan päälle henkinen kyvyttömyys, keskittymiskyvyn puute, muistihäiriöt (pahat sellaiset) ainaiset päänsäryt. musta on tutkittu jokaikinen kolo ja mitään ei löytynyt, kunnes mä vaan päivästä toiseen itkin kun en saanut liikutettua itseäni. mä olisin hlaunnut, mä olin mielestäni aina vahva, mut mä en enää pystynyt. ja anteeksi, mun oli pakko paeta mun pahaa oloa ja turvauduttava mielialalääkkeisiin, joista tuli kahden viikon mielettömät oireet jolloin kaikki vaan paheni, mut pikkuhiljaa alkoi laantumaan. mä olisin ehkä tuolla pilven päällä, jos mä en olis saanu täältä vinkkiä että mikä mua vaivaa, kun mä en sitä ite edes tajunnu!!!

Yhteistyössä