Voi jee noiden koululaisten kanssa

Kyllä äitiä kiukuttaa. Aivan päin mäntyä menee kolmen koululaisen koulunkäynti jo. Läksyt olleet jo keskimmäisellä ja kuopuksella kerran tekemättä. Joka päivä kysytty tuliko läksyä ja läksyt on tarkastettu. Kuopus viime torstaina teki minun silmieni alla uskonnon tehtävän ja tarkastinkin sen. Oli tullut sitten toinenkin tehtävä ja muistutus siitä sitten, kun oli tekemattä.

Keskimmäiseltä kysyttiin viikonloppuna monta kertaa tuliko läksyä. Ei kuulemma tullut. Eilen oli sitten reissuvihkossa muistutus unohduksesta. Kaiken kukkuraksi 6. luokkalainen esikoinen oli tehnyt englannin tehtävät päin mäntyä. Ei osannut mitään ja arvaaamalla kaikki. Ei ollut lukenut kappaletta ollenkaan tekstikirjasta. Suutuin jo ihan oikeasti. Viime keväänä jo tuota harrasti, että keksi itse vastauksia bilsaan ja muihin aineisiin. Ei tajua kuinka typerää. Jankutettu sadat kerrat, että kirjasta luetaan asia ja sitten tehdään tehtävät. Aivan omiaan kirjoittaa :( Täytyy näköjään tehdä sitten läksyt kaikkien lasten kanssa yhdessä.

Kun itse olin koululainen niin ei vanhempieni tarvinnut puuttua koulun käyntiin mitenkään. Itse tehtii läksyt, liikuntavarusteet huolehdittiin ym. Siis jos noita ei koko ajan paimenna niin mikään ei suju. Nyt ei hajuakaan siitä muistiko keskimmäinen ottaa liikuntavarusteet mukaan, kun tänään heillä liikuntaa. Todennäköisesti ei muistanut.
 
"Isukki"
Hyvä systeemi on se, että lapset tekevät läksyt valvonnan alla keittiön pöydän ääressä samalla kun vanhemmat valmistavat ruokaa iltapäivällä. (Mikäli tällaista aikataulua perheessä on)
Läksyt tulee tehtyä ja vanhemmat voivat tarkistaa asian.
 

Yhteistyössä