Voi jestas sentään.. mä olen sanaton.

  • Viestiketjun aloittaja tietämätön.
  • Ensimmäinen viesti
xx
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedän että osasyynä on nettipokeri, mutta myös tiedän sen, että suurin osa on mennyt mun käsien kautta ruokaan. Mutta en tiennyt tilanteen olevan näin paha.
Itse kiehuisin raivosta.. kauhea riita siitä tulísi..
mutta jos haluat korjata tilanteen miehesi kanssa niin ei kai siinä auta kuin istua alas laatimaan pelisäännöt kun aika kypsä.

- ei ollenkaan enää nettipokeria
- joku lainahan tuossa varmaan täytyy ottaa, esim. joku OP:n joustoluotto, Sammon kohtuullisen koron laina että saa maksettua pikavipit yms. pois ja saa kuukausierän sellaiseksi ettei talous ihan kaadu
- vaadit saada nähdä jatkossa miehen tilitiedot jollei teillä ole yhteinen tili tai rinnalla omia sekä puhelutiedot, esim. Saunalahdella netissä erittely josta näkee soitetut puhelut / lähetetyt viestit että näet ettei ole lisää hommannut pikavippejä
- vaadit selityksen miksi ei ole kertonut
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedän että osasyynä on nettipokeri, mutta myös tiedän sen, että suurin osa on mennyt mun käsien kautta ruokaan. Mutta en tiennyt tilanteen olevan näin paha.
Laskisin valmiiksi tulojen määrän kk, ihan pakolliset menot ruoka, vuokra ym ja kaikki muu karsittaisi. Laina pankista jolla kaikki muut maksettaisi. Olisin surullinen, että miksi ei ole kertonut tilanteesta niin olisi voinut reagoida aiemmin.
 
No ensin luultavasti vajoaisin johonkin sanoinkuvaamattoman järkyttyneeseen tilaan. Odottelisin miehen kotia ja luultavasti huutaisin niin kauan miehelle että multa ei enää tulisi ääntä ihan kirjaimellisesti. Muutama päivä luultavasti menisi vain pelkästään todellisessa helvetissä miestä kohtaan.

Sen jälkeen alkaisin selvittämään, että kuinka paljon käytännössä on sitä velkaa ja maksaisin velan pois ottamalla lainan, jossa korot on kohtuullisemmat. Tämä kyllä tarkoittaisi sitä, että minun haave omakotitalosta seuraavan parinkymmenen vuoden aikana katoaisi. Ajatellen että n. 4cm pino, niin voi puhua jo luvuista, jossa nollat ei jää kolmeen tai ehkäpä neljäänkään.

Miehen reaktio tähän ratkaisisi sitten luultavasti sen, että jäisinkö yhteen. En eroaisi luultavasti pelkästään sen takia että hänellä on velkaa, mutta jos reaktio olisi sellainen, joka ei miellytä minua, niin lähtisin ja jättäisin kylmästi omaan kurjuuteensa miehen. Ja taakseni en katsoisi.
 
ap
No ensin luultavasti vajoaisin johonkin sanoinkuvaamattoman järkyttyneeseen tilaan. Odottelisin miehen kotia ja luultavasti huutaisin niin kauan miehelle että multa ei enää tulisi ääntä ihan kirjaimellisesti. Muutama päivä luultavasti menisi vain pelkästään todellisessa helvetissä miestä kohtaan.

Sen jälkeen alkaisin selvittämään, että kuinka paljon käytännössä on sitä velkaa ja maksaisin velan pois ottamalla lainan, jossa korot on kohtuullisemmat. Tämä kyllä tarkoittaisi sitä, että minun haave omakotitalosta seuraavan parinkymmenen vuoden aikana katoaisi. Ajatellen että n. 4cm pino, niin voi puhua jo luvuista, jossa nollat ei jää kolmeen tai ehkäpä neljäänkään.

Miehen reaktio tähän ratkaisisi sitten luultavasti sen, että jäisinkö yhteen. En eroaisi luultavasti pelkästään sen takia että hänellä on velkaa, mutta jos reaktio olisi sellainen, joka ei miellytä minua, niin lähtisin ja jättäisin kylmästi omaan kurjuuteensa miehen. Ja taakseni en katsoisi.
Laskin juuri summan. ja se oli siinä 8600?.
Ei onneksi enempää..mutta onhan tuossakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ensin luultavasti vajoaisin johonkin sanoinkuvaamattoman järkyttyneeseen tilaan. Odottelisin miehen kotia ja luultavasti huutaisin niin kauan miehelle että multa ei enää tulisi ääntä ihan kirjaimellisesti. Muutama päivä luultavasti menisi vain pelkästään todellisessa helvetissä miestä kohtaan.

Sen jälkeen alkaisin selvittämään, että kuinka paljon käytännössä on sitä velkaa ja maksaisin velan pois ottamalla lainan, jossa korot on kohtuullisemmat. Tämä kyllä tarkoittaisi sitä, että minun haave omakotitalosta seuraavan parinkymmenen vuoden aikana katoaisi. Ajatellen että n. 4cm pino, niin voi puhua jo luvuista, jossa nollat ei jää kolmeen tai ehkäpä neljäänkään.

Miehen reaktio tähän ratkaisisi sitten luultavasti sen, että jäisinkö yhteen. En eroaisi luultavasti pelkästään sen takia että hänellä on velkaa, mutta jos reaktio olisi sellainen, joka ei miellytä minua, niin lähtisin ja jättäisin kylmästi omaan kurjuuteensa miehen. Ja taakseni en katsoisi.
Laskin juuri summan. ja se oli siinä 8600?.
Ei onneksi enempää..mutta onhan tuossakin.
Eli siis mummoissa 51 600 markkaa. Onhan siinä. Melkeinpä ehdottaisin juurikin jotain pankkilainaa, tuollainen tilanne levähtää nimittäin hyvinkin helposti käsiin ja kohta on omatkin tietosi vaarassa.
Koitahan pysyä järjissäsi, ja sulkea kaikki turhat selitykset ja lupailut pois, niitä nimittäin löytyy...

:hug:
 
utelias
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
No tota ei tapahtuis koska meillä on vaan yksi tili, yhteistä kaikki ja tiedän aina missä mennään, mitä tilil jne. Tiedän mitä on osteltu jne.
Mut JOS leikisti löytys niin tottakai ukko tuolil istuun ja vastaan kysymyksiin. :attn: :attn: :attn:
Ööh, miten pikavipit näkyis teidän tileillä?
 
Just kun mun ex-mies. Silloin tosin ei ollu noita pikavippejä, mut tää otti sellasia vekseleitä ja luotollisia tilejä monta. Tyhjensi sitte kerralla meidän lainanhoitotilin (josta piti lyhentää 3kk asuntolainaerä) ja makseli ne vippinsä pois, eikä keronu mulle mitään. Sitte alkovat pankista soittelee takaajille (mun äidille) ni tää vielä kirkkainsilmin kielsi ettei oo mitään tilejä tyhjennelly :whistle:
Voin sanoo että höyry nousi mulla päästä!!!
 
Utelias taitaa olla tyhmä
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
No tota ei tapahtuis koska meillä on vaan yksi tili, yhteistä kaikki ja tiedän aina missä mennään, mitä tilil jne. Tiedän mitä on osteltu jne.
Mut JOS leikisti löytys niin tottakai ukko tuolil istuun ja vastaan kysymyksiin. :attn: :attn: :attn:
Ööh, miten pikavipit näkyis teidän tileillä?
Mihin ne pikavipit maksetaan sulle? Onko jossain käteisautomaatti, josta saa pikavippejä? Tietenki ne näkyy tilillä, kun tilille ne maksetaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Utelias taitaa olla tyhmä:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
No tota ei tapahtuis koska meillä on vaan yksi tili, yhteistä kaikki ja tiedän aina missä mennään, mitä tilil jne. Tiedän mitä on osteltu jne.
Mut JOS leikisti löytys niin tottakai ukko tuolil istuun ja vastaan kysymyksiin. :attn: :attn: :attn:
Ööh, miten pikavipit näkyis teidän tileillä?
Mihin ne pikavipit maksetaan sulle? Onko jossain käteisautomaatti, josta saa pikavippejä? Tietenki ne näkyy tilillä, kun tilille ne maksetaan...
Voihan kortilla maksaa suoraan jonkun ostoksen, ilman että se rahaa menee ensin mihinkään tilille.
 
Utelias taitaa olla tyhmä
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Utelias taitaa olla tyhmä:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
No tota ei tapahtuis koska meillä on vaan yksi tili, yhteistä kaikki ja tiedän aina missä mennään, mitä tilil jne. Tiedän mitä on osteltu jne.
Mut JOS leikisti löytys niin tottakai ukko tuolil istuun ja vastaan kysymyksiin. :attn: :attn: :attn:
Ööh, miten pikavipit näkyis teidän tileillä?
Mihin ne pikavipit maksetaan sulle? Onko jossain käteisautomaatti, josta saa pikavippejä? Tietenki ne näkyy tilillä, kun tilille ne maksetaan...
Voihan kortilla maksaa suoraan jonkun ostoksen, ilman että se rahaa menee ensin mihinkään tilille.
Siis, saako jostain ostaa pikavippikortteja? Tietty se raha pitää ensin näkyä omalla tilillä, ennenkuin voit OMALLA kortillasi maksaa.
Ap ei puhunut visasta vaan pikavipistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön.:
Mitäs sinä tekisit, jos löytäisit 4cm:n paksuisen pinon maksamattomia pikavippi-laskuja, -huomautuksia ja perintäkirjeitä miehesi nimellä?
Ensi järkytyksen mentyä soittaisin perintäkirjeessä olevaan numeroon ja sanoisin, että asiaa järjestellään, odottakaa hetki. Sitten varaisin pankista keskusteluajan ylihuomiseksi. Laittaisin saunan lämpenemään ja lapset jonnekin hoitoon. Miehellä ei olisi illalla muuta vaihtoehtoa kuin selittää.

Jos meillä ei olisi yhteistä omaisuutta, en ryhtyisi auttamaan aikuista ihmistä (joka ei ole lapseni).
 
olisin ihan helkkarin vihainen.
vielä vihaisempi olin kun löysyn nipun maksumuistutuksia ja perintäkirjeitä omalla nimelläni, koskien vuokria ja tv-lupaa jotka miehen piti maksaa ja jotka se sanoi maksaneensa |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Olisin tooosi pettyny, itku tulis. Sit selityksiä mieheltä ja muutenkin selvitettäis suhteen rehellisyys perinpohjin.
No tässä tuli ensimmäinen hyvän kuuloinen vastaus. Kaikki muut on vaan uhonneet viskaavansa miehen pihalle, tms.

Tuollasessa tilanteessa ei auta kuin katsoa totuutta silmiin ja lähteä pohtimaan, kuinka velat saadaan maksetuksi.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja ei oikeen uskottavaa:
mutta miten on saanut lisää vippejä koska uuttahan ei saa ennen kuin on maksanut entisen takas. tiedän vain itse kokemuksesta
Saa kyllä kun ottaa monesta eri firmasta jotka niitä myöntää.. itsellä oli rästissä näitä vippejä 2500 euron edestä.. ja olivat jo ulosottoon menossa ennekuin uskalsin miehelle edes kertoa. Niistä kertyy äkkiä iso summa kun yrittää uudella vipillä maksaa entistä niin soppa on valmis.. ja minulla kaikki lähti 100 eurosta, jonka otin rästilaskuun.. Kantapään kautta opin että sille tielle ei kannata lähteä edes pahimmassa rahapulassa..
 
Jos niitä laskuja ois niin paljon ettei ukko voisi niitä maksaa niin heittäisin pihalle,oltaispa miten rakastuneita hyvänsä. Se että toinen on oman elämänsä/luottotietonsa pilannut ei tarkoita että minunkin pitäisi "rakkauden tähden" :headwall: tehdä sama =)
 

Yhteistyössä