N
Nyt köyhä.
Vieras
Ei ole kyllä mukava olla, kun rahat lähes loppu. Mies saa palkan viikon päästä perjantaina, itse vasta kuun viimeinen päivä. Miehen Visaa voi käyttää enää 40 e edestä ja itsellä rahaa käteisenä ehkä 25 e, Visaa en edes omista. Jaa että, mitenkä tähän on tultu, että näin vähissä rahat? Sanouduin irti vakityöstä ja olin siellä 10.2 viimeisen päivän töissä. Uudessa paikassa työt piti alkaa 14.2. Työpaikka on uusi aloittava ja rakennustyöt siellä viivästyivät todella pahasti. Kuukausipalkka alkaa juosta vasta, kun firmassa mahdollisuus tehdä 37,5 h työviikko, siihen asti tehdään tuntitöinä. Maaliskuun vika päivä ensimmäinen tili, johon asti kertynyt vain 11 h töitä ja käteen ropsahti reilu 80 e!!!! Huhtikuun viimeisen päivän tilissä sain käteen n. 600 e, tunteja edelleen vähän. Nyt vasta tällä viikolla on ollut lähes täysi viikko töitä ja nyt luvattu, että töitä olisi joka päivä minulla, koska olen odottanut alkamista niin kauan. Miehellä kuitenkin suht hyvä palkka, mutta ei mitenkään riitä, kun asuntolainoja maksellaan ja on yhtiövastike ja lapsen päivähoitomaksu. Kahden isomman lapsen harrastusmenot. Sairaalamaksuja ollut vielä lisäksi lapsista. Koulukin vielä vinkui luokkaretkeen 70 e (20 e olin maksanut jo aiemmin). Lapselle allergialääkkeitä ja toisenkin lääkkeet on lähes loppu ja itseltä myös. Jos olisin tän tiennyt, että näin työhommat menee, olisin ensin ilmoittautunut työttömäksi siihen asti, kun työt alkaisi, olisin saanut karenssin jälkeen edes liitolta noilta päiviltä jotain kun en ollut töissä.
Täytyy tässä tarkkaan miettiä, mitä ruokia ostaa, että pärjää vielä viikon.
Huoh. Ei ole kyllä köyhänä mukavaa, ei.
Täytyy tässä tarkkaan miettiä, mitä ruokia ostaa, että pärjää vielä viikon.
Huoh. Ei ole kyllä köyhänä mukavaa, ei.