Voi jumankauta!!! (työkaverista valitusta)

  • Viestiketjun aloittaja stn
  • Ensimmäinen viesti
stn
Kukaan ei varmaan muista, kun kerroin täällä joku aika sitten työkaveristani, joka haluaa tehdä mahdollisimman hyväpalkkaset vuorot. Vaihtaa itselleen aina pyhiksi töitä ja valvoo paljon öitä jne.

Mä en ole tykännyt omia vuorojani vaihtaa, vaan haluan tehdä listat niin ku ne on tehty alun perin. No, nyt kävi niin, että mulla olis ollut yövuorot pääsiäisenä. Ja tän työkaverin piti valvoo tänään ja olla pääsiäinen vapailla.
Nyt sit pomo ilmottaakin, että sä tulet sitten yöksi takas (tein siis jo aamuvuoron) ja xx tekee ne sun yöt sit pääsiäisenä. Kun hänen lapsi on sairas. Mies ei voi hoitaa nyt, mutta pääsiäiseksi järjestyy hoito.

Voi vitsin rahanahne eukko! Yritti jo kysymällä vaihtaa ne yöt itselleen ja kun ei onnistunut, niin teki näin! Yritin kieltäytyä, mutta pomo vaan sanoi, että joustettava on, kun olen sijainen. Tää veepää on siis vakituinen.
Vähänkö ottaa päästä!
 
eihän ton pitäs olla mahdollista??jo työntekijöiden nähtäville laitettuja työvuoroja ei saa muuttaa ilman työntekijän suostumusta..kannatasko sun vaikka olla yhteydessä liittoon tai luottamusmieheen..
 
vieras
No sitten vaan vakinaista paikkaa "ottamaan". Ai niin mut se sun kollega onkin kokeneempi ja osaavampi, siks sillä on vakipaikka ja sulla ei. No, ehkä se on oikein, et sillä on jotain etuja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
eihän ton pitäs olla mahdollista??jo työntekijöiden nähtäville laitettuja työvuoroja ei saa muuttaa ilman työntekijän suostumusta..kannatasko sun vaikka olla yhteydessä liittoon tai luottamusmieheen..
Työnantajan näkökulma: tarve ko. määräaikaiseen näyttää olevan jo päättymässä, kovaa vauhtia...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sitten vaan vakinaista paikkaa "ottamaan". Ai niin mut se sun kollega onkin kokeneempi ja osaavampi, siks sillä on vakipaikka ja sulla ei. No, ehkä se on oikein, et sillä on jotain etuja.
Itseasiassa ei ole sen kokeneempi kun mäkään, eikä osaavampikaan. Ja susta on oikein et yks kymmenestä saa valikoida vuoronsa ja laskelmoida ja muiden (vakituistenkin) on tyytyminen kohtaloonsa?

Moderaattori muokkasi viestiä.
 
Jepulis
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
eihän ton pitäs olla mahdollista??jo työntekijöiden nähtäville laitettuja työvuoroja ei saa muuttaa ilman työntekijän suostumusta..kannatasko sun vaikka olla yhteydessä liittoon tai luottamusmieheen..
Mä epäilen myös vahvasti, että näin ei saa tehdä, oli sijainen tai ei. Soita liittoosi!!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
eihän ton pitäs olla mahdollista??jo työntekijöiden nähtäville laitettuja työvuoroja ei saa muuttaa ilman työntekijän suostumusta..kannatasko sun vaikka olla yhteydessä liittoon tai luottamusmieheen..
Työnantajan näkökulma: tarve ko. määräaikaiseen näyttää olevan jo päättymässä, kovaa vauhtia...
No itseasiassa ei osunu oikeaan tämäkään. Töitä on luvattu pitkälle eteen päin, se vakipaikkakin on luvassa. Mä jouduin tulilinjalle vaan siks, että mä satuin olemaan se, kellä alun perin oli ne pääsiäisen rahakkaat yövuorot, jotka tää yks haluu välttämättä tehdä. Mutta ole sä sitä mieltä, mitä olet. Saitpahan sanoa mielipitees.

 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
eihän ton pitäs olla mahdollista??jo työntekijöiden nähtäville laitettuja työvuoroja ei saa muuttaa ilman työntekijän suostumusta..kannatasko sun vaikka olla yhteydessä liittoon tai luottamusmieheen..
Työnantajan näkökulma: tarve ko. määräaikaiseen näyttää olevan jo päättymässä, kovaa vauhtia...
Hyvä pointti. Kannattaa vaan tyytyä kohtaloon jos edes jotain töitä haluat.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sitten vaan vakinaista paikkaa "ottamaan". Ai niin mut se sun kollega onkin kokeneempi ja osaavampi, siks sillä on vakipaikka ja sulla ei. No, ehkä se on oikein, et sillä on jotain etuja.
Itseasiassa ei ole sen kokeneempi kun mäkään, eikä osaavampikaan. Ja susta on oikein et yks kymmenestä saa valikoida vuoronsa ja laskelmoida ja muiden (vakituistenkin) on tyytyminen kohtaloonsa? Haista vittu!
Kuulostat just sellaiselta tosi bitchiltä... ihan hyvä, että joku vähän töissä opettaa sulle elämää.
No sun mielestäkö mua kohdeltiin oikein ja reilusti?

No itse sinä kuulostat sellaiselta että vain rahakkaat vuorot kelpaa.
Mulla oli listassa ne vuorot, kai mä olisin ne saanut tehdä? Nythän mun pitäs olla sit onneni kukkuloilla, kun saan rutkasti ylityötunteja ja hälyrahankin , kun pikakomennuksella joudun myös yöksi töihin. Ei vaan kuule jaksa innostua. Mutta hyvää pääsiäistä sulle kuitenkin.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
eihän ton pitäs olla mahdollista??jo työntekijöiden nähtäville laitettuja työvuoroja ei saa muuttaa ilman työntekijän suostumusta..kannatasko sun vaikka olla yhteydessä liittoon tai luottamusmieheen..
Työnantajan näkökulma: tarve ko. määräaikaiseen näyttää olevan jo päättymässä, kovaa vauhtia...
Hyvä pointti. Kannattaa vaan tyytyä kohtaloon jos edes jotain töitä haluat.
Ai määräaikasta saa polkea mennen tullen ja palatessa, niinkö?

 
kätilö
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
eihän ton pitäs olla mahdollista??jo työntekijöiden nähtäville laitettuja työvuoroja ei saa muuttaa ilman työntekijän suostumusta..kannatasko sun vaikka olla yhteydessä liittoon tai luottamusmieheen..
Työnantajan näkökulma: tarve ko. määräaikaiseen näyttää olevan jo päättymässä, kovaa vauhtia...
Hyvä pointti. Kannattaa vaan tyytyä kohtaloon jos edes jotain töitä haluat.
Ai määräaikasta saa polkea mennen tullen ja palatessa, niinkö?
EI SAA! Eikä siihen kannata suostua. Myös sijaisella on oikeuksia ja muutakin elämää kuin työ. Paljon itsekin joustin sijaisena ollessa, mutta kyllä se raja jossain tulee vastaan.
 
oho
Kyllä mä ainakin tossa vaiheessa sanoisin siille kyseisselle tädille, että pidätkö mua noin tyhmänä että luulet etten tajua sun kusettaneen ton lapsen sairastumisen..? Mä en voi tajuta miten joku kehtaa, varsinkin jos on jo itse ensin yrittänyt sun kanssa niitä työvuoroja vaihtaa.
 
--
Minä ottaisin yhteyttä liittoon. Eihän tuo työkaverin vika ole, että pomo rikkoo työehtosopimuksia. Kyllä määräaikaisella on ihan samat oikeudet kuin vakityöntekijällä.
 
onko sulla lapsi? jos on niin sanot ettet voi tehdä vuoroa kun ei ole hoitajaa ja teet pääsiäisen niinkuin listoissa on merkitty..
tai sitten soitat työnantajalles ja sanot että teet ne vuorot mitä lsitassa on ja sillä selvä..
että töisten lasten sairastumiset ei sulle kuulu eikä elämään ja työssäkäyntiin vaikuta..
 
Sijaisena sulla on samat oikeudet kuin vakituisillakin, ei tuollaiseen pidä suostua. Ei työnantaja voi vaan soittaa ja sanoa että nyt tulet töihin, etenkin kun olet jo aamuvuoron tehnyt. Itse soittaisin liittoon. Tuo on tosi törkeää, ei esimies voi noin sanella, että se toinen tekee sun vuorot.
 
Mun mielestä todella törkeetä toimintaa!
Mulla kans kävi vähän samantapanen tilanne, vaikka kyse ei ollukaan mistään rahakkaammasta vuorosta, mutta siis aamuvuoro vaihdettiin iltaan kysymättä. Entä jos mulla olis ollu jo suunniteltuja menoja?

Ja edellisestä työpaikasta kuulin, että työnantaja on velvollinen ilmoittamaan vuoronvaihdoista 3 päivää etukäteen.. Tää on tietenkin varmaan alakohtaista.

Saanko vielä udella mitä teet työksesi?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja heliht:
Mun mielestä todella törkeetä toimintaa!
Mulla kans kävi vähän samantapanen tilanne, vaikka kyse ei ollukaan mistään rahakkaammasta vuorosta, mutta siis aamuvuoro vaihdettiin iltaan kysymättä. Entä jos mulla olis ollu jo suunniteltuja menoja?

Ja edellisestä työpaikasta kuulin, että työnantaja on velvollinen ilmoittamaan vuoronvaihdoista 3 päivää etukäteen.. Tää on tietenkin varmaan alakohtaista.

Saanko vielä udella mitä teet työksesi?
Hoitoalalla olen. Ja periaatteessa ei olis oikeutta muuttaa, mut käytäntö on toinen. Saan siitä korvauksen kyllä (se hälyytysraha ja ylityöksi tulevat tunnit tältä päivältä ) mut silti suututtaa.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja seffis:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ei ole työkaverin vika, että sä olet nössö ja annat polkea oikeuksiasi...
Jep! Turha sitten ulista ja kerätä ymmärrystä jos ei viitsi itse pitää puoliaan.
Miten niitä puolia olis pitänyt pitää? Sanomalla, etten tule ja sillä selvä?!

Oon edelleen kuitenkin "vaan" sijainen :(
 

Yhteistyössä