Voi luoja tuo tapetti lähtee sentin palasina!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OnniKeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
:kieh: :kieh:
Yks seinä jälellä vielä ja huomenna pitäs tapetoida ku on vapaa :D

voi kuule...............tuo on niin tuttua :( meil kans meinas hermo mennä ku tähän muutettii ja revittii sen seittemän kerrosta rystyset verillä irti!!!! :?

olis ollu parempi jättää repimättä. no, mut tulipahan tehtyä.

Sama projekti oli mulla viime viikolla..
Ota lämpöstä vettä ja rätti ja mene pesemään se seinä runsaalla vedellä. Sitten painu kahville. Kun kaffet on juotu, niin tapettikin irtoo isoina suikaleina :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saako muuten tapetin päälle missään nimessä tapetoida uudelleen? Tietäiskö joku voiko onnistua?

Voi onnistua mutta voi myös epäonnistua.
Meillä lähti alempi tapetti kupruamaan irti seinästä kun kiinnitti uuden sen päälle, joten piti repiä se alta eka pois.

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Sama projekti oli mulla viime viikolla..
Ota lämpöstä vettä ja rätti ja mene pesemään se seinä runsaalla vedellä. Sitten painu kahville. Kun kaffet on juotu, niin tapettikin irtoo isoina suikaleina :)

Ja voi sekottaa siihen veteen vähän liisteriäkin. :)

Saako muuten tapetin päälle missään nimessä tapetoida uudelleen? Tietäiskö joku voiko onnistua?

Voihan siihen tapetoida. Mutta meillä on kohokuviotapettia ja sen päällä näyttäs melko veikeeltä uus sileä tapetti :saint:

Oon suihkutellu ja suihkutellu, mutta aina vaan irtoo pikkusuikaleita. Tais siis lähtee kahtena kerroksena ja se alempi kerros on sitte niin kiinni seinässä että :kieh:

Voi onnistua, mutta on siinä riskinsä. Kohokuvioisen päälle ei tietty onnistu. Vanha tapetti voi alkaa kupruilla alla, tai vanhan tapetin kuvio voi kuultaa läpi. Ja uudelleentapetointi on taas entistä vaikeampaa jos alla on kerroksia. Fiksuinta on rassata se vanha tapetti aina kokonaan pois vaikka olisi kuinka työlästä, ellei sitten ole kyse palstautuvasta tapetista, ja se on seinän ainoa tapettikerros.

Meillä lähti alempi tapetti kupruamaan irti seinästä kun kiinnitti uuden sen päälle, joten piti repiä se alta eka pois.

Mutta eikös se voi johtua siitä liisteristä että se alkaa kuplia? Vai mistä mie tuonkin oon päähäni saanu? Meillä nuo tapetit on laitettu sillä valmisliisterillä. Jos samalla laittaa päälle, niin kestääköhän? Pirullista, kun kyllästyy niin äkkiä ja kun on vielä niin hurja että kehtaa vuodesta toiseen vaan rempata ja rempata... :D

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
:kieh: :kieh:
Yks seinä jälellä vielä ja huomenna pitäs tapetoida ku on vapaa :D

Onko mahdollisesti maalattu tapetin päälle? Silloin poisto on tosi vaikeaa. Jos näin on, niin yritä rikkoa maali ja tapetin pinta ennen kastelua. Kastele reilusti liisterivedellä tai tapetinpoistoaineella ja anna vaikuttaa tarpeeksi kauan.

Mutta eikös se voi johtua siitä liisteristä että se alkaa kuplia? Vai mistä mie tuonkin oon päähäni saanu? Meillä nuo tapetit on laitettu sillä valmisliisterillä. Jos samalla laittaa päälle, niin kestääköhän? Pirullista, kun kyllästyy niin äkkiä ja kun on vielä niin hurja että kehtaa vuodesta toiseen vaan rempata ja rempata... :D

Siksi mä päätinkin että pysyttäydyn maalipinnoissa tästä lähtien :D
Ja meillä se kupruilu alkoi varmaan sen takia kun se vanha tapetti kostui siitä uudesta liisteristä-

Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:

Mä just meidän olkkarista revin tapetit, ja kyllä sitä oli varmaan kuus kerrosta päällekäin :laugh:

Ei käy kateeks! :laugh: :laugh:
Joko on kynnet kasvanu takas? :laugh:

Maalaustelan kastelet veteen (imee rutosti vettä kerrallaan) ja sitten vaan telaat seinän läpimärällä telalla läpi kerran-kaksi nopsaan, et tarvii fairyja etkä mitään, sitte tasotelastalla vaan rappaat sen tapetin irti ja lähtee isoina paloina ja ilman voimaa

t.pintakäsittelijä

Tapetti on ainut kerros, alla sitä vanhanmallista seinälevyä. Pohja on tasainen ja tapetti sileää.

Jos vanhan tapetin kuvio ei näy uuden läpi, niin tuossa tapauksessa saattaisin kokeilla tapetoida päälle. Jos ei meinaa liottamallakaan lähteä, niin tuskin se uuden tapetin liisterikään silloin saa alla olevaa tapettia kupruilemaan.

Siksi mä päätinkin että pysyttäydyn maalipinnoissa tästä lähtien :D
Ja meillä se kupruilu alkoi varmaan sen takia kun se vanha tapetti kostui siitä uudesta liisteristä-

Siinä ko. huoneessa on sellainen ohuehko paperitapetti ja kun se on ainut kerros, niin voisin kuvitella että on se aika topakasti siinä kiinni...

Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:

Mä just meidän olkkarista revin tapetit, ja kyllä sitä oli varmaan kuus kerrosta päällekäin :laugh:

Ei käy kateeks! :laugh: :laugh:
Joko on kynnet kasvanu takas? :laugh:

Siis se alimmainen kerros tapettia oli jo hapertunut irti seinästä, joten lähti tosi isoina paloina irti. Kaks päivää meni irrottamiseen =) Mulla oli niin innokas apuri, että en rauhassa saanut touhuta..

Yhteistyössä