Voi luoja kuinka mä ikinä onnistunkaan tässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentavaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentavaa

Vieras
painoa pitäis pudottaa. paino 64kg pituus 158cm. eli bmi näyttää jo lievää ylipainoa. Ihan järkyttävä tilanne mulle joka olen aina ollut normaalipainossa. Haluan takaisin sinne 56-55kg painoon. Mutta miten? Viimeisen 2-vuoden aikana olen kokeillut vaikka ja mitä jopa karppausta. tuntuu että on ihan sama mitä teen paino ei vaan tipu. Joko mun kehossa/aineenvaihdunnassa on oikeasti jotain vikaa tai sitten painoa on nostanut ehkäisykapseli joka asennettiin syksyllä 2011 siitä sitten pikkuhiljaa painoa alkoi nousta ja sen kun jatkuu.

nyt saa vissiin paskaa niskaan kun on kuulemma heikko ja syö liikaa... ei se ihan niin ole...

Kilpirauhasarvoista ei mitään tietoa, siis ei oo koskaan mitattu(kauhee verikoe kammo). No itseasiassa on aika outoa että paino on noussut koska ennen söin ihan mahdottomia määriä herkkuja. Nyt ei enää oo edes varaa ostaa samalla tavalla herkkuja kun joskus ennen kun tuli käytyä kaupassa joka päivä. Nyt käyn kerran viikossa eikä tuu syötyä makeaa kun oikeastaan vaan sillon kun käyn vaa'alla ja en ole yhtään laihtunut tulee masennus ja ajattele että samapa tuo sitte vaikka syön jotain herkkua. Onneks en käy vaa'alla kuin 1-2viikon välein. ennen tosin harrastin liikuntaa nyt en harrasta oikein mitään.

NIih no jos pystyt laskemaan ihan tarkat kalorit jonain päivänä, kun syöt tavanomaisesti, niin saat tietää vastaako ruokamääräsi yleensä suunnilleen sitä mitä pitäis. Se voi olla että rasvaa tai sokeria menee huomaamattasi liikaa ruoassa, ellet ole kiinnittänyt siihen huomiota?

Tärkeintä on löytää oikea motivaatio, ilman sitä ei laihdutus onnistu. Eikä sitä oikein voi pakottaakaan, joko sitä on tai sitten ei ole.

Ehkä oikeasti vain syöt liikaa (sitä ns. tavallista ruokaa)? Monet luulevat, että kun jättää herkut pois, laihtuu. Mutta usein ne annoskoot ovat vain liian isoja ja syödään liikaa. Terveellinenkin ruoka lihottaa.

Mä luulin myös, että mussa on jotain vikaa, kun paino ei laske. Epäilin kilppariongelmiakin. Söin muka vähemmän ja tein vaikka mitä, mutta paino ei meinannut laskea. Mutta sitten aloin oikeasti laskea kaloreita ja pidin huolen siitä, ettei tietty raja päivässä ylity. Ja kappas vain, paino alkoikin laskea. Ja reippaasti laskikin, kun vain pysyin tiukkana ja jatkoin laskemista.

Oli paljon helpompaa huijata itseään ajattelemalla, että lihominen johtuu jostain musta riippumattomasta syystä. Mutta omasta itsekuristahan se vain oli kiinni. Eikä se hormoniehkäisykään varsinaisesti lihota, se lisää joillain ruokahalua, mutta itse teet sen päätöksen, mitä pistät suuhusi.

Ala pitää ruokapäiväkirjaa ja katso, löytyisikö se syy lihomiseen sieltä. Tsemppiä laihdutukseen!

olen laskenut kalorit ja pitänyt ruokapäivä kirjaa. en syö isoja annoskokoja. yleensä kalorit jää siihen 1000-1200kcal/pvä. usein jopa unohdan syödä. helpointa olis kun ei tarvis syödä mitään ottais vaan jonkun tabletin. kokeilin kesällä tota nutrilettiä en edes niillä laihtunut vaikka en muuta niiden lisäksi syönyt. tosin en niitä pystynyt käyttämään kuin 2viikkoa maha ei jostain syystä tykännyt.

siis mitä, 1000 kcal???????????????????????

Tolla pitäis paino romahtaa kyllä alipainon puolelle hyvää vauhtia jos noin on. Ootko sä laskenut oikein ja tarkkaan varmasti, koska jos oot, niin et ole terve. Sun pitää mennä lääkärille mikäli syöt noin vähän etkä laihdu.

Yhteistyössä