Voi %&##¤#¤ kun menee taas hermo mieheni exään. Asiaa lapsen vaatetuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suivautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suivautunut

Vieras
Isännän tyttö oli meillä viikonloppuna, tiistaiaamuun saakka.
Maanantai-iltana saatiin valitus, kun isäntä oli pistänyt lapsen tarhaan syysasussa. Lapsella oli kyllä toppahaalari mukana, mutta katsottiin, että ilma on riittävän lämmin syysasuun. Illalla tuli lapsen äidiltä valitus, että olis pitäny olla toppahaalari.

Tiistaina lapsi pistettiin tarhaan. Lapsella on vaatekassi, jonka äiti pistää mukaan. Ollaan jo useamman kerran valitettu lapsen äidille, että pistäis vähän parempia vaatteita lapselle mukaan, eikä aina niitä pieniä, kuluneita ja reikäisiä. On sovittu, että äiti ostaa lapselle vaatteet ja saa siihen elareita reippaat 200 euroa.

Lapselle oli varattu viikonlopuksi la-ti 3 vaatekertaa. 1 siisti ja uudennäköinen paitatunika, joka tosin oli lyhythiainen. 1 uusi hellokitty paita, jossa tosin oli molemmissa sivusaumoissa reiät. 1 pieni ja kulahtanut collegepaita.

Noh, Hellokittypaitaa pidettiin 2 päivää. Tiistaiksi pistin lapselle päälle tarjolle sen vanhan ja pienen collegen, sekä polvista kuluneet samettihousut, samat jotka olivat lapsella jalassa kun hän tuli meille. Eipä käynyt mielessäkään pistää lapselle lyhythiasta tunikaa sekä legginsejä, koska edellispäivänä oli tullut jo valitus siitä, että oltiin pistetty lapselle syysasu, eikä toppahaalaria.

Saatiin sitten hirveä huuto siitä, miten oltiin pistetty lapsi tarhaan vanhoissa ja kuluneissa vaatteissa. Siis voi vittu sanon minä. Eikö ne ollu rouvan itsensä laukkuun pistämiä vaatteita? Selitys oli, että ne on kotivaatteita, eikä niitä saa pistää tarhaan. Olis kuulemma pitäny pistää se lyhythiainen tunika päälle.

Lapsi oli vielä sanonut, että minä olin pakottanut häntä laittamaan ko. vaatteet, vaikka en suoranaisesti pakottanut, vaan pistin ne vaan aamulla tarjolle.

Muutenkin on ollut tuon exän kanssa hankalaa. Se valittaa ihan kaikesta, ei muka antais meidän tehdä lapsen kanssa mitään ja on todella hankala. Elareita pitäis maksaa koko ajan lisää, pitäis olla hankkimassa talvivaatteita ja suksia (jotka ollaankin kyllä lapselle hankittu). Ei päästänyt lasta meidän mukaan Espanjaan, vaikka oltiin jo ostettu matka lapselle. Yritti estää meitä kaikin tavoin muuttamasta lähelle lasta (1 km päähän). Uhkasi muuttaa itse kauemmas pois. jne jne.

Mulla oikeesti kilahti ihan tosissaan eilen. Tekis mieli mennä saman tien pimpottamaan ovikelloa ja sanomaan pari valittua sanaa. Saakeli jos tänne tulee vielä yhtään kulunutta, pientä tai reikäistä vaatetta, niin vien ne vaikka yöllä rouvalle, ja sanon että antaa paremmat tilalle.

[QUOTE="vieras";22233029]hankkikaa lapselle teille ehjät ja sopivat vaatekerrat.[/QUOTE]

Peesi!!!! En minä ainakaan katselisi lapsen päällä tuollaisia vaatteita

Eikö teillä oikeasti ole lapselle yhtään vaatteita omasta takaa?

On ja niitä hankittiin siihen saakka, kun exä vaati elareiden korotusta ja ne nousivat. Sen jälkeen sopivat, että äiti ostaa kaiken. Isä maksaa jo yli 200 euroa elareita, ja lapsi on kuussa hänellä keskimäärin 10-15 päivää.

Ja toisekseen, eihän me niitä meidän vaatteita voitais laittaa lapselle tarhaan ja äidin luo, koska ei olis takeita, että ne tulee takaisin. Niin ja toisekseen, äiti on kieltänyt meitä pesemästä lapsen vaatteita, koska niihin jää koirankarvoja. Me kyllä rummutetaan vaatteet, että ei niihin hirveesti niitä karvoja pitäis jäädä...

Minä varmaan kans hankkisin jotain uutta kivannäköistä vaatetta jota lapsi voisi pitää kotivaatteiden tilalla teillä ollessaan. Eihän niitä tarvii kaapillista olla, jos on pari sisävaatekertaa.

On ja niitä hankittiin siihen saakka, kun exä vaati elareiden korotusta ja ne nousivat. Sen jälkeen sopivat, että äiti ostaa kaiken. Isä maksaa jo yli 200 euroa elareita, ja lapsi on kuussa hänellä keskimäärin 10-15 päivää.

Ja toisekseen, eihän me niitä meidän vaatteita voitais laittaa lapselle tarhaan ja äidin luo, koska ei olis takeita, että ne tulee takaisin. Niin ja toisekseen, äiti on kieltänyt meitä pesemästä lapsen vaatteita, koska niihin jää koirankarvoja. Me kyllä rummutetaan vaatteet, että ei niihin hirveesti niitä karvoja pitäis jäädä...

No ilmeisesti siihen korotukseen elareissa oli joku syykin.Ei kai niitä nostella tuosta vaan kun "exä vaatii". Vai olenko ihan hakoteillä ?
Kyllä mä kuvittelisin, että olis järkevintä hankkia sille lapselle teille käyttövaatteet. Laitatte sitten lapselle aina äidiltä tulleet vaatteet päälle vaikka sinne päiväkotiin, kun on menossa takas sieltä sitten äidille.
Tosi kurjaa kyllä, että asiat on näin solmussa teillä ja se pien lapsi siinä kaiken keskellä :(

Isännän tyttö oli meillä viikonloppuna, tiistaiaamuun saakka.
Maanantai-iltana saatiin valitus, kun isäntä oli pistänyt lapsen tarhaan syysasussa. Lapsella oli kyllä toppahaalari mukana, mutta katsottiin, että ilma on riittävän lämmin syysasuun. Illalla tuli lapsen äidiltä valitus, että olis pitäny olla toppahaalari.

Tiistaina lapsi pistettiin tarhaan. Lapsella on vaatekassi, jonka äiti pistää mukaan. Ollaan jo useamman kerran valitettu lapsen äidille, että pistäis vähän parempia vaatteita lapselle mukaan, eikä aina niitä pieniä, kuluneita ja reikäisiä. On sovittu, että äiti ostaa lapselle vaatteet ja saa siihen elareita reippaat 200 euroa.

Lapselle oli varattu viikonlopuksi la-ti 3 vaatekertaa. 1 siisti ja uudennäköinen paitatunika, joka tosin oli lyhythiainen. 1 uusi hellokitty paita, jossa tosin oli molemmissa sivusaumoissa reiät. 1 pieni ja kulahtanut collegepaita.

Noh, Hellokittypaitaa pidettiin 2 päivää. Tiistaiksi pistin lapselle päälle tarjolle sen vanhan ja pienen collegen, sekä polvista kuluneet samettihousut, samat jotka olivat lapsella jalassa kun hän tuli meille. Eipä käynyt mielessäkään pistää lapselle lyhythiasta tunikaa sekä legginsejä, koska edellispäivänä oli tullut jo valitus siitä, että oltiin pistetty lapselle syysasu, eikä toppahaalaria.

Saatiin sitten hirveä huuto siitä, miten oltiin pistetty lapsi tarhaan vanhoissa ja kuluneissa vaatteissa. Siis voi vittu sanon minä. Eikö ne ollu rouvan itsensä laukkuun pistämiä vaatteita? Selitys oli, että ne on kotivaatteita, eikä niitä saa pistää tarhaan. Olis kuulemma pitäny pistää se lyhythiainen tunika päälle.

Lapsi oli vielä sanonut, että minä olin pakottanut häntä laittamaan ko. vaatteet, vaikka en suoranaisesti pakottanut, vaan pistin ne vaan aamulla tarjolle.

Muutenkin on ollut tuon exän kanssa hankalaa. Se valittaa ihan kaikesta, ei muka antais meidän tehdä lapsen kanssa mitään ja on todella hankala. Elareita pitäis maksaa koko ajan lisää, pitäis olla hankkimassa talvivaatteita ja suksia (jotka ollaankin kyllä lapselle hankittu). Ei päästänyt lasta meidän mukaan Espanjaan, vaikka oltiin jo ostettu matka lapselle. Yritti estää meitä kaikin tavoin muuttamasta lähelle lasta (1 km päähän). Uhkasi muuttaa itse kauemmas pois. jne jne.

Mulla oikeesti kilahti ihan tosissaan eilen. Tekis mieli mennä saman tien pimpottamaan ovikelloa ja sanomaan pari valittua sanaa. Saakeli jos tänne tulee vielä yhtään kulunutta, pientä tai reikäistä vaatetta, niin vien ne vaikka yöllä rouvalle, ja sanon että antaa paremmat tilalle.

Ja tämän kaiken keskellä viaton lapsi :(. Istukaahan alas koko sakki,ilman lasta,ja sopikaa asiat niinkö fiksut ihmiset. Asioita on pahasti hampaankolossa.

Mulle kanssa tuli mieleen että onhan se isä edeleen lapsen isä ja voi ostaa vaatteita myös, vaikka elaritkin maksaa. Niin kun sillei maalaisälillä ajateltuna...Jos isästä tuntuu (tai tästä nyxästä) että lapsella ei ole sopivia vaatteita niin saahan muutaman sisävaatekerran (kaikkineen) alle 50€.

Toki eihän tää exä voi pahemmin syyttää nyxääkään pukemisesta jollei ole tarkemmin ohjeistanut että mitä vaatteita tarhaan laitetaan. Jos se niin tarkaa on. Mutta tässä taas aikuiset tappelee keskenään ja mitähän laps siitä tuumaa...

Jos lapsi on kuusta 10-15 päivää isällään, en ymmärrä miksei lapsella ole isänkin luona omia vaatteita.

Ei niiden vaatteiden ostaminen kovin kallista ole (ostakaa vaikka kirppikseltä, siellä on paljon hyväkuntoista vaatetta) ja koska se satsaus on lapseen, niin uskon sen olevan kyllä melko kannattava.

Hei oikeasti, vähän yli 200 euroa ei tosiaankaan ole paljon, meillä elatusmaksu ei riitä edes päivähoitomaksuun, asumisesta, peruskulutuksesta, vakuutuksista puhumattakaan. Vaatteet ovat kohtuullisen edullisia, ostakaa sille lapselle puhtaita ja ehjiä vaatteita. Lapsihan tossa kärsii ollessaan kiistakapulana.

Kuulostat minun exäni uudelta puolisolta... Ex itse ei valita koskaan, mutta lapset kertovat, että vaatteet ovat aina liian pieniä, liian suuria, liian vanhoja tai liian hienoja. Lapseni ovat kaikin puolin vääränlaisia itsekin enkä itse osaa tehdä mitään oikein :(. Se on aika kurjaa, etenkin, kun yrittää kaikin tavoin toimia niin, ettei valituksia - etenkään lasten kuullen - tulisi.

Jeps.. Ymmärtänyt kyllä sen että kurjaa jos lapsi tulee aina rikkinäisissä vaatteissa. Mutta jos se muksu kerran usein isänsä luona käy niin voishan sinne ostaa niitä kivoja, ehjiä vaatteita. Lapsenkin olisi kivempi käydä kylässä... Eikä se 200€ elareita varmaan mikään jackpot kenellekkään ole, lapsiin kun menee aika paljon enemmän rahaa kuukaudessa. Lasta tässä eniten tulee sääli.

Luin nyt ap:n viestin oikein uudelleenkin ja hyvänen aika :O
Teillä olis rahaa viedä lapsi Espanjaan, muttei ole varaa muutamaan vaatekertaan?!
Anteeks vaan, mutta tuntuu aika käsittämättömältä.

No ilmeisesti siihen korotukseen elareissa oli joku syykin.Ei kai niitä nostella tuosta vaan kun "exä vaatii". Vai olenko ihan hakoteillä ?
Kyllä mä kuvittelisin, että olis järkevintä hankkia sille lapselle teille käyttövaatteet. Laitatte sitten lapselle aina äidiltä tulleet vaatteet päälle vaikka sinne päiväkotiin, kun on menossa takas sieltä sitten äidille.
Tosi kurjaa kyllä, että asiat on näin solmussa teillä ja se pien lapsi siinä kaiken keskellä :(

No mikä se syy sitten on elareiden korottamiseen?
Sossu on katsonut että äiti ON ELATUSKYKYISEMPI kuin isä, ja silti isä maksaa huikeaa elaria ottaen huomioon luonapidon. Mutta sossun laskujen mukaan lapsen elatuksen tarvi on 600 euron hujakoilla äidin luona, josta isä maksaa oman osuutensa. Ei ole erityislapsi, ei ole lääkkeitä, eikä harrastuksia. Sossu vaan on laskenut, että lapsi kuluttaa äidin luona kuussa sen pikkasta vajaa 600 e ja isä maksaa siitä oman osuuden. Sitä minä vaan tässä järjestelmässä ihmittelen, että isä saa luonapitovähennyksen 36 e ja äidillä on käytössä rakaa lähes 600 e lapseen ja joskus luonapito on 50/50. Ei mee mun matikkapäällä ihan yksiin. Mutta on selvää, ettei noiden elareiden jälkeen isällä tee paljon mieli kustantaa mitään muuta käyttötavaraa.

Mutta en tahtois, että tämä keskustelu kääntyy elarikeskusteluksi...

Eiköhän ole parempi, että annat sen miehen ja lapsen isän hoitaa noi asiat exän kanssa.

Jos lapsi on kuusta 10-15 päivää isällään, en ymmärrä miksei lapsella ole isänkin luona omia vaatteita.

Ei niiden vaatteiden ostaminen kovin kallista ole (ostakaa vaikka kirppikseltä, siellä on paljon hyväkuntoista vaatetta) ja koska se satsaus on lapseen, niin uskon sen olevan kyllä melko kannattava.

Jos lapsi on noin puolet kuusta isällään, en ymmärrä miksi isä edes maksaa elareita. Voishan sitä isä hakea lapsen lähihuoltajuuden itselleen, maksakoot toinen osapuoli sitten sen 200e....tai mitä maksaakaan.

[QUOTE="noh";22233095]Hei oikeasti, vähän yli 200 euroa ei tosiaankaan ole paljon, meillä elatusmaksu ei riitä edes päivähoitomaksuun, asumisesta, peruskulutuksesta, vakuutuksista puhumattakaan. Vaatteet ovat kohtuullisen edullisia, ostakaa sille lapselle puhtaita ja ehjiä vaatteita. Lapsihan tossa kärsii ollessaan kiistakapulana.[/QUOTE]

Et ole sitten ajatellut, että lapsella on kaksi elättäjää, 200x2+lapsilisä =500 euroa

[QUOTE="huoh";22233121]Et ole sitten ajatellut, että lapsella on kaksi elättäjää, 200x2+lapsilisä =500 euroa[/QUOTE]

Juu, kyllä olen ajatellut. Esim meillä päivähoitomaksu noin 250e, peruskulutus 250e, asuminen noin 150e ja niin edelleen. Jo noista jää lapsilisän jälkeen jaettavaksi yli 500e, josta minä pienituloisempana maksan suurimman osan. Reilua?

Ostakaa kirpputorilta lapselle vaatteita jemmaan isän kotiin. Sieltä löytää hyväkuntoisia ja halpojakin. Sitten ei tarvitse kenenkään kai valittaa. Muutamalla eurolla saa jo vaatekerran, tuskin se on liikaa, vaikka mies maksaakin elatusmaksuja parisataa. Ihme vääntöä, näin pienestä asiasta, ajatelkaa nyt kuin aikuiset. Kaikki te :)

Jos lapsi on noin puolet kuusta isällään, en ymmärrä miksi isä edes maksaa elareita. Voishan sitä isä hakea lapsen lähihuoltajuuden itselleen, maksakoot toinen osapuoli sitten sen 200e....tai mitä maksaakaan.

Elatusmaksun lasketaan maksukyvyn mukaan, eikä se että isä maksaa 200€, tarkoita sitä että äiti maksaisi saman summan isälle jos lapsi muuttaisi isälle.

Jos me erottaisiin miehen kanssa, niin mies maksaisi mulle sievoisen summan lapsista kuussa jos lapset jäisi mulle. Jos taas lapset menisi miehelle, en maksaisi penniäkään lapsista miehelle, koska elatuskykyni olisi about 0.

Ja elatusmaksuja tosiaan joutuu maksamaan myös silloin kun isä pitää lapsia enemmän kuin sen joka toinen kk. Siskoni mies pitää lapsia 8-12 päivää kuussa ja maksaa lapsista (2 kpl) yhteensä 450€ elareita joka kk.

[QUOTE="huoh";22233121]Et ole sitten ajatellut, että lapsella on kaksi elättäjää, 200x2+lapsilisä =500 euroa[/QUOTE]

Ei sitä lasketa niin että molemmat vanhemmat maksaa sen 200€ lapseen. Ei sillä lähivanhemmalla välttämättä riitä elatuskykyä 200 euroon saakka. Hänen osuudekseen on voitu laskea vaikka vain 50€, isälle 200€ ja lapsilisät 100€. 350€ onkin sitten jo hippasen eri summa, kuin 500€.

Yhteistyössä