Voi hyvää päivää,minkälaisia "äitejä" taas löytyykään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaikki nipistelemään vaan...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaikki nipistelemään vaan...

Vieras
Selailin tässä aamun ratoksi eri foorumeja ja järkytyin...
Kyllä on imetys neuvot kohdillaan yhdellä kirjoittajalla....

http://liberovaipat.fi/Pages/Forum/ForumThread.aspx?id=2844&PostID=358509e7d9af480d866fb6a821fc3243

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ei tuossa kyllä käsketty oikein nipistämään vaan vähän nippaseen.en kyllä koskaan ole tuollaista neuvoa kuullut,saati imettänyt noin pitkään.

"otat vaikka jalasta ihoa sormien väliin ja vähän nipistät." Kyllä tuossa ihan nipistämisestä puhutaan.

Kyllä neuvolassa annetaan jos minkälaisia neuvoja... Ja kuvitelkaapa sitten jos ensikertalainen epävarma äiti on kyseessä, kuinka laajasta lähtee neuvolan neuvoja kritisoimaan ja epäilemään...

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
No jo oli konstit. Ei lapset mitää koiria ole..

Mulle tuli sama mieleen. Koiriahan monesti koulutetaan juuri noin. Että se oppii yhdistämään jonkun tekemisen johonkin epämiellyttävään ja sen takia lopettaa sen. Ehdollistamista. Äärimmäisen vanhentunut käsite lastenkasvatuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja g:
Täälläkin palstalla ties kuinka monta kertaa neuvottu vastaavaa.

Apua.. ei oo todellista...

Ja täällä on mm. neuvottu PUREMAAN vauvaa mikäli tämä puree eikä lopeta.
Nipistys, tulisen sinapin syöttö... usein olen täältä sellaista lukenut konsteiksi siihen jos vauva repii/puree tms

Alkuperäinen kirjoittaja c:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ei tuossa kyllä käsketty oikein nipistämään vaan vähän nippaseen.en kyllä koskaan ole tuollaista neuvoa kuullut,saati imettänyt noin pitkään.

Pitkään????

mulle,HUONOLLE ÄIDILLE tämän palstan mittarin mukaan 5kk on pitkä aika,kun imetys on takunnut alusta saakka.kolme viikkoa pisin imetys ja lyhin 1 vko.ja kyllä lapseni ovat yhä edelleen hengissä vaikka pulloa saivat.eikä ole heille ylimääräistä silmää kasvanut :)

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja g:
Täälläkin palstalla ties kuinka monta kertaa neuvottu vastaavaa.

Apua.. ei oo todellista...

Ja täällä on mm. neuvottu PUREMAAN vauvaa mikäli tämä puree eikä lopeta.
Nipistys, tulisen sinapin syöttö... usein olen täältä sellaista lukenut konsteiksi siihen jos vauva repii/puree tms

Ei ole ihme,että maailma on täynnä ongelmanuoria ja koulu-ammuskelijoita....

Mä itse tein niin (ja neuvolastakin saman neuvon sain), että tartuin lasta kevyesti leuasta ja irroitin rinnasta jos hän puri. Joku neuvoi laittamaan sormen vauvan sierainten eteen, ja vauva irroittaa otteensa. Kolmas neuvoi kiljaisemaan että AU, ja vauva irroittaa.

Mutta että NIPISTELY?!

Yhteistyössä