Paljon ja miten te teette pastoja itse ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nimra

Vieras
Nuo kauppojen valmis pastat on ihan järkyn suolaisia ja jotenkin ihan ihmeen makuisia ja kokeilin tänään tummaan pastaan jauheliha-sipuli-maissi-paprika-herne-kermasekoitusta ja oli oikein maukasta. Tonnikalapastaan olen laittanut currymajoneesissa olevaa tonnikalaa ja sit kasviksia, mitä te muut teette ?

Tämän päivän annos oli tällainen

Ei siis mikään ihmeellinen "soppa", mutta erittäin maukasta :p

Ööh, tarkoitatko ihan sitä makaroni-osuutta, vai mitä kutsut pastaksi? Mie tein ennen lapsia nauhamakaronia pastakoneella, nyttemmin ostan valmiina pussissa täysjyväisiä, eikä ne oo suolattuja. Kastikkeen teen aina itse, milloin mitäkin, en koskaan ole kai maistanut kaupan valmis pastakastikkeita.

Alkuperäinen kirjoittaja kokkailija:
Ööh, tarkoitatko ihan sitä makaroni-osuutta, vai mitä kutsut pastaksi? Mie tein ennen lapsia nauhamakaronia pastakoneella, nyttemmin ostan valmiina pussissa täysjyväisiä, eikä ne oo suolattuja. Kastikkeen teen aina itse, milloin mitäkin, en koskaan ole kai maistanut kaupan valmis pastakastikkeita.

Lähinnä sitä mitä laitatte pastan sekaan, kun syötte. Mä kun teen tuollaisia pastoja missä kaikki on samassa, en siis syö pastaa erikseen vihannesten kanssa. Tarviis saada vinkkejä miten esim kana-liha-tonnikalapastaan tekis juurikin noita kastikkeita ja sitten se, että mitä niihin kukanenkin laittaa. Vois saada uusia hyvä vinkkejä :)

Tonnikalaa, ranskankermaa, rutkasti basilikaa ja pieni purkki tomaattipyrettä.

Kanaa, ruokakermaa, kukkakaalia, rutkasti mustapippuria.

Jaukkaria, kasvissuikalepussi, sipulia, valkosipulia, 2 prk yrttimaustettua tomaattimurskaa.

et ole tehnyt mitään pastoja, vaan pelkkää soossia? kai niihin kastikkeisiin ohjeita löytyy. valmiita en ole syönyt kuin ennne lapsia viimeksi, ja hyviä ne tomaattikastikkeeet on valmiinakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Normiäippä:
hyvä pohja tonnikala tai jauhelihakastikkeille on 2 tlk tomaattimurskaa, 2-4 porkkanaa, pari kesäkurpitsaa ja mausteet. Nämä soseuttaa, lisäksi muut ainekset joukkoon

Tää on ihan totta, jaukkarin sekaan saa tosi hyvin upotettua kasviksia :)

Yhteistyössä