voi hitto mua ärsyttää kun vien lasta päiväkotiin ja ne tädit...

• Viestiketjun aloittaja äitii
  • Ensimmäinen viesti
"jaa"
Minä olisin tuosta toiminnasta puolestaan oikein tyytyväinen :O En minä jaksa aina turhia lätistä.... Minulle riittää, että infoavat, jos jotain infottavaa päivän kulusta on. Mutta aina saan kuulla, että hyvin taas ****:n päivä mennyt. Ja tulisikin vain yhdellä lauseella :D

Mutta aamuisin voisivat kyllä tervehtiä - se nyt kuuluu yleisiin hyviin tapoihin...

"mami"
Tarkoitin että noista kolmesta tädistä se on aina se yks ja sama täti joka tulee jutteleen...jos sitä tätiä ei ole töissä niin kaikki muut tädit vaan hyssyttää niitä omia juttujaan.

"jep"
[QUOTE="mami";25761660]Tarkoitin että noista kolmesta tädistä se on aina se yks ja sama täti joka tulee jutteleen...jos sitä tätiä ei ole töissä niin kaikki muut tädit vaan hyssyttää niitä omia juttujaan.[/QUOTE]

Mistä ne edes näkee kaikki hoitoon tulijat jos vaan pälättävät keskenään?

Minäkin kohteliaasti joku kerta ottaisin asian puheeksi ja sanoisin että minä toivoisin tällaista ja tällaista teiltä hoitajilta. Puhuu kuin ihminen ihmiselle niin eiköhän se asia siitä suttaannu. :)

Ja jos ei niin sitten yhteys johtajaan.

meillä aina täti tulee vastaan ja itse vien lapsen tädin luo jos ei ehdi juuri silloin tulla. Katson hoitajaa silmiin ja kerron että tässä tämä ois ja että voi olla että on väsy kun nukkui huonosti ja nuhakin vähän vaivaa... ja samat jorinat sitten hakiessa. Mulle kerrotaan mitä lapsi on leikkinyt ja onko syönyt ja nukkunut hyvin.. koen tosi tärkeäksi tuollaiset. Onneksi meillä onkin ihana päiväkoti!

"a.p"
[QUOTE="mami";25761643]Kuulostaa ihan meidän tarhalta,tai yks täti tulee aina jutteleen ja tervehtiin mutta toiset tädit vaan vaan jatkaa omia touhujaan...ei puhettakaan hakiessa että puhuisivat päivän kulusta,itse mun täytyy kysyä niin ehkä joku osaa kertoa...alkuunsa suututti mutta ny olen turtunut asiaan kun lapsi sinne kyllä mielellään menee,niin olen ajatellut että hänen on siellä hyvä olla.[/QUOTE]

joo kuulostaa todella ja tiedätkö sielläkin on yks täti joka tulee juttelee silloin kun on paikalla, mutta se ei ole aina paikalla...

"a.p"
se täti joka yleensä sanoo jotain pientä on tosi harvoin paikalla.
mutta vaikka kertois silloin harvoin sen pienen jutun lapsesta tai mitä ovat tehneet, niin se on tosi kiva.

Jäisi paska maku minullekin tuollaisesta. Meillä ei tädit istu missään kahvilla kyllä, aina ovat aktiivisesti lasten kanssa, ottamassa vastaan, leikkimässä, ohjaamassa jne. Joka kerta kun tulen hakemaan niin lyhyesti puhutaan myös hoitajan kanssa ja kerrotaan jos on ollut mitään ihmeellistä. Usein sanoo miten on syöty ja nukuttu, mitä on leikitty. Ei tuo minua ainakaan rasita, ei siitä nyt niin kiire ole kotiin etteikö ehtisi kuulla minkälainen päivä lapsilla on ollut. Mutta meillä onkin tosi ihana päiväkoti ja vielä tuossa ihan vieressä.

har
[QUOTE="a.p";25760792]siis kyllä ne siellä ryhmätilassa ovat lasten kanssa, mutta on kahvikuppien kanssa niin oon jotenkin ajatellu jos häiritsen heitä kun vien varmasti eri aikaan kun muut lapsiaan...
mutta ei ne mitään vastaanottamaan tule, vaan siellä istuvat.[/QUOTE]

No ei meidänkään lasten päiväkodeissa tulla erityisesti vastaan vaan kyllä mä ihan itse sattelen lapsen käsipesun jälkeen omaan ryhmään ja käyn moikkaamassa hoitajaa jotta tietää että lapsi on tullut. Usein aamulla ei olekaan vielä kuin yksi hoitaja paikalla joten ei hän mitenkään voi päivystää eteisessä kun lapsia tarvii vahtia. Senkun rohkeasti menet juttelemaan jos on jotain asiaa.

"kaisa"
Alkuperäinen kirjoittaja tämä on tosi;25760743:
ei niillä ole mitään kahvitunteja kun lapset hereillä!!!
kyllä meillä ainakin kahvitauko,klo 9.eikä meillä ainakaan lapset nuku siihen aikaan..
tosin mennään kukin vuorollaan,ja joskus kahvit joutuu juomaan ryhmässä.niin joutuu.
kyllä sitä kaipaa sitä 10min taukoa ihan ilman sitä meteliä ja hälinää.ja hyvällä omallatunnolla
sen käytän. toinen kahvitauko on klo 13..
ruokailu tapahtuu sitten lapsiryhmässä,kullakin aikuisella on oma pöytä,ja siinä
me tädit olemme ns.esimerkkiruokailijoita,kun osalla lapsista ei ole alkeellisintakaan
tajua pöytätavoista..
mutta meillä mennään kyllä ihan jokaista lasta vastaan.ja luovutetaan henk.koht.
ja kyllä,vaikka sitten kesken kahvitauon

"vieras"
En usko kyllä aloittajaa, ei missään voi olla tollasta ja jos ois, niin kyllä siitä äkkiä valitus tehtäisiin. Ihmettelenkin, että jos et ole aloittaja valitusta tehnyt?

Meillä ihana päiväkoti, aina tullaan ovelle vastaan ja myös hakiessa annetaan raporttia päivän kulusta.

"a.p"
[QUOTE="vieras";25762487]En usko kyllä aloittajaa, ei missään voi olla tollasta ja jos ois, niin kyllä siitä äkkiä valitus tehtäisiin. Ihmettelenkin, että jos et ole aloittaja valitusta tehnyt?

Meillä ihana päiväkoti, aina tullaan ovelle vastaan ja myös hakiessa annetaan raporttia päivän kulusta.[/QUOTE]

ei tarvitse uskoa, mutta ikävä kyllä näin on ja sitä miettii miksi ja miten purkaisi tilanteen.

[QUOTE="a.p";25762805]ei tarvitse uskoa, mutta ikävä kyllä näin on ja sitä miettii miksi ja miten purkaisi tilanteen.[/QUOTE]

Jos tuntuu vaikealle sanoa suoraan hoitajille, puhu rohkeasti johtajalle.

Ite olen työntekijänä ollut siinä tilanteessa, että ei tajuttu mennä vastaan eteiseen, kun lapsia tuotiin aamupalan aikaan vaan oltiin jakamassa aamupalaa ryhmässä. Meitä oli siis jo kaksi paikalla ja hyvin pääsi toinen vastaan. Yksi äiti oli jutellut asiasta johtajan kanssa ja saatiin tietoa sitten johtajalta. Sen jälkeen oltiin aina vastassa aamupalankin aikaan.

Nyt kun olen töissä ihan pienten ryhmässä (tai siis hoitovapaan jälkeen taas), sieltä ei pääse eteiseen niin hyvin, kun pikkuisisa pitää vahtia, mutta ovelle mennään aina tervehtimään ja vaihtamaan pari sanaa. Se kuuluu ihan normaaleihin käytöstapihin ja tähän työhön. Harmi vaan, että monessa paikassa on paljon työhönsä leipiintyneitä eukkoja töissä :(

"a.p"
Jos tuntuu vaikealle sanoa suoraan hoitajille, puhu rohkeasti johtajalle.

Ite olen työntekijänä ollut siinä tilanteessa, että ei tajuttu mennä vastaan eteiseen, kun lapsia tuotiin aamupalan aikaan vaan oltiin jakamassa aamupalaa ryhmässä. Meitä oli siis jo kaksi paikalla ja hyvin pääsi toinen vastaan. Yksi äiti oli jutellut asiasta johtajan kanssa ja saatiin tietoa sitten johtajalta. Sen jälkeen oltiin aina vastassa aamupalankin aikaan.

Nyt kun olen töissä ihan pienten ryhmässä (tai siis hoitovapaan jälkeen taas), sieltä ei pääse eteiseen niin hyvin, kun pikkuisisa pitää vahtia, mutta ovelle mennään aina tervehtimään ja vaihtamaan pari sanaa. Se kuuluu ihan normaaleihin käytöstapihin ja tähän työhön. Harmi vaan, että monessa paikassa on paljon työhönsä leipiintyneitä eukkoja töissä :(
joo on tuollakin ainakin kaksi aamulla paikalla ja en siis tiedä vaadinko liikaa jos oletan,että voisivat edes istua naama ovella päin...

[QUOTE="a.p";25763225]joo on tuollakin ainakin kaksi aamulla paikalla ja en siis tiedä vaadinko liikaa jos oletan,että voisivat edes istua naama ovella päin...[/QUOTE]

Et oleta liikaa. Ota asia esille, ei siihen muuten saada muutosta.

"a.p"
[QUOTE="mellan";25765750]täällä ei anneta palautetta yli kolme tai neljä vuotiaan lapsen päivästä, vaan lapsen pitäis itse kertoa miten päivä on mennyt[/QUOTE]

ok.no se sit varmaan selittääkin, lapsi on jo 5v.
enkä mä sinänsä mitään palautetta ees halua, ees päivittäin, mutta jos kerta viikkoon. eikä se palaute niinkään, vaan se, että joku tulis ja tervehtis, sanois huomenta ja huomais sen meidän tulon jotenkin.

"argh"
Kyllä päiväkodin tätien PITÄÄ tulla vanhempaa ja lasta vastaan aamulla kun lapsi tuodaan, ja tervehtiä. Herranjumala, mieti nyt?
Sama kun haet lapsen, täti kävelee luoksesi, vaihtaa muutaman sanan "Kivasti mennyt" "Vähän nuhainen, tarkkailehan nouseeko kuume" "Ei mitään erikoisempaa tänään" "Nähdään huomenna!"

Ei ne voi istua selkäpäin kahvikuppi naamassa kiinni. Voi jeesus.

Nyt johtajalle soitto/sähköposti/kirje. Toi ehdottomasti pitää kertoa myös heidän esimiehelle, ettei sama ihmetouhu jatku!

"a.p"
no onneks olen saanut nyt tälläistä palautetta täällä niin ehkä sitten viitsinkin alkaa vaatimaan jotain vähän enempi...
...lapsi meni nyt syksyllä vasta päiväkotiin,aiemmin oli pph:lla niin ihan uutta mulle sillein että mitä voin olettaa ja mitä en...

"hoitsu"
[QUOTE="a.p";25765736]siis käytännössä ihan oikeasti miten kuuluu mennä ja olla.
kuuluuko niiden tulla eteiseen vastaan?
tai päivän päätteeks kertoa jotain kysymättä?[/QUOTE]

No varmaan riippuu vähän päiväkodista.... olin pitkään töissä päiväkodissa, missä sääntönä oli että eteisessä olo oli vanhempien "reviiriä", ja ryhmätilat muuten sitten hoitajien. Eli ei rynnätty eteiseen vastaan, vaan vanhemmat riisui itse lapsen ja hoiti käsienpesun, jonka jälkeen lapsi otettiin vastaan ryhmään. Ja vaikka aamupalallakin meitä oli kaksi, niin kyllä siinä usein kahta tarvittiin kun toinen jakoi aamupalaa ja toinen vahti yleisesti lapsia ja auttoi ja otti lapset vastaan ja ohjasi pöytään, vaikka ei eteisessä ollutkaan. Eihän sitä hoitajaa siellä eteisessä yleensä tarvitakkaan....

Nyt olen pienessä ryhmässä, ja jos on vähän lapsia paikalla niin menen eteiseen vastaan vaikka ei "tarttis". Mutta siinä tuppaa käymään vähän niin että vanhemmat alkaa odottamaan sitä eteispalvelua joka aamu, eli tullaan ja tyrkätään se lapsi ulkovaatteet päällä siihen eteiseen ja sanotaan moido. Tai vaihtoehtoisesti jäädään jaarittelemaan sitä sun tätä ja mulla muut lapset jo odottaa :p

Ja päivän päätteeksi pyrin kertomaan ainakin sen verran onko mennyt hyvin.. Jotkut vanhemmat ei ole kovin kiinnostuneita edes kuulemaan, vaan nappaavat lapsen mukaan ja vilkuttavat jostain pihan perältä. Näille en sitten tuputa. Toiset taas aina kyselee ja haluaa tietää, niin heille kerron tarkemmin. Kannattaa itsekin kysyä ja olla kiinnostunut, jos he on saaneet kuvan ettei sulla ole aikaa/ ei kiinnosta kun et kysy tms. ? :) mitään sääntöähän näihin ei yleensä ole, jos joku vanhempi valittaa niin johtaja sitten on huikannut meille että kiinnittäkää vähän enemmän huomiota tähän vanhempaan, kun se infosi että haluaa enemmän tietää päivän kulusta. Mutta usein nää asiat hoituu ihan kun juttelee hoitajalle itselleen..

Mutta tuo sun tilanne kuulostaa ikävältä ja oudolta, ettei edes moikata eikä käännetä selkää. En ole koskaan ollut töissä sellaisessa ryhmässä. Koita ensin olla aktiivinen, jos ei auta niin soita johtajalle.

"a.p"
[QUOTE="hoitsu";25765870]No varmaan riippuu vähän päiväkodista.... olin pitkään töissä päiväkodissa, missä sääntönä oli että eteisessä olo oli vanhempien "reviiriä", ja ryhmätilat muuten sitten hoitajien. Eli ei rynnätty eteiseen vastaan, vaan vanhemmat riisui itse lapsen ja hoiti käsienpesun, jonka jälkeen lapsi otettiin vastaan ryhmään. Ja vaikka aamupalallakin meitä oli kaksi, niin kyllä siinä usein kahta tarvittiin kun toinen jakoi aamupalaa ja toinen vahti yleisesti lapsia ja auttoi ja otti lapset vastaan ja ohjasi pöytään, vaikka ei eteisessä ollutkaan. Eihän sitä hoitajaa siellä eteisessä yleensä tarvitakkaan....

Nyt olen pienessä ryhmässä, ja jos on vähän lapsia paikalla niin menen eteiseen vastaan vaikka ei "tarttis". Mutta siinä tuppaa käymään vähän niin että vanhemmat alkaa odottamaan sitä eteispalvelua joka aamu, eli tullaan ja tyrkätään se lapsi ulkovaatteet päällä siihen eteiseen ja sanotaan moido. Tai vaihtoehtoisesti jäädään jaarittelemaan sitä sun tätä ja mulla muut lapset jo odottaa :p

Ja päivän päätteeksi pyrin kertomaan ainakin sen verran onko mennyt hyvin.. Jotkut vanhemmat ei ole kovin kiinnostuneita edes kuulemaan, vaan nappaavat lapsen mukaan ja vilkuttavat jostain pihan perältä. Näille en sitten tuputa. Toiset taas aina kyselee ja haluaa tietää, niin heille kerron tarkemmin. Kannattaa itsekin kysyä ja olla kiinnostunut, jos he on saaneet kuvan ettei sulla ole aikaa/ ei kiinnosta kun et kysy tms. ? :) mitään sääntöähän näihin ei yleensä ole, jos joku vanhempi valittaa niin johtaja sitten on huikannut meille että kiinnittäkää vähän enemmän huomiota tähän vanhempaan, kun se infosi että haluaa enemmän tietää päivän kulusta. Mutta usein nää asiat hoituu ihan kun juttelee hoitajalle itselleen..

Mutta tuo sun tilanne kuulostaa ikävältä ja oudolta, ettei edes moikata eikä käännetä selkää. En ole koskaan ollut töissä sellaisessa ryhmässä. Koita ensin olla aktiivinen, jos ei auta niin soita johtajalle.[/QUOTE]

voi tietysti olla, että ovat sitten saaneet vaikutelman ettei kiinnosta.

jos näin on, niin se johtuu siitä että aikansa kun kukaan ei edes tervehtinyt, en koe edes tervetulleeksi lapsineni koko päiväkotiin

"hoitsu"
[QUOTE="a.p";25765928]voi tietysti olla, että ovat sitten saaneet vaikutelman ettei kiinnosta.

jos näin on, niin se johtuu siitä että aikansa kun kukaan ei edes tervehtinyt, en koe edes tervetulleeksi lapsineni koko päiväkotiin[/QUOTE]

Jep, kyllähän sitä nyt normaalit ihmiset tervehtii toisiaan tuossa tilanteessa. Tervehditkö sinä? Vastataanko sun tervehdykseen? Jos siis sulle ei edes vastata eikä noteerata niin sitten täytyy ottaa suoraan yhteys johtajaan. Mutta itse ehkä koittaisin tervehtiä itse ja kysellä vaikka vastapuoli ei alussa niin aktiivinen oliskaan. Tuntuu oudolta, itse olen niin tarkka käytöstavoista ja tervehdin/kiitän jne aina.

Yhteistyössä