Voi hemmetin penteleen jumaleisson!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Peikkis nukkui viime yön TODELLA huonosti ja heräsi aikaisin. Ekat päikkärit oli sangen olemattomat. Normaalisti tunnin, nyt vartin. Toisille päikkäreille nukutin poikaa tunnin ennen kuin suostui nukahtamaan. Hermot alkoi jo olla kireällä kunnes poika lopulta nukahti.

Normaalisti poju nukkuu n. 2 tuntia tokalla päikkäriajalla. Vaan ei tänään... esikoinen tuli kotiin kaverinsa kanssa ja piti hirveää meteliä. Käskin poikien olla hiljaa kun herkkäuninen vauva nukkuu. Esikoinen kysyi missä Peikkis nukkuu ja kerroin että makkarissa. Ovi oli kiinni.

Jostain hemmetin syystä esikoinen marssi makuuhuoneen ovelle ja avasi sen. Komensin tietty välittömästi laittamaan oven kiinni, mutta turhaan. Vauva oli jo herännyt. Päiväunet kesti ruhtinaalliset puoli tuntia!!!

Voi saakelin kuustoista mä sanon!!!! Kiva täällä väsyneenä valvotusta yöstä koittaa jotain saada aikaiseksi kun väsymyksestä kitisevä vauva pyörii jaloissa!!!

Hemmetin hemmetti mä vaan sanon piru vie!!!!!!!!

Nakkaas kuule isommat pojat nyt pihalle. Ei kävis meillä että vasitella käydään vauva herättämässä. Varsinkin kun erikseen kielletty. Pihalle vain nyt jäähylle!

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Nakkaas kuule isommat pojat nyt pihalle. Ei kävis meillä että vasitella käydään vauva herättämässä. Varsinkin kun erikseen kielletty. Pihalle vain nyt jäähylle!

Myöhäistä se nyt on kun vauva on jo herännyt. Esikoinen selitti että halus käydä katsomassa missä vauva nukkuu, ilmeisesti ei kuullut kun kerroin että makkarissa. Tai joku hemmetin selitys tällekin tempaukselle taas on.

Ja ei, mä en ymmärtänyt kieltää mennä makkariin (kun oletin että järkikin sanoo ettei sinne mennä), vaan käskin poikien olla vaan hiljaa.

Tuo esikoinen on kyllä muutenkin aivan uskomaton. Sitä kun olettaa että lähes 8-vuotias jo ymmärtäisi jotain sanomatta/kieltämättä/suuttumatta... mutta aina se vaan yllättää :|

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Myöhäistä se nyt on kun vauva on jo herännyt. Esikoinen selitti että halus käydä katsomassa missä vauva nukkuu, ilmeisesti ei kuullut kun kerroin että makkarissa. Tai joku hemmetin selitys tällekin tempaukselle taas on.

Ja ei, mä en ymmärtänyt kieltää mennä makkariin (kun oletin että järkikin sanoo ettei sinne mennä), vaan käskin poikien olla vaan hiljaa.

Tuo esikoinen on kyllä muutenkin aivan uskomaton. Sitä kun olettaa että lähes 8-vuotias jo ymmärtäisi jotain sanomatta/kieltämättä/suuttumatta... mutta aina se vaan yllättää :|

Tuttua.
Mä oikeesti oo ihmetellyt, et miten voi olla, että kaksi vuotta on sanottu joka päivä, että älä paukuta ovia, kun pikkuveli nukkuu ja JOKA päivä ne ovet paukkuu |O

Pakko vielä selventää, että meillä poika ei ole mitenkään ilkeä tai pahankurinen. Hän vaan olettaa asioita turhan paljon ja sitten yllättyy kun mä suutun. Kuten nyt vaikka eilen. Hän oli kaverinsa luona ja ilmoitin että puol kahdeksalta pitää tulla kotiin. Hänellä ei ole tällä hetkellä puheaikaa, joten ei voi soittaa.

No, hän oli 10 min. myöhässä kun soitin ja ilmoitin että on myöhässä. Poika sitten vaan totesi että niin kun hän haluaa katsoa salkkarit kaverinsa luona ensin. Olis kuulemma soittanut ilmoittaakseen, mutta kun ei ollut puheaikaa.

Arvatkaa saiko poika katsoa salkkarit loppuun...no ei :D .

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:

Tuttua.
Mä oikeesti oo ihmetellyt, et miten voi olla, että kaksi vuotta on sanottu joka päivä, että älä paukuta ovia, kun pikkuveli nukkuu ja JOKA päivä ne ovet paukkuu |O

Sanos muuta |O . Mutta on se kyllä niinkin, että on tuo herkkäunisuuskin aika rasittavaa. Kun vaan muistelee mimmoisessa metelissä esikoinen vaan nukkui tyytyväisenä...

Välillä jutuistasi huokuu miten tämä pieni poika on "parempi" kuin vanhempi :( Oikea kullannuppu ja esikoinen tekee kiusaa. Tuskin nyt vartavasetin herättämään meni? Suoraan et toki mitään tälläistä ole sanonut mutta sellainen tunne minulle välillä jää.

Alkuperäinen kirjoittaja jjj:
Välillä jutuistasi huokuu miten tämä pieni poika on "parempi" kuin vanhempi :( Oikea kullannuppu ja esikoinen tekee kiusaa. Tuskin nyt vartavasetin herättämään meni? Suoraan et toki mitään tälläistä ole sanonut mutta sellainen tunne minulle välillä jää.

No sun tunteesi on kyllä sangen väärä. Mutta väistämättä sitä tulee otettua yhteen enemmän uhmailevan ekaluokkalaisen kanssa kuin mitä vauvan kanssa. Melko itsestään selvää mun mielestä.

Kyllä nää molemmat pojat on mulle maailmassa tärkeimpiä ja molemmat vuorotellen kullannuppuja ja riiviöitä.

No, kai vajaa 8kuinen vielä aika kullannuppu onkin. Ei kiukuttele, ei luista sovituista kotiintuloajoista, ei tule riitaa kavereiden kanssa jne. Onhan lapset niin eri-ikäisiä, että suhtauminen väkisinkin erilaista.
Ja onko susta tosiaan liikaa vaadittu, että 8-vuotias ei herätä nukkuvaa vauvaa?
Mä taidan olla sitten todellinen hirviö, kun yritin jo 6-vuotiasta opettaa olemaan hiljaa herkkäunisen vauvan nukkuessa.

meilläki poika nukku vauvana ku enkeli!! sille saatto vaipan vaihta ja pukeaulkovaatteeet päälle ja panna vaunuihin, eikä poika tienny mitään!! mutta nää tytöt.. kumpiki tyttö on niin herkkä unisia ettei tosikaan!! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Tuttua.

Laita oven pieliin pieniä paloja sitä huonekaluhuopaa missä tarra ( laitetaan mm tuolin jalkojen pohjiin yms yms ) niin vaimentaa ovien paukkumista :D

No sun tunteesi on kyllä sangen väärä. Mutta väistämättä sitä tulee otettua yhteen enemmän uhmailevan ekaluokkalaisen kanssa kuin mitä vauvan kanssa. Melko itsestään selvää mun mielestä.

Kyllä nää molemmat pojat on mulle maailmassa tärkeimpiä ja molemmat vuorotellen kullannuppuja ja riiviöitä.

Juuri näin :flower:
Ja taas nimimerkillä kokemus =)

Ei tietenkään vauvaa saa herättää mutta tuskin poika kiusallaan sitä herätti? Itse olin aina lapsuudessa se "paha" koska olin vanhin. Lomani vahdin pikkusisaruksia, tein aina väärin ja pienempien ongelmat jotenkin johtuivat minusta. Jääny kai joku trauma :D

Itse kovasti koitan välttää tekemästä samaa virhettä vaikka lapsilla suuri ikäero onkin.

Yhteistyössä