[QUOTE="hoitsu";25765870]No varmaan riippuu vähän päiväkodista.... olin pitkään töissä päiväkodissa, missä sääntönä oli että eteisessä olo oli vanhempien "reviiriä", ja ryhmätilat muuten sitten hoitajien. Eli ei rynnätty eteiseen vastaan, vaan vanhemmat riisui itse lapsen ja hoiti käsienpesun, jonka jälkeen lapsi otettiin vastaan ryhmään. Ja vaikka aamupalallakin meitä oli kaksi, niin kyllä siinä usein kahta tarvittiin kun toinen jakoi aamupalaa ja toinen vahti yleisesti lapsia ja auttoi ja otti lapset vastaan ja ohjasi pöytään, vaikka ei eteisessä ollutkaan. Eihän sitä hoitajaa siellä eteisessä yleensä tarvitakkaan....
Nyt olen pienessä ryhmässä, ja jos on vähän lapsia paikalla niin menen eteiseen vastaan vaikka ei "tarttis". Mutta siinä tuppaa käymään vähän niin että vanhemmat alkaa odottamaan sitä eteispalvelua joka aamu, eli tullaan ja tyrkätään se lapsi ulkovaatteet päällä siihen eteiseen ja sanotaan moido. Tai vaihtoehtoisesti jäädään jaarittelemaan sitä sun tätä ja mulla muut lapset jo odottaa
Ja päivän päätteeksi pyrin kertomaan ainakin sen verran onko mennyt hyvin.. Jotkut vanhemmat ei ole kovin kiinnostuneita edes kuulemaan, vaan nappaavat lapsen mukaan ja vilkuttavat jostain pihan perältä. Näille en sitten tuputa. Toiset taas aina kyselee ja haluaa tietää, niin heille kerron tarkemmin. Kannattaa itsekin kysyä ja olla kiinnostunut, jos he on saaneet kuvan ettei sulla ole aikaa/ ei kiinnosta kun et kysy tms. ?
mitään sääntöähän näihin ei yleensä ole, jos joku vanhempi valittaa niin johtaja sitten on huikannut meille että kiinnittäkää vähän enemmän huomiota tähän vanhempaan, kun se infosi että haluaa enemmän tietää päivän kulusta. Mutta usein nää asiat hoituu ihan kun juttelee hoitajalle itselleen..
Mutta tuo sun tilanne kuulostaa ikävältä ja oudolta, ettei edes moikata eikä käännetä selkää. En ole koskaan ollut töissä sellaisessa ryhmässä. Koita ensin olla aktiivinen, jos ei auta niin soita johtajalle.[/QUOTE]
voi tietysti olla, että ovat sitten saaneet vaikutelman ettei kiinnosta.
jos näin on, niin se johtuu siitä että aikansa kun kukaan ei edes tervehtinyt, en koe edes tervetulleeksi lapsineni koko päiväkotiin