A
ap
Vieras
Kiitos paaaaljon kaikille
vielä jos jollain on läsähtämisen esto vinkkejä niin voi tulla kertomaan
Muuten, kannattaako se muna sokeri vaahto vatkata käsin vai koneella? käsin menee mulla ainakin ikuisuus!!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kiitos paaaaljon kaikillevielä jos jollain on läsähtämisen esto vinkkejä niin voi tulla kertomaan
Muuten, kannattaako se muna sokeri vaahto vatkata käsin vai koneella? käsin menee mulla ainakin ikuisuus!!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kiitos paaaaljon kaikillevielä jos jollain on läsähtämisen esto vinkkejä niin voi tulla kertomaan
Alkuperäinen kirjoittaja Sirutin:Tais tullakin jo täällä, mutta:
4 kananmunaa
1,5dl sokeria
75g perunajauhoa
1 1,4 vehnäjauhojja (eli 1 desi ja 1 neljäsosaa)
1tl leivinjauhetta
Huoneenlämpöinen muna ja sokeri sähkövatkaimella kuohkeaksi vaahdoksi. Saat vatkata vaikka 15min, ei haittaa mitään.
Sekoita kuivat aineet (peruna-, vehnä- ja leivinjauhe) keskenään.
Lisää jauhoseos vaahtoon siivilän läpi ja sekoita sekaisin vain sievästi nostelemalla taikinakaapimen avulla. Älä missään nimessä vatkaa tai sekoita rajusti!
Kaada korppujauhoitettuun vuokaan.
+175 astetta, uunin alin taso ja n. 60-65min.
Älä aukaise uuninluukkua ensimmäisen 45min. aikana kertaakaan ja vältä "tömistelyjä".
Kakkupohja on kypsä, kun se irtoilee hieman reunoista ja hammastikkuun ei jää taikinaa.
En ole koskaan epäonnistunut tällä ohjeella. Samaa ohjetta on käytetty kerroshääkakunkin tekoon. Pohjasta tulee todella kuohkea.
Alkuperäinen kirjoittaja AulisKotityöläinen:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kiitos paaaaljon kaikillevielä jos jollain on läsähtämisen esto vinkkejä niin voi tulla kertomaan
Koneella se n. 10 minuuttia. Käsin vatkaamalla et saa kuin jännetuppitulehduksen![]()
Voit huoletta pitää 45min, ennen kuin tarvitsee katsoa uuniin päin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:voin siis huoletta tunnin pitää? eikä kärtsää?? tosiaan puolessa tunnissa jäi vähän raaaks
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Sirutin:Tais tullakin jo täällä, mutta:
4 kananmunaa
1,5dl sokeria
75g perunajauhoa
1 1,4 vehnäjauhojja (eli 1 desi ja 1 neljäsosaa)
1tl leivinjauhetta
Huoneenlämpöinen muna ja sokeri sähkövatkaimella kuohkeaksi vaahdoksi. Saat vatkata vaikka 15min, ei haittaa mitään.
Sekoita kuivat aineet (peruna-, vehnä- ja leivinjauhe) keskenään.
Lisää jauhoseos vaahtoon siivilän läpi ja sekoita sekaisin vain sievästi nostelemalla taikinakaapimen avulla. Älä missään nimessä vatkaa tai sekoita rajusti!
Kaada korppujauhoitettuun vuokaan.
+175 astetta, uunin alin taso ja n. 60-65min.
Älä aukaise uuninluukkua ensimmäisen 45min. aikana kertaakaan ja vältä "tömistelyjä".
Kakkupohja on kypsä, kun se irtoilee hieman reunoista ja hammastikkuun ei jää taikinaa.
En ole koskaan epäonnistunut tällä ohjeella. Samaa ohjetta on käytetty kerroshääkakunkin tekoon. Pohjasta tulee todella kuohkea.
voin siis huoletta tunnin pitää? eikä kärtsää?? tosiaan puolessa tunnissa jäi vähän raaaks
Alkuperäinen kirjoittaja ap:voin siis huoletta tunnin pitää? eikä kärtsää?? tosiaan puolessa tunnissa jäi vähän raaaks
Alkuperäinen kirjoittaja VauvaUnelma:Hei vielä kysymys kakun kostuttamisesta. Paljonko tollaseen 4 munan kakkuun kostuketta?? Se tästä nimittäin vielä puuttus jos onnistun pohjassa ja turaan sit kostutuksessa :headwall: