Voi kun lapsillani olisi mummi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pipa

Jäsen
23.06.2004
31
0
6
Olkaa onnellisia, kun teidän lapsilla on mummo joka edes joskus käy katsomassa ja hoitamassa heitä. Minäkin olisin onnellinen jos olisin oman äitini kanssa väleissä. Anoppi asuu niin kaukana ja on sen verran iäkäs etten edes kehtaisi pyytää katsomaan tyttöämme. Oma äitini taas ei ole ikinä tyttöämme nähnyt [1.8kk], toista odotan ja ens kuussa la.aika, eikä tule häntäkään koskaan näkemään. Syy siihen ettei tule näkemään on että HAKI minulle 2v. sitten lähestymis kieltoa vaikka en ollut yhteydessä ollut puoleen vuoteen [hänen alkoholin käytön vuoksi]. No minä pärjään ilman häntäkin vaikka ei se helppoa aina ole. Oen tässä miettinyt että pitäisi varmaan rueta hakemaan lapsille vara isovanhempia. Onko kenelläkään tietoa mikä se oli se paikka minkä kautta pysty hakemaan...

Saiko äitis sulle sen hakemansa lähestymiskiellon? Täytyyhän olla joku syy, jos sellaista hakee, ei kai hakemusta voi jättää, jos siihen ei ole perusteita laittaa? Vasta silloin voi tietää, kannattaako sun edes varamummoja alkaa kyseleen. Eihän äitisi voinut syyksi laittaa omaa alkoholismiaan?

Eikö sinulla olisi mitään saumaa korjata välejäsi äitiisi?

Tiedän tunteen... paitsi että suren sitäkin, mitä tyttäreni menettää, kun ei äitiäni saanut tuntea. Sillä äitini on kuollut, ja ihana äiti olikin. Isääni taas ei voi luottaa, alkoholisteihin harvemmin voi...

Äitini ei saanut minulle lähestymiskieltoa, koska häneltä puuttuivat todisteet. Eli hänellä ei ollut edes näyttöä puhelinyhtiöltä eikä papereita muutenkaan esim. poliisilta. Jokainen voi viedä käräjäoikeuteen paperin et hakee läh.kieltoo se taas on eri asia pannaanko sitä täytäntöön. Meitä on kolme sisarusta ja äitini on toiminut aina niin et vaan yhden kans ollaan väleissä kerrallaan. äitini on myös nyt 18v poikani kummi ja eipä ole häntä millään lailla muistanut 11vuoteen. Minä en tule ikinä antamaan anteeksi hänelle tätä. Eli välit eivät ole enään korjattavissa, niin monta vuotta olen tätä pelleilyä katsonut ja tämä vaan oli viimeinen pisara. Minusta tuntuu itsestäni tosi pahalta tämä tilanne mutta ei voi muuta kuin yrittää jaksaa eteenpäin. Alkoholia syytän koska hän ei ole käynyt vuosiin töissä. Heti kun on saanut rahaa on pitänyt ryypätä rahansa.

Pienperheyhdistys järjestää kursseja varamummoiksi haluaville.
Siinä on vaan se ongelma että niillä on mummoille yläikäraja eli eläkeikäisiä ei enää oteta ja tietysti työssäkäyvillä on vähemmän aikaa kursseille ja mummoilemaan.
Sanoo nimim liian vanha mummoksi

Ei varsinaisesti liityy kysymykseesi, mutta äitisi kuulostaa persoonallisuushäiriöiseltä ihmiseltä ja olet tehnyt viisaasti kun olet katkaissut välit häneen totaalisesti. Tuollaiset ihmiset eivät parane eivätkä mene hoitoon, koska vika on aina muissa. Teit oikein kun säästät itsesi ja lapsesti äitisi vaikutukselta, ei tulisi kuin paha mieli ja ahdistus. Oma tätini ja hänen minua montakymmentä vanhempi tyttärensä ovat samantyyppisiä ja välit oli pakko laittaa poikki kun en enää sitä #&%?$!*ä kestänyt, vaikka itse olen mielenterveyden ammattilainen ja liiankin ymmärtäväinen ollut.