Voi ei :(

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
Meidän pian 7viikkonen on nuhassa :snotty:
Voiko tuo olla sama tauti kuin esikoisella jolla oli neljän päivän kuume mutta ei muita oireita? Voiko se eri ihmisillä ilmetä eri tavalla?

Tuo pieni on rohissu kyllä ennenkin mutta ei nyt kuitenkaan noin kuin nyt.
Kaksi iltaa nukahti tosi huonosti, meni kahteen asti ennen kuin sai unta. Nyt eilen ei sitte nukahtanu syliin ollenkaan vaan tissille meidän sänkyyn ( olen aina imettänyt istuvilteen ja vauva nukkunut yöt omassa sängyssään ). Ja kun tunnin päästä siitä nostin omaan sänkyyn hänet niin alkoi kitistä. Otin takas viereen.
Aamuyöstä jossain vaiheessa sain hänet siirrettyä omaan sänkyynsä. nukku pari tuntia ja tuli sitte taas meidän väliin.
Hermostuu välillä tissillekin kun niin räkä menee eestaas eikä henki kulje normaalisti. Nenä ei vuoda kuitenkaan, jossain syvällä vaan soutaa kunnon rä'ät.

Niistäjää olen käyttänyt ja suolaliuosta mut eipä oo ollu apua kun se räkä tosiaan luuraa jossain kaukana.

Pikkusen väsyttäis kun en saanut nukuttua vauva kainalossa. Kyllähän vaavi nyt nukkuu, mut esikoinen ei.

Kuinka helpottaa vauvan oloa? Pitääkö nuhan takia käydä lääkärissä? Esikoinen ei koskaan näin pienenä ollu kipeä ni oon ihan ulalla.
Hänen sängynpäätyä on kyllä nostettu jo ylöspäin mut ei tuntunu sekään auttavan.

minä muistan minulle kerrottaneen, että alle 3kk vanhan ei pitäisi olla kipeä, mutta jos on niin pitäis viedä lääkäriin. noin pienillä vaan on yleensä niin ahtaat röörit siellä nenussa, että voi johtua ihan siitäkin. mut ehkä kannattais neuvolasta kysyä. =)

Jostain oon lukenut että noin pienen kans voi mennä kylppäriin ja laskea kuumaa vettä altaaseen/suihkuun, että tulis tuota vesihöyryä..ei siis sais suoraan esim. kattilasta hengittää (varmaan sanoo järkikin, mut sanoin silti)
meillä on kotona höyrykaappi, se on kyl ollut hyvä pienten kans.

Alkuperäinen kirjoittaja tennari:
minä muistan minulle kerrottaneen, että alle 3kk vanhan ei pitäisi olla kipeä, mutta jos on niin pitäis viedä lääkäriin. noin pienillä vaan on yleensä niin ahtaat röörit siellä nenussa, että voi johtua ihan siitäkin. mut ehkä kannattais neuvolasta kysyä. =)

Just harmittelin ku soittoaika on ysiltä neuvolasta menny ohi. Soitan varmaan tuohon tk.n luukulle kunhan vaavi nyt heräis ja näkisin mikä tilanne. Vähän alkaa hermostuttaa ku mieleen tuli sekin että voiskohan olla kissa-allergiaa. Miehellä on lapsena ollut se, ei enää. Meillä on kaks kissaa. :(

tohon allergia-epäilyyn voisin sanoa, et me kans epäiltiin kakkosen kohdalla kissa-allergiaa ku oli kovasti nuhainen vauvana, mutta neuvolan täti sanoi, että on hyvin harvinaista että alle vuoden ikäinen olisi allerginen kissalle. eli tuommoset allergiat muodostuu vasta vähän vanhempana. =)

tohon allergia-epäilyyn voisin sanoa, et me kans epäiltiin kakkosen kohdalla kissa-allergiaa ku oli kovasti nuhainen vauvana, mutta neuvolan täti sanoi, että on hyvin harvinaista että alle vuoden ikäinen olisi allerginen kissalle. eli tuommoset allergiat muodostuu vasta vähän vanhempana. =)

Oi mikä helpostus!!! Kiitos =)
En vaan oikein tiedä mikä tuolla sitte rohistelee. Niistäjällä saattaa saada saalistettua sellasta ihan venyvää ja valkosta räkää. Mut harvemmin sieltä mitään irtoaa. :x

Meillä nuorimmainen sairastu räkätautiin kuukauden ikäisenä, soitin sillon neuvolaan ja ohjeeksi sain jos tulee kuumetta niin heti lääkäriin tai ei jaksa syödä. mullakin oli se luulo ettei noin pienet voi edes sairastua, mut neuvolatäti sano, et kyl ne voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:
Mulle vinkkastiin, että tipat rintamaitoa nenään.

Oho... Mikä siinä on se auttava juttu sitten? Kaikki vinkit otan vastaan kyllä :D

Toimii kuten keittosuolaliuos.
Meillä poitsu sairastui 1,5 kk:n iässä kun ristiäisiin tuli flunssaista porukkaa. Melko ärhäkkä virus se olikin, kun itseltäkin meni haju- ja makuaisti totaalisesti. Korvatkin menivät niin tukkoon, että olin kuin kaivossa.

meillä ollu pienellä myös limaa kovasti ja keittosuolatippoja ahkerasti ja kannattaa ostaa se nenäfriida, sillä saa imettyä syvältäkin limat pois. Apteekista ja joistakin isommista ruokakaupoista saa.

laittaa leikattua sipulia harsoon ja sänkyyn pään lähettyville. Mä laitoin esikoiselle ku oli kans parinkuukauden ikäsenä nuhas ja kyllä tepsi. Siis se pitää nenän auki ja kuivattaa limakalvoja. Tosin vaan että sen inho puoli on se et koko makkari haisee sit montapäivää |O
niin ja jos nostaa sängynpäätä niin sitä pitäs nostaa yli20cm ennen ku se auttaa mitään (näin luin vähä aika sit vauvalehdestä). huonona taas et vauva valuu yön aikana ku on niin jyrkkä :/

Hassu nuha ku ei meinaa mitään saada irti. Räkä taitaa olla ihan tuolla nielun ja nenä rajamailla ku kuullostaa ihan siltä ja välillä neiti "yökkää". :( Voi pikkusta. Jaksaa kyllä seurustella eikä muuten oo kipeän olonen.

ei nuhan takia tarvii lääkäriin mennä...näin ainakin meille lekuris sanottu.kaikki 4 lasta on olleet kipeenä ihan vauvana,yhdellä oli vesirokko alle 2kk iässä
:/ ei meitä silloinkaan huolittu lääkäriin.nytkin vauva oli 6 viikkoa kun kamala nuha tuli,imettiin vaan räkää ja laitettiin keittosuolatippoi niin meni ohi parissa päivässä =) jaksuja ap:lle :hug: inhottavaa kun pieni sairastaa...

Hassu nuha ku ei meinaa mitään saada irti. Räkä taitaa olla ihan tuolla nielun ja nenä rajamailla ku kuullostaa ihan siltä ja välillä neiti "yökkää". :( Voi pikkusta. Jaksaa kyllä seurustella eikä muuten oo kipeän olonen.

sun kannattaa painaa toinen sierain lyttyyn ja työntää se räkäimuri tosi syvälle toiseen sieraimeen niin sit irtoo...vauva varmasti huutaa kovin mutta hänen parhaaksi se on...

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:

ei nuhan takia tarvii lääkäriin mennä...näin ainakin meille lekuris sanottu.kaikki 4 lasta on olleet kipeenä ihan vauvana,yhdellä oli vesirokko alle 2kk iässä
:/ ei meitä silloinkaan huolittu lääkäriin.nytkin vauva oli 6 viikkoa kun kamala nuha tuli,imettiin vaan räkää ja laitettiin keittosuolatippoi niin meni ohi parissa päivässä =) jaksuja ap:lle :hug: inhottavaa kun pieni sairastaa...

Joo onneks tää on "vaan" nuha. Eikä mitään vakavampaa, kuumettakaan tms. Mut sääli toista kun niin levottomasti nukkuu ja vähän säälin itseänikin ku silmät ristissä täällä yhtä pientä kärttystä ja yhtä uhmakasta ja pirun energista likkaa paimennan :whistle: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:

Joo onneks tää on "vaan" nuha. Eikä mitään vakavampaa, kuumettakaan tms. Mut sääli toista kun niin levottomasti nukkuu ja vähän säälin itseänikin ku silmät ristissä täällä yhtä pientä kärttystä ja yhtä uhmakasta ja pirun energista likkaa paimennan :whistle: ;)

juu,tiedän tunteen,mulla oli niitä muita paimennettavia 3 viel vauvan lisäks :D voi sitä väsymystä....mutta koita jaksaa :hug: niin ja ei meidänkään vauval nyt kuumetta ollu,nuhaa vaan...

Yhteistyössä