voi hyvänen aika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oiii

Vieras
mies ja anoppi ovat keskenään puhuneet ja "sopineet" että mun olis hyvä olla kotona lasten kanssa ainakin pari vuotta, ei hitto.. mulla loppuu tammikuussa hoitovapaa ja ajattelin sillon ruveta töitä hakemaan. esikoinen aloittaa eka luokan nyt syksyllä mutta kerkeenhän mä olla kuitenkin kotona sen ekat puolivuotta ja eiköhän se ole jo siinä vaiheessa tottunut koulunmenoon. Miks ihmeessä olisin kotona köyhänä jonkun äijän elätettävä? nou thänks... eriasia jos oltais avioliitossa jne... kyllä mäkin joskus haluan vähän tienata ja kerätä omaa omaisuutta. mullakun ei ole mitään muutaku vaatteet ja jotain satunnaisia huonekaluja. jäin heti kun valmistuin äitiyslomalle enkä ehtinyt edes töitä omalla alallani tehdä ollenkaan.

Voi hyvänen aika, ettekö keskustelleet asiasta miehen kanssa ennen lapsia ja niiden saamisen jälkeen keskenään. Voi hyvänen aika miksi olet tuollainen tossukka.

Ps. Kuinka vanha se kuopus sitten on?

[QUOTE="vieras";23664887]Voi hyvänen aika, ettekö keskustelleet asiasta miehen kanssa ennen lapsia ja niiden saamisen jälkeen keskenään. Voi hyvänen aika miksi olet tuollainen tossukka.

Ps. Kuinka vanha se kuopus sitten on?[/QUOTE]

miten niin tossukka enhän minä ole tähän järjestelyyn suostumassa?

kuopus on 2v4kk.

ja kyllä minä jo kun tämä nuorin syntyi sanoin miehelle useasti että kun hoitovapaa loppuu alan etsimään töitä.

Sano miehelle jos haluaa sinun jäävän pariksi vuodeksi kotiin niin hän voi sitten maksaa sinulle saman palkan mitä saisit töissä. Tai jos mies jäisi kotiin ja sinä palaat töihin?
Kyllä noista asioista puhutaan ensiksi oman puolison kanssa, ei äidin, kaiman, naapurin ym. Sanot miehellesi että olet "muukin" kuin äiti ja sinulla on samanlainen oikeus itsenäiseen osaa elämässäsi kuin kellä tahalla muullakin.
Miten asia olisi eri jos olisitte avioliitossa? Sittenkö voisit jäädä kotiin?

[QUOTE="anna";23664964]Sano miehelle jos haluaa sinun jäävän pariksi vuodeksi kotiin niin hän voi sitten maksaa sinulle saman palkan mitä saisit töissä. Tai jos mies jäisi kotiin ja sinä palaat töihin?
Kyllä noista asioista puhutaan ensiksi oman puolison kanssa, ei äidin, kaiman, naapurin ym. Sanot miehellesi että olet "muukin" kuin äiti ja sinulla on samanlainen oikeus itsenäiseen osaa elämässäsi kuin kellä tahalla muullakin.
Miten asia olisi eri jos olisitte avioliitossa? Sittenkö voisit jäädä kotiin?[/QUOTE]

avioliitossa kuitenkin kaikki omaisuus on yhteistä silloin voisin edes harkita kotiin jäämistä pariksi vuodeksi. Mutta tässä tilanteessa tuntuu kauhean epäturvalliselta olla näin ettei ole minkäänlaisia säästöjä, omaisuutta tms.

No mun karvat nousi pystyyn jo tossa kohdassa, että "mies ja anoppi olivat puhuneet.." Whoa...mitä nuo asiat silleanopille kuuluu?! Eikö sillä miehelläs ole perhe sun kanssa, eikä sen äitinsä..

[QUOTE="...";23665031]No mun karvat nousi pystyyn jo tossa kohdassa, että "mies ja anoppi olivat puhuneet.." Whoa...mitä nuo asiat silleanopille kuuluu?! Eikö sillä miehelläs ole perhe sun kanssa, eikä sen äitinsä..[/QUOTE]

no vähän outoo joo.. kaikki niitten sukulaisiakin pitäis oikeen palvoo.. oikeen perseen nuolemista.. yäk... miehelle taitaa omat sukulaiset ym olla tärkeämpää kuin se oma perhe.

Kuulostaa siltä että anoppi on päättänyt että sinä voisit jäädä pariksi vuodeksi kotiin ja mies ei osaa tehdä muuta kuin myötäillä äitiänsä.
Kysy mieheltäsi että onko anoppi sattumoisin päättänyt myös jo teidän hääpäivänne :D
Olisin sinun tilanteessasi niin repinyt pelihousuni, me miehen kanssa päätetään meidän perheenseen liittyvät asiat ja anopille/muulle suvulle ne ovat vain ilmoitusluontoisia asioita. Ja kukaan ei päätä minun puolestani mitä minä teen elämälläni tai olen tekemättä.
Nyt olisi taas klassinen napanuoran katkaisu miehellesi ja äidilleen paikallaan.

[QUOTE="anna";23665182]Kuulostaa siltä että anoppi on päättänyt että sinä voisit jäädä pariksi vuodeksi kotiin ja mies ei osaa tehdä muuta kuin myötäillä äitiänsä.
Kysy mieheltäsi että onko anoppi sattumoisin päättänyt myös jo teidän hääpäivänne :D
Olisin sinun tilanteessasi niin repinyt pelihousuni, me miehen kanssa päätetään meidän perheenseen liittyvät asiat ja anopille/muulle suvulle ne ovat vain ilmoitusluontoisia asioita. Ja kukaan ei päätä minun puolestani mitä minä teen elämälläni tai olen tekemättä.
Nyt olisi taas klassinen napanuoran katkaisu miehellesi ja äidilleen paikallaan.[/QUOTE]

juu kyllähän se on "päättänyt" sekin että meillä kesäksi tulee mansikkia ja perunamaa... jep jep.. no mikäs siinä jos anoppi hoitaa ne... no niitä häitä ei tarvitse pelätä. se on yksi asia ainakin missä mies osaa sanoa vastaan. en usko että hän edes huolisi minut vaimokseen.

Minullekin tulee sellainen kuva, että miehesi on liikaa ädissään kiinni ja tekee niinkuin äiti sanoo. Sinuna laittaisin työnhaun päälle jo hyvissä ajoin ennen vuodenvaihdetta, jotta työt voisi aloittaa jo tammikuussa, jos sopiva paikka osuu kohdalle.

Yhteistyössä