J
Jaa
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja vv:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja vv:Mistä sä kuvittelet että aplla painais joku syyllisyys, ai siittä vai että se on myös muu kuin äiti lapsensa tulon jälkeen. esim omaitsensä.
Ja sitähän ei voi olla ilman baarireissuja![]()
Mikä sulla on baarireissuja vastaan? Pysähtyykö sun elämäs jos joku käy baarissa jos vaikka tykkää siellä käydä? Millä tavalla se sulta siis on pois?
Ei se multa oo pois, mutta tässä ketjussa oli kyse alle 3kk ikästen äideistä ja mun mielestä niiden paikka ei ole baarissa vaan kotona pienen vauvansa kanssa. Siis lapsivuodeaika päättyy vasta kun lapsi on 3kk..
Sinäkö tän lapsivuodeajan määrittelet...? Luotettavien lähteiden mukaan:
Lapsivuodeajalla tarkoitetaan synnytyksen jälkeistä aikaa, jonka kuluessa naisen elimistö vähitellen palautuu lähes raskautta edeltävään tilaan. Palautumisen lisäksi tapahtuu myös progressiivisia eli edistäviä muutoksia. Tällainen muutos on esimerkiksi maidon erityksen käynnistyminen. Lapsivuodeaika kestää yksilöittäin eri synnyttäjillä, keskimääräinen kesto on 5-12 viikkoa.
Eikun olen näin lukenut että ensimmäinen kolme kuukautta on lapsivuodeaikaa, älä kysy mistä, en muista. Onhan tuossakin että 5-12 viikkoa...
Niin, eli voi kestää jopa 3kk - mutta minun lukemani mukaan voi loppua jo reilu kuukaus synnytyksestä - ei siis aina vasta 3kk kohdalla kuten aikaisemmin väitit.