V
Vai?
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :(:Sanattomaksi vetää...
Mitkähän on keinot sitten lapsen kasvaessa,kun esim. uhmaikä koittaa?
Tunti turpaan?
Vai puol tuntia harpilla naamaan...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja :(:Sanattomaksi vetää...
Mitkähän on keinot sitten lapsen kasvaessa,kun esim. uhmaikä koittaa?
Tunti turpaan?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miten se vauva pilalle menee jos sitä jalasta nipistää???
Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miten se vauva pilalle menee jos sitä jalasta nipistää???
mä kuulun sitten noihin sekopää vanhempiin jotka uskovat vankasti siihen että laspi oppii kun itse kokee, eli jos puree ja kielto ei tehoa niin purraan takasiin.. ei se pipin hokeminen auta jos lapsi ei osaa ymmärtää mikä pipi on.. käytännön esimerkki: pekka lyö mattia traktorilla päähän, äiti keiltää ja sanoo ettei saa kun mattia sattuu.. no lapsi ei ymmärrä että miten niin sattuu, eihän häntä satu.. mutta kun matti tempasee pekkaa samaisella traktorilla päähän niin pekka tietää että se sattuu.. ja jatkossa sen myös muistaa..
siis hyvin karklea esimerkki, enkä todellakaan sano että lapselle tehtäisiin sama mitä lapsi tekee muille!!!
pointti on se että lapsi oppii kun itse tietää miltä joku tuntuu, en mä sano että vauvaa pitäisi nipistää tai nippasta etc. mutta nipistämistäkin on montaa eri tasoa, on se lapsen raivopäinen nipistys jossa kynnet menee ihonläpi ja sitten on se lievä nipistys jossa otetaan pinei pala nahkaa sormenpäiden väliin, se ei satu mutta ei se kivaakaan ole..
itse en ole koskaan joutunut vauvaa opettamaan, enkä aio niin tehdä, mä mieluummin lopetan imetyksen..
Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:nipistää vauvaaeihän se vauva sitä tahalleen tee eikä vauva voi tietää että se käy kipiää, saa nyt tollee mennä aikusena nipistelemään!!
Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:nipistää vauvaaeihän se vauva sitä tahalleen tee eikä vauva voi tietää että se käy kipiää, saa nyt tollee mennä aikusena nipistelemään!!
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Mun äiti jakelee kans vinkkiä että nipistää korvasta kevyesti jos vauva puree tissillä. Ja se on sitä käyttäny iteki... No, sain mä kyllä piiskaaki joskus... Mut muuten ei oo ollu mitään väkivaltaa. Ei sillä että olisin nipistelyn puolesta...mutta jos lempeämmät keinot ei auta, ni mieluummin muutaman kerran nipistää kuin lopettaa imetyksen.
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Mun äiti jakelee kans vinkkiä että nipistää korvasta kevyesti jos vauva puree tissillä. Ja se on sitä käyttäny iteki... No, sain mä kyllä piiskaaki joskus... Mut muuten ei oo ollu mitään väkivaltaa. Ei sillä että olisin nipistelyn puolesta...mutta jos lempeämmät keinot ei auta, ni mieluummin muutaman kerran nipistää kuin lopettaa imetyksen.
Etkö pelkää että vauva yhdistää kivun imetykseen?
Alkuperäinen kirjoittaja ...:lol, lopettakaa imetys ennenkuin niitä hampaita tulee..................
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja ...:lol, lopettakaa imetys ennenkuin niitä hampaita tulee..................
Kuten 4 kuukautisena?![]()
Meillä puri kerran, niin että tuli verta... Kiljahdin tietysti, koska se sattui ja pelästyin. Ei purrut sen jälkeen enää sillä tavalla yllättäen ja lujaa, puri ajatuksissaan, hitaasti, silloin sai sormea väliin.
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Mun äiti jakelee kans vinkkiä että nipistää korvasta kevyesti jos vauva puree tissillä. Ja se on sitä käyttäny iteki... No, sain mä kyllä piiskaaki joskus... Mut muuten ei oo ollu mitään väkivaltaa. Ei sillä että olisin nipistelyn puolesta...mutta jos lempeämmät keinot ei auta, ni mieluummin muutaman kerran nipistää kuin lopettaa imetyksen.
Etkö pelkää että vauva yhdistää kivun imetykseen?
Jaa että vauva ite lopettais sen nipistämisen takia ?
Tuota en edes ajatellu... :ashamed:
Mutta siis kuitenkin...viimeisimpänä keinona.