Voi kun meillä on kiva tunnelma taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Meidän 11v on sellainen sankarilapsi, jonka pitää huolehtia kaikesta ja kaikista. Sepä siis nalkuttaa ihan niinkun joku sarjakuvien nais ihmeinen kaikenaikaa. Aamulla paloi käämit, kun se nalkutti kokoajan mitä kello on ja sanoin, että jospa vaan huolehtis ittensä sine autoon ja antais muiden huolehtia itestään.
No, se meni autoon, mutta autossa märinä jatkui, kello kun oli 11 yli 8 ja olin sanonu pikkuveljelle, että jos ei ole autossa 8.10, auto lahtee ilman häntä. Mä lähdin 8.10, mutta pysähdyin, kun näin pikkuiveljen juoksevan perään. Neitihän aloitti taas kauhean moraalisoinnin: kyllä se tiesi, että sä pysähdyt, siksi se ei koskaan ole ajoissa, kun kuitenkin... jne...
Sanoin, että sopii ruveta kulkemaan bussilla, se tietää lähtöä 7.20, jos ei se aikataulu kelpaa, jolla mun auto kulkee. Mä kuskaan lapsia vain ja ainoastaan siksi, ettei tarvi käyttää aamulla tuntia bussissa istumiseen, kun matkaa on 6km. Mutta kun tuon neidin on oltava aina jokapaikassa ensimäisenä, muutan hän on myöhässä. Tavallisesti ollaan itseasiassa bussin kanssa samaan aikaan koulun pihalla.
No, pointti on, että tulin ärähtäneeksi, että sun kanssa ei kyllä kukaan koskaan halua elää, kun sä nalkutat koko ajan.
Nyt se on sydänjuuriaan myöden loukkaantunu, kun hän kuuli asian niin, että kukaan ei koskan tahdo hänen kanssa naimisiin. Mä en tiedä itkeäkkö vai nauraa, kun 11 vuotiaan murhe on nalkuttamisen takia menetetty rakkauselämä :headwall: Enkä saa sitä millään leppymään.
Nyt ollaan lähdössä kello 16 ja se vahtii tärppänä kelloa ja puree kieltään, ettei elkais nalkuttaa "kello on puoli"" kello on 20 vailla"...

Hauska :D Siis ymmärrän ap:n ongelman, mutta meillä on varmaan samanlainen lapsi tulossa. 6v poika ja elkeet on samansuuntaiset. Natkuttaa mulle siivoamisesta jo siihen malliin että oksat pois. :D

Mutta en minäkään siitä pilalle mennyt, vaikka mulle isä sanoi aina teininä ettei kukaan tahdo mun kanssa asua, kun olen niin epäsiisti. Siis tarkoitti sitä, kun huone aina hujan hajan sotkussa.

Tiedätkö minäkin marisisin noin epäluotettavalle, epäjohdonmukaiselle äidille. :o Sinun tulisi olla vähän skarpimpi siinä, mitä sanot ja mitä sitten teet; jos pikkuveli oli myöhässä autosta ja uhkasit lähteä menemään, sinun olisi pitänyt lähteäkin!

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Tiedätkö minäkin marisisin noin epäluotettavalle, epäjohdonmukaiselle äidille. :o Sinun tulisi olla vähän skarpimpi siinä, mitä sanot ja mitä sitten teet; jos pikkuveli oli myöhässä autosta ja uhkasit lähteä menemään, sinun olisi pitänyt lähteäkin!

Bussitkin pysähtyy, jos näkee jonkun juoksevan perässä:)

Bussitkin pysähtyy, jos näkee jonkun juoksevan perässä:)

Peesi! Tyttösihän on ihan oikeassa siinä kun nalkuttaa, että se pikkuveli oppii, kun et oikeasti lähdekään. Aivan, niinhän se tekee. Sanot kellonajan, jolloin lähdette, sittn lapsi on myöhässä, näkee, että jaa, ne odottikin mua, no teenpä seuraavan kerran noin. Voin vaan kuvitella millainen näky olette ihmisten ilmoilla :D :D

Voi kamala, toivottavasti mun lapsista ei ikinä tuu tollaisia, en voi sietää minkäänlaista nalkuttamista ja natkuttamista :0 Enkä kyllä yhtään ihmettele että ärähdit tytölle, kyllä olis mullakin hermo mennyt. Ja hei, minuutin myöhästyminen, oikeesti? Johan eri kellotkin heittelee sen verran.

Aikakäsitys on paljolti luonnekysymys, sille ei oikein voi mitään, että toiset ovat tarkempia ja toiset suhtautuvat rennommin aikatauluihin. Jos tyttösi kärsii siitä kun lähdette viime tingassa, niin mitäs jos antaisit hänen kulkea bussilla? Voi olla että hän tykkäisi siitä vaihtoehdosta enemmän, vaikka joutuisikin käyttämään siihen paljon enemmän aikaa. Muuten yritä opettaa tyttösi erottamaan mitkä aikataulut ovat tärkeitä (esim. lääkärikäynnit, töihin ja kouluun meno) ja mihin voi suhtautua rennommin. Yksi keino on ilmoittaa tytölle myöhäisempi lähtöaika kuin pojalle ja sinä huolehdit sitten pojan matkaan pääsystä;)

Yhteistyössä