voi kauhistelu sentään! ("huono äiti" leima otsaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Mistä sä kuvittelet että aplla painais joku syyllisyys, ai siittä vai että se on myös muu kuin äiti lapsensa tulon jälkeen. esim omaitsensä.

Ja sitähän ei voi olla ilman baarireissuja :whistle:

Mikä sulla on baarireissuja vastaan? Pysähtyykö sun elämäs jos joku käy baarissa jos vaikka tykkää siellä käydä? Millä tavalla se sulta siis on pois?

Ei se multa oo pois, mutta tässä ketjussa oli kyse alle 3kk ikästen äideistä ja mun mielestä niiden paikka ei ole baarissa vaan kotona pienen vauvansa kanssa. Siis lapsivuodeaika päättyy vasta kun lapsi on 3kk..

Sinäkö tän lapsivuodeajan määrittelet...? Luotettavien lähteiden mukaan:
Lapsivuodeajalla tarkoitetaan synnytyksen jälkeistä aikaa, jonka kuluessa naisen elimistö vähitellen palautuu lähes raskautta edeltävään tilaan. Palautumisen lisäksi tapahtuu myös progressiivisia eli edistäviä muutoksia. Tällainen muutos on esimerkiksi maidon erityksen käynnistyminen. Lapsivuodeaika kestää yksilöittäin eri synnyttäjillä, keskimääräinen kesto on 5-12 viikkoa.

Eikun olen näin lukenut että ensimmäinen kolme kuukautta on lapsivuodeaikaa, älä kysy mistä, en muista. Onhan tuossakin että 5-12 viikkoa...

Niin, eli voi kestää jopa 3kk - mutta minun lukemani mukaan voi loppua jo reilu kuukaus synnytyksestä - ei siis aina vasta 3kk kohdalla kuten aikaisemmin väitit.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Niin, eli voi kestää jopa 3kk - mutta minun lukemani mukaan voi loppua jo reilu kuukaus synnytyksestä - ei siis aina vasta 3kk kohdalla kuten aikaisemmin väitit.

No niinhän siinä luki. Ja nyt tiedän paremmin, kiitos.
Mutta silti ei pienen vauvan äidin paikka ole baarissa :D

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Älä välitä ei kaikki ymmärrä, jospa sinäkin joskus :hug:

Sinä kuittaat sen tuolla, okei ;) Eli sinä et ymmärtänyt. Ei se mitään, ei se niin tärkeää ollut, että siitä kannattaisi jankkaamaan lähteä :)

Ei JUMALAUTA!

Kysyin sulta että miten mulle kuuluu miten SINÄ TUNTEMATON IHMINEN olet ollut omaitsesi synnytyksen jälkeen, miks mulla se kiinnostaisi ja KYSYINKÖ sitä edes, kysyinkö miten joku on ollut omaitsensä, kysyinkö siis edes jotakin yhtään keneltäkään??

Sä tuut mulle jauhamaan "kuinka minä ten niin" ja minä kysyin kuinka se mulle kuuluu?

Niin aivan, minä kyllä ymmärsin hyvä vv. Sinä et vain sitä ymmärtänyt, että minä ymmärsin. Jos luet keskustelua taaksepäin, huomaat, että sinä otit tuolla esiin omana itsenään olemisen. Kerroin, että oma itsensä voi olla myös ilman baareiluja. Kerroin siis esimerkin, johon sinä että mitä se sulle kuuluu. No eihän se kuulukaan, mutta kun otit itse keskustelussa sen esiin, niin eikö siitä voi siis keskustella? Esim. kippuravarvas kysyi, että eikö voi olla oma itsensä ilman baareiluja. Eli jatkoa sinun heittoosi omana itsenä olemisesta. Siitä olisi hyvä keskustelu syntynyt, mutta sinä aloit hyökkimään kuin haaskalta yllätetty karhu. Tämä on siis hyvä vv keskustelupalsta ja täällä keskustellaan. Keskustelut syntyvät joskus sivujuonteistakin ;)

Tämä ei ole siis mikään kysymys-vastaus -palta, jossa joillekin on langennut kysyjän rooli ja toisille vastaajan rooli.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Niin aivan, minä kyllä ymmärsin hyvä vv. Sinä et vain sitä ymmärtänyt, että minä ymmärsin. Jos luet keskustelua taaksepäin, huomaat, että sinä otit tuolla esiin omana itsenään olemisen. Kerroin, että oma itsensä voi olla myös ilman baareiluja. Kerroin siis esimerkin, johon sinä että mitä se sulle kuuluu. No eihän se kuulukaan, mutta kun otit itse keskustelussa sen esiin, niin eikö siitä voi siis keskustella? Esim. kippuravarvas kysyi, että eikö voi olla oma itsensä ilman baareiluja. Eli jatkoa sinun heittoosi omana itsenä olemisesta. Siitä olisi hyvä keskustelu syntynyt, mutta sinä aloit hyökkimään kuin haaskalta yllätetty karhu. Tämä on siis hyvä vv keskustelupalsta ja täällä keskustellaan. Keskustelut syntyvät joskus sivujuonteistakin ;)

Tämä ei ole siis mikään kysymys-vastaus -palta, jossa joillekin on langennut kysyjän rooli ja toisille vastaajan rooli.

Jaa, no mun mielestä noinkin tyhmästä asiasta ei saa väännettyä keskustelua, toki me saatiin nyt ;)

Ja mä en oo hyvä, vaan pahalla päällä..Ärsyttää..Sori kun purin sen tänne :hug:

Mä vastaan näin, etten ymmärrä/ hyväksy kummankaan vanhemman ramppaamista baareissa, jos perhe on perustettu.

Silloin tällöin on ok käydä eli ehkä n. kerran kahdessa-kolmessa kuukaudessa. Tärkeämpää parisuhteen kannalta olisi tehdä jotain muutakin yhdessä silloin kun lapset menee hoitoon eikä aina lähteä vain kännäämään...toki sekin on välillä kivaa, muttei jatkuvasti.

Ongelmia syntyy parisuhteissa siitä kun toinen tai molemmat eivät osaakaan rauhoittua kun lapsi syntyy vaan jatketaan elämään niin kuin mitään muutosta ei olisi tapahtunut tai eletään kuin oltaisiin vielä lapsettomia/sinkkuja.

Mutta jokainen taplaa tyylillään...

minä ainaskin menin baariin heti ku mahollista...lapseni syntymän jälkeen. ja todellakin perskänni on pakko ottaa. kyllä muutenkin nykyään otan perskännin jos siltä tuntuu. raskas työ,raskaat huvit!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Nappe:
Mä olen kyllä samaa mieltä ap:n kanssa, äidit vaan haluaa olla korvaamattomia :heart: Kyllä meillä mieskin antaa lapsille aivan yhtä hyvää hoitoa ja rakkautta kuin minäkin. Mies joskus jopa valitellut kun hällä ei maitorauhasia, imettäisi kuulemma mielellään :D

Tää tuli ihan mun suusta :)

Ihan sairaan hyvä äiti kun lähtee heti synnäriltä baanalle, eipähän ainakaan sido lasta itteensä ja isäkin saa heti olla lapsen kanssa. Näinkö pitäis vastata jotta vastaus tyydyttäisi?

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Miks ihmeessä kauhistellaan aina äitejä, jotka lähtevät synnytyksen jälkeen baariin? (enkä nyt tarkoita ihan suoraan synnäriltä sentään :D )
mutta Isät toki saa mennä ihan mielinmäärin, hehän menevät suoraan synnäriltä varpajaisiin :laugh:

Otetaan nyt vaikka esimerkkinä äiti, joka ei imetä. Miksi ihmeessä hän ei saisi mennä juhlistamaan kavereidensa kanssa vauvaa vaikka kun lapsi on kuukaudenkin ikäinen jos itsestä siltä tuntuu?

Meillä ainakin tyttö olis pärjännyt varsin hyvin isänsä kanssa, jos vain itse olisin halunnut lähteä. Olo oli kuitenkin tukala maitohinkkien takia, sekä myöskään en kokenut itseäni mahapussini kanssa kovin hehkeäksi ja baariin sopivaksi.

äiti sentään kantaa sen 10 kk lasta ja on juomatta ja juhlimatta koko sen ajan, mikä tekee äidistä huonon jos lähtee juhlistamaan kavereiden kanssa lähes vuoden jälkeen?

sinunko mielestä ei voi juhlia juomatta. Juhliin tarvii aina viinaa ? hip hei

Mä oon sitä mieltä, ettei pienen vauvan vanhemmat (ei isä eikä äiti) kuulu baarielämään. Ja luonto on niin tarkoittanu, et äiti/emo kantaa, synnyttää, imettää ja hoitaa jälkeläisensä. Isä avustaa, hankkii ruokaa/elannon. Näin niin pitkään kuin on tarvis. Ja niin se vain on, että tämän ainutlaatuisen läheisyyden vuoksi, minkä äiti ja poikanen alussa kokee ei isä KOSKAAN pääse samalle viivalle äidin kanssa. Sinänsä sääli, mutta niin se on.

Mä ainakin ihan reilusti voin myöntää että kyllä mä tarvitsen omaa aikaa ja tarvitsin myös kun lapsi oli vauva. Oma aika voi olla esim kävelylenkki, ajelulenkki, pitkä kylpy ja kasvohoidot kotona, kotimanikyyri kaikessa rauhassa. Joskus myös menin kaverin kanssa kahville ja pari kertaa kävin kapakassa. Jotkut vaan tarvitsevat omaa aikaa eikä se ole häpeä. Mun mielestä on hyvä jos tiedostaa oman jaksamisensa ja tietää, että nyt täytyy ottaa sitä omaa aikaa että jaksaa taas. Jos jollain noista edellä mainituista voi estää masentumisen niin miksei niitä saisi tehdä?

Tietysti äiti tarvitsee omaa aikaa ja rentoutumista, ihan ehdottomasti! Mutta mun mielestä baarissa käynti ei ole sopivaa omaa aikaa ihan pienen vauvan äidille, ei. En edes ymmärrä miten joku viitsii lähteä baariin "juuri" synnyttäneenä, ehkä vielä suihkuavien tissien, tikkien ja jälkivuodon kera :o

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Miks ihmeessä kauhistellaan aina äitejä, jotka lähtevät synnytyksen jälkeen baariin? (enkä nyt tarkoita ihan suoraan synnäriltä sentään :D )
mutta Isät toki saa mennä ihan mielinmäärin, hehän menevät suoraan synnäriltä varpajaisiin :laugh:

Otetaan nyt vaikka esimerkkinä äiti, joka ei imetä. Miksi ihmeessä hän ei saisi mennä juhlistamaan kavereidensa kanssa vauvaa vaikka kun lapsi on kuukaudenkin ikäinen jos itsestä siltä tuntuu?

Meillä ainakin tyttö olis pärjännyt varsin hyvin isänsä kanssa, jos vain itse olisin halunnut lähteä. Olo oli kuitenkin tukala maitohinkkien takia, sekä myöskään en kokenut itseäni mahapussini kanssa kovin hehkeäksi ja baariin sopivaksi.

äiti sentään kantaa sen 10 kk lasta ja on juomatta ja juhlimatta koko sen ajan, mikä tekee äidistä huonon jos lähtee juhlistamaan kavereiden kanssa lähes vuoden jälkeen?

Mä oon miettinyt muutes ihan samaa. Aina kun äiti puhuu menevänsä juhlimaan ja saanut justiinsa vauvan, niin sitä ihmetellään ja kummastellaan.

Itse olin baarissa ekan kerran raskauden jälkeen kun esikoinen oli 6 viikkoa. Imetin osittain, mutta rinta ei kelvannut vauvalle vaan joi mieluummin pullosta. Tuolloin ei vauva kuitenkaan jäänyt isin kanssa kotiin vaan meni mummille yökylään. Kuopus oli liki 2kk ennen kun ekan kerran menin, mutta silloin jäivät molemmat lapset kotiin isin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuska:
Tietysti äiti tarvitsee omaa aikaa ja rentoutumista, ihan ehdottomasti! Mutta mun mielestä baarissa käynti ei ole sopivaa omaa aikaa ihan pienen vauvan äidille, ei. En edes ymmärrä miten joku viitsii lähteä baariin "juuri" synnyttäneenä, ehkä vielä suihkuavien tissien, tikkien ja jälkivuodon kera :o

Miksei baariin voisi mennä? Onko se eri kun mennä vaikka kahvilaan tai ruokaraflaan tai ihan vaan kaupungille? Mikä siitä tekee eri asian?

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:

Miksei baariin voisi mennä? Onko se eri kun mennä vaikka kahvilaan tai ruokaraflaan tai ihan vaan kaupungille? Mikä siitä tekee eri asian?

No kyllä se on eri asia. Siellä viina virtaa ja ihmiset on kännissä. Käyttäytyy holtittomasti :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:

No kyllä se on eri asia. Siellä viina virtaa ja ihmiset on kännissä. Käyttäytyy holtittomasti :xmas:

Pakko vielä kysyä, että mitä se haittaa jos muut käyttäytyy holtittomasti. Miten se tekee minusta huonon äidin?

tehkööt kuka mitäkin,mutta siksi omasta puolestani voin sanoa että ihmettelen jos vastasyntyneen äiti menee baariin kun mulla ei ois tullut pieneen mieleenikään..siis kun meille on syntynyt vauva on koko elämä pyörinyt sen muutaman kuukauden sen asian ympärillä että nyt meillä on vauva :heart: ihania vauvan tuoksuisia hetkiä :heart: :heart: ne oli sitten ihania aikoja =) ja ei ole koskaan ollut mitään masennuksia,ei todellakaan!jos kaikki on ok ja lapsi toivottu en kertakaikkiaan käsitä miten jollain äidillä voi olla halu lähteä baariin,onhan siellä jo käyty ja tullaan varmaan käymään joskus myöhemminkin..
meillä on enemminkin niin että ystävät tulee meille,vaikka saunoon ja syömään jne ja siin' voi sitten vaikka ottaa sen sauna siiderin jos mieli tekee ym,ei todellakaan ois ollu mitään halua lähteä baariin ees,enkä ois vauvastani halunnut ees olla erossa.

Yhteistyössä