Voi hemmetti! Miten te muut teette/teitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Olen miettiny jo tuolle pojalle että laittaisin yhdistelmiin yöksi. ..

Pian se kiipeää kuitenkin vaunuista pois.

Joidenkin mielestä lapsi nukkuu paremmin hattu/myssy päässä.
pitäis laita lasta kinni aina,kyllä myssykin auta,pitäis vaan laita sen myssy myös silmille,sitten laps nukku aika hyvin kun hän lulee että hän on turvassa

Anteeksi, tää oli niin hauskasti sanottu, että nauru tuli. =) :D Hm, pitääpä laittaa poika kapaloon, pipo silmille ja vaunuihin. :D

pitäis laita lasta kinni aina,kyllä myssykin auta,pitäis vaan laita sen myssy myös silmille,sitten laps nukku aika hyvin kun hän lulee että hän on turvassa

Anteeksi, tää oli niin hauskasti sanottu, että nauru tuli. =) :D Hm, pitääpä laittaa poika kapaloon, pipo silmille ja vaunuihin. :D

Ulkona raittiissa ilmassa nukkuisi varmaan parhaiten tämä suomalainen nuori mies. ;)

Miksei? Mie oon jokaista imettäny makuuasennossa.

Jotenkin se liittyi korviin ja korvatulehduksiin, mutta jos teillä ei niitä ole ollut, älä vaivaa päätäsi. Suosituksia tulee ja menee, pääasia että äiti ja lapset voivat hyvin.

Jaa toi olikin uusi tieto mulle. :D Meillä ei ole ollut koskaan korvatulehduksia kenelläkään. :)

Toi suositus on mun mielestäni hassu. Miksi äidin pitäisi istua mieluummin kuin makoilla, kun vauva kuitenkin on makuuasennossa. Ainakin synnärillä neuvotuissa asennoissa vauva oli aina makuullaan.

Yhteys korvatulehduksiin kaiketi kiisteltyä.

Alkuperäinen kirjoittaja taroda:
Saako udella Viblsp et miten arki muuten sujuu monen pienen kanssa?? :)

Hyvin sujuu, hiukan on kyllä vilinää, mutta... :) Mies kun pääsee töistä, se on aina "juhlaa", eli on se rankkaa ja ihana kun saa toisen avuksi. =) Neljän kanssa ulkoilu taas on aivan hirveää. :/

:laugh: ihan oikeasti se auta :D mä aina laitan unirättin tai pipo silmien päälle jos olemme autossa :D

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Miksei? Mie oon jokaista imettäny makuuasennossa.

Jotenkin se liittyi korviin ja korvatulehduksiin, mutta jos teillä ei niitä ole ollut, älä vaivaa päätäsi. Suosituksia tulee ja menee, pääasia että äiti ja lapset voivat hyvin.

Jaa toi olikin uusi tieto mulle. :D Meillä ei ole ollut koskaan korvatulehduksia kenelläkään. :)

Toi suositus on mun mielestäni hassu. Miksi äidin pitäisi istua mieluummin kuin makoilla, kun vauva kuitenkin on makuuasennossa. Ainakin synnärillä neuvotuissa asennoissa vauva oli aina makuullaan.

Yhteys korvatulehduksiin kaiketi kiisteltyä.

Juu, aika höpöhöpöltä kuulostaa.

Minä pidin unikoulun 11kk vanhalle tytölle joka oli tosi vaikee nukutettava. Tyhmä vaan kun en pitäny sitä unikoulua aiemmin. Elikkä panin pinnasängyn meidän sängyn viereen ja lapsen sinne ja aina kun se nousi seisomaan, kaadoin alas ja sanoin et nyt on yö, nyt nukutaan. Samalla panin soimaan vauvojen unimusiikkia. Kaksi iltaa huusi 1,5h ja nyt nukahtaa itse kun jätän vaan sänkyyn ja panen sen musiikin.

Suosittelen unikoulua, helpottuu elämä kummasti.

Ulkona raittiissa ilmassa nukkuisi varmaan parhaiten tämä suomalainen nuori mies. ;)

Öisinkin? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Minä pidin unikoulun 11kk vanhalle tytölle joka oli tosi vaikee nukutettava. Tyhmä vaan kun en pitäny sitä unikoulua aiemmin. Elikkä panin pinnasängyn meidän sängyn viereen ja lapsen sinne ja aina kun se nousi seisomaan, kaadoin alas ja sanoin et nyt on yö, nyt nukutaan. Samalla panin soimaan vauvojen unimusiikkia. Kaksi iltaa huusi 1,5h ja nyt nukahtaa itse kun jätän vaan sänkyyn ja panen sen musiikin.

Suosittelen unikoulua, helpottuu elämä kummasti.

Meillä esikoisen kanssa tuli kokeiltua kaikki mahdolliset unikoulut ja niiden sovellukset. Auttoi sitten se, että poika oli pinnasängyssä ja minä siinä lähellä parisängyssä, samassa huoneessa. Nämä on vielä niin pieniä, etten yritä edes.

Meillä tulee välillä vauvalta maitoa nenästä, jos juotan makuuasennossa. Silloin kyllä yleensä vaan laitan sitten hänet vähän kohoasentoon, niin että se maito menee sinne minne sen kuuluukin mennä.

Ja tiedän muuten yhden perheen, joiden lapsi nukkui yöllä ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Meillä tulee välillä vauvalta maitoa nenästä, jos juotan makuuasennossa. Silloin kyllä yleensä vaan laitan sitten hänet vähän kohoasentoon, niin että se maito menee sinne minne sen kuuluukin mennä.

Toisaalta, miksipä ei. :) Jos on kunnolla puettu ja vanhemmat kuulevat itkun. Meillä tämä pohjaratkaisu ei tuota salli. :/

6z8yfcg.gif
Tuo keskimmäinen makkari menee joskus vauvojen huoneeksi. Siitä oikeanpuolinen on mun ja vauvojen makkari ja vasen isompien lastenhuone. Pitää jotenkin kehitellä tää tila sopivaksi.

Toisaalta, miksipä ei. :) Jos on kunnolla puettu ja vanhemmat kuulevat itkun. Meillä tämä pohjaratkaisu ei tuota salli. :/

Hän nukkui pihalla riippukeinussa, vanhemmat sisällä :whistle:

Hän nukkui pihalla riippukeinussa, vanhemmat sisällä :whistle:

Siis talvisinki:o Ku nukku pihalla:O Vispl:lle sanoisin että älä anna ime sormia. Tulee monien vuosin oikomis hoito eteen. Anna mieluummin tutti. Pääsee eroon helpommin. Sormia kun ei voi heittää roskiin!

Alkuperäinen kirjoittaja uni:
Kokeile unipussia. Voi rauhoittaa poikaa, eika heraisi niin helposti tissilta pois nostaessa. Eika saisi potkittua pois paaltaan!
Meillä unipussi aiheutti hirveän raivokohtauksen ja nukahtaminen ´kesti pitkään pussista poistamisen jälkeenkin, kun neiti pelkäs, että jos nukahtaa, joutuu takaisin siihen kidutuskammioon, jossa ei voi vapaasti liikkua :/ Ja mä kun sanoin siskolle, että meillä ei unipussi toimi, kun siinä ei voi liikkua, se väitti, että se just on unipussin idea :D Meidän neidiltä oli taas jääny yksi vauvan käyttöohje lukematta :p

Meillä on kans tuo unirätti. Heittää sen vauvan silmille niin alkaa sitä hypistellä ja nukahtaa. Musta on kiva kun on joitain tollasia unikavereita kuten esikolla ainun pupu(+tuhat muuta sängyssä) ja kuopuksella unirätti ja myös pupu. Ite olen tahalleen antanut, että olis joku ns.rinnankorvike=turvallisuudentunne mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja uni:
Kokeile unipussia. Voi rauhoittaa poikaa, eika heraisi niin helposti tissilta pois nostaessa. Eika saisi potkittua pois paaltaan!
Meillä unipussi aiheutti hirveän raivokohtauksen ja nukahtaminen ´kesti pitkään pussista poistamisen jälkeenkin, kun neiti pelkäs, että jos nukahtaa, joutuu takaisin siihen kidutuskammioon, jossa ei voi vapaasti liikkua :/ Ja mä kun sanoin siskolle, että meillä ei unipussi toimi, kun siinä ei voi liikkua, se väitti, että se just on unipussin idea :D Meidän neidiltä oli taas jääny yksi vauvan käyttöohje lukematta :p

Unipussi takaisin kauppaan ja "hei tää ei toimi"-valituksen kera. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Oskunäiti:
Vien sänkyyn ja siellä tuo poika mölisee ja pyörii ja tekee kaikkea mahdollista mutta sit se nukahtaa. Poika nyt 8kk.

Meilläkin juuri näin :)

Voi että kunpa meilläkin menisi noin. Hurjat nukahtamisvaikeudet ollu jokaisella, paitsi tosiaan tyttövauva nukahtaa helpommin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Se makuuasennossa syöttäminen ei ole suositeltavaa silloin kun kyse on korviketta saavasta vauvasta. Imettää kyllä voi makuultaankin

Oolrait, vauvat tosiaan meillä imetyksellä, pieniä poikkeuksia jos ei mukaan lasketa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Se makuuasennossa syöttäminen ei ole suositeltavaa silloin kun kyse on korviketta saavasta vauvasta. Imettää kyllä voi makuultaankin

Oolrait, vauvat tosiaan meillä imetyksellä, pieniä poikkeuksia jos ei mukaan lasketa. =)

jostain syystä korvike lisää korvatulehduksen riskiä korviin joutuessaan mutta rintamaito ei ja kun vauvaa syöttää makuultaan, maito menee myös korviin. Jotenka siis siksi korviketta saavan vauvan syöttö suositellaan tehtäväksi vähän pystymmässä. Jos pullosta antaa rintamaitoa, se oletettavasti vastaa imetystä