Voi kökkö, olisin voinu tänään kuolla, ja mies vain seisoi ja ihmetteli.

  • Viestiketjun aloittaja Ulpulummuka harmaana
  • Ensimmäinen viesti
"Miili"
Mun mies vois tehdä ihan samalla tavalla. Tulee aina mieleen kun Harri Holkeri oli pääministerinä ja toimittaja yritti haastatella niin hän tokaisi vain että "pääministeri juo nyt kahvia", eikä suostunut haastatteluun. pari vustta sitten lähdin kuusi vuotiaani kanssa joulun jälkeen viemään pahveja pulkalla keräykseen. Laitoin laatikon maahan ja hyppäsin päälle litataksen sen. alla oli jäätä ja löin pääni, näkyi tähtiä, en tiedä menikö taju vai ei. Jokatapauksessa en pysynyt jaloillani joten kuusi vuotias veti mut kotiin pulkassa. Mies totes et ei kannata liukkaalla astua pahvin päälle.
 
"hmm"
Muistan kyllä kun itse pyörryin verenluovutuksen jälkeen. Tuntematon herrasmies otti musta kopin, silloinen poikaystäväni seisoi tumput suorana monen metrin päässä, eikä tullut edes kysymään miten voin kun hoitsut vei mut lepäämään sohvalle. Kyllä ärsytti.
 
"alkup"
naurattaa joo itteä kyllä... Osittain oma tyhmyys ku tänne kirjoitin ja suurelta osin palstalaisten tyhmyys... Ei siis kaikkien. Olis vaan pitäny tilata ambulanssi ittelle :D veronmaksajien rahoilla...
 
Lunatic
[QUOTE="Miili";27728914]Mun mies vois tehdä ihan samalla tavalla. Tulee aina mieleen kun Harri Holkeri oli pääministerinä ja toimittaja yritti haastatella niin hän tokaisi vain että "pääministeri juo nyt kahvia", eikä suostunut haastatteluun. pari vustta sitten lähdin kuusi vuotiaani kanssa joulun jälkeen viemään pahveja pulkalla keräykseen. Laitoin laatikon maahan ja hyppäsin päälle litataksen sen. alla oli jäätä ja löin pääni, näkyi tähtiä, en tiedä menikö taju vai ei. Jokatapauksessa en pysynyt jaloillani joten kuusi vuotias veti mut kotiin pulkassa. Mies totes et ei kannata liukkaalla astua pahvin päälle.[/QUOTE]

 
"Vieras"
Olisitko draamaillut puhelimessa lanssille, että löit polvesi ja nyt vähän huimaa?

[QUOTE="alkup";27728980]naurattaa joo itteä kyllä... Osittain oma tyhmyys ku tänne kirjoitin ja suurelta osin palstalaisten tyhmyys... Ei siis kaikkien. Olis vaan pitäny tilata ambulanssi ittelle :D veronmaksajien rahoilla...[/QUOTE]
 
[QUOTE="Miili";27728914]Mun mies vois tehdä ihan samalla tavalla. Tulee aina mieleen kun Harri Holkeri oli pääministerinä ja toimittaja yritti haastatella niin hän tokaisi vain että "pääministeri juo nyt kahvia", eikä suostunut haastatteluun. pari vustta sitten lähdin kuusi vuotiaani kanssa joulun jälkeen viemään pahveja pulkalla keräykseen. Laitoin laatikon maahan ja hyppäsin päälle litataksen sen. alla oli jäätä ja löin pääni, näkyi tähtiä, en tiedä menikö taju vai ei. Jokatapauksessa en pysynyt jaloillani joten kuusi vuotias veti mut kotiin pulkassa. Mies totes et ei kannata liukkaalla astua pahvin päälle.[/QUOTE]

:LOL::LOL:
 
"vieras"
Tuli tästä mieleen kun mies tuli yksi kesä eteiseen huutelemaan että onko meillä pyyhettä. Mä taisin kiukkuisesti vastata jotain että riippuu ihan siitä mihin tarviit, ja jatkoin ruuanlaittoa. Mies oli saanut työmaalla syvän haavan joka vuoti pahasti ja olisi sitä varten halunnut pyyhkeen, mutta käveli sitten verta tiputellen kylppäriin... :D Totta hitossa mä olisin mennyt auttamaan jos olisin tiennyt että sillä on joku hätä, mutta oon tottunut että se tulee aina pyytämään jotain ilman et ilmaisee selvästi mihin sitä tarvii, ja sit saan kiikuttaa sille monta erilaista "oisko jotain huonoa jonka saa rikkoa? eikö oo sellasta isoa? ootko nähnyt sitä sinistä?" ja olin just päättänyt, et tällä kertaa en passaa jos ei heti tee selväksi mitä on vailla :D
 
"alkup"
[QUOTE="Vieras";27729033]Olisitko draamaillut puhelimessa lanssille, että löit polvesi ja nyt vähän huimaa?[/QUOTE]

voi luoja te ootte tyhmiä. Mä pyörryin, menetin tajuntani. Siinä vaiheessa kun lapsi huusi isää apuun, olin vielä pystyssä ja näin tähtiä. Sitten pimeni, seuraavaksi heräsin maasta? Tajutkaa jo!
 
[QUOTE="alkup";27729074]voi luoja te ootte tyhmiä. Mä pyörryin, menetin tajuntani. Siinä vaiheessa kun lapsi huusi isää apuun, olin vielä pystyssä ja näin tähtiä. Sitten pimeni, seuraavaksi heräsin maasta? Tajutkaa jo![/QUOTE]

Katsos, ku tää juttu on paaljon mehevämpi, ku ei tajuu.
 
"Vieras"
Ja sut oltais sitten haettu ambulanssilla kun olit hetken pyörryksissä?

[QUOTE="alkup";27729074]voi luoja te ootte tyhmiä. Mä pyörryin, menetin tajuntani. Siinä vaiheessa kun lapsi huusi isää apuun, olin vielä pystyssä ja näin tähtiä. Sitten pimeni, seuraavaksi heräsin maasta? Tajutkaa jo![/QUOTE]
 
[QUOTE="Miili";27728914]Jokatapauksessa en pysynyt jaloillani joten kuusi vuotias veti mut kotiin pulkassa. Mies totes et ei kannata liukkaalla astua pahvin päälle.[/QUOTE]

Mä sieluni silmin näen, miten pieni lapsi pipo hiukan vinossa tarpoo lumihangessa vetäen äitiä pulkassa. Pysähtyy välillä hieraisemaan vanuttuneella ja lumisella lapasella nenänalustaansa, niiskauttaa valuvaa nenäänsä ja jatkaa taas. Posket somasti punottaen.
 
"hhh"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27729227:
Mä sieluni silmin näen, miten pieni lapsi pipo hiukan vinossa tarpoo lumihangessa vetäen äitiä pulkassa. Pysähtyy välillä hieraisemaan vanuttuneella ja lumisella lapasella nenänalustaansa, niiskauttaa valuvaa nenäänsä ja jatkaa taas. Posket somasti punottaen.
joo <3 :D

ap, daiju mies sulla :(
 
Mun mielestä jo tilanne että ylipäätään näkee aikuisen makaavan maassa (joissain tilanteissa jopa lapsen)
on velvollisuus mennä kysymään onko jokin hätänä! Mikä tässä on niin vaikeeta vaikka tilanteen toteaisikin vaarattomaksi, ei se varmasti ole koskaan turhaa. Joskus voikin olla tosipaikka kyseessä ja kyllä mä olisin elämäni kiitollinen sille joka minusta on hädän hetkellä välittänyt ja huolehtinut.
 
äkkiä pihalle
Ja miten se vanhainkoti liittyy ammattitaitooni..? Työskentelen kylläkin ensiavussa,joten ei sillä niin väliä :D Edelleenkään en tajua, että miten se polven kolauttaminen liittyy pyörtymisen...kyykyssä olo kylläkin, koska kun sieltä ponkaisit ylös niin RR jäi alas. Ja pyörryit. Ja miehesi ei ottanut lapsesi höpöttelyä tosissaan. So what? Elämä jatkuu, olet hengissä jne. Jos et olisi sieltä hangesta noussut, niin eiköhän se miehesi olisi tullut katsomaan tilannetta.
Summa summarum: et ollut kuolla tänään, joten älä hysterisoi.
Toivottavasti joku tekee tästä hoitajasta ilmoituksen THL:ään.
 
jihou
Alkuperäinen kirjoittaja äkkiä pihalle;27804215:
Toivottavasti joku tekee tästä hoitajasta ilmoituksen THL:ään.
Sillä perusteellako että hän on tottunut melko nopeasti huomioimaan ne ketkä sitä apua tarttee oikeasti ja heti? Vai sen takia kun hän tunnistaa kohtuullisen ärsyttävän huomiohuorauksen?
Niin, ihmisiltä lähtee tajuja. Miehesi joko ei tiennyt tilanteesi vakavuutta tai sitten tapasi mukaan olet "huutanut sutta" tarpeeksi usein.. Kuitenkin. Hengenlähtö ei ollut edes lähellä. Suurinpiirtein samalla viivalla kun terve ihminen viiltää itseään sormeen leipää leikatessaan.
 
"vieras"
Sairaanhoitajalle, joka kitisee ettei polvenkolauttaminen voi liittyä siihen pyörtymiseen; Mun äiti on aina reagoinut jumalattomaan kipuun pyörtymällä. Muistan kun oltiin pienenä laskemassa mäkeä ja siellä alhaalla oli heinäpaaleja pysäyttämässä vauhdin. Ne oli umpijäätyneitä ja äiti laski muistaakseni pikkuveljeni kanssa pulkalla niitä päin. Äitini jalka tömähti paaliin ja kipu oli kauhea, jonka seurauksena hän pyörtyi. Kerran mökillä astui kuoppaan huomaamattaan, jolloin nilkka vääntyi ja kivun seurauksena pyörtyi, kerkesin just ottaa vastaan ennen kuin ois kolauttanut päänsä puunkantoon. Että joo, voi se polven kolauttaminenkin liittyä pyörtymiseen. Ota huomioon, että jokainen reagoi eri tavalla kipuun. Itse oon hirvee herkkis ja alan itkee pillittää jos mua sattuu liikaa :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27729227:
Mä sieluni silmin näen, miten pieni lapsi pipo hiukan vinossa tarpoo lumihangessa vetäen äitiä pulkassa. Pysähtyy välillä hieraisemaan vanuttuneella ja lumisella lapasella nenänalustaansa, niiskauttaa valuvaa nenäänsä ja jatkaa taas. Posket somasti punottaen.
:D :heart:
 
vanha ketju mutta..
Siis mieshän ei voinut tietää mikä ap:n tilanne oli eikä silti mennyt tarkistamaan. Siitähän tässä on kyse.

Ja ihme sairaanhoitaja täälläkin joka itse siis vain töllöttelisi ovenraosta 10 minuuttia tajuttomana hangessa makaavaa koska "jos sillä on kuolemanhätä niin ei sille kuitenkaan voi tehdä mitään ja jos vaan pyörtyi niin kyllä se herää".
Todella toivon etten koskaan joudu potilaaksesi.
 

Yhteistyössä