Voi helvetti. Koira-asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos koira on vakuutettu niin ainakin meillä vakuutusyhtiö korvaa kertakorvauksena sen tekemän tuhon. Etenkin kun tuho on tehty 'toisen omaisuudelle'. Myös kotivakuutuksessa voi olla kohta joka korvaa ko. asian. Kannattaa kysyä.
Koiralla voi olla munuaisissa tai sydämessä vikaa, kun noin laskee alleen. Hyvä et ootte menossa lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koirasta on tullut paljon neuvoja, mä taas matosta: ota yhteyttä vakuutusyhtiöösi :)

Vakuutusyhtiö ei korvaa koiran tekemiä tuhoja.... kokemusta on.....

Joo, ei omalle omaisuudelle. Vieraan omaisuutta jos tuhoaa niin sitten ainakin meidän kotivakuutus (IF) korvaa.

Tokihan muovimaton voi paikkakorjata mutta kaunista siitä ei tule. Leikkaat tuhoutuneen alueen siististi pois suorakaiteen tai neliön mallisena ja istutat tilalle uuden. Parhaimman näköinen jälki tulee tietysti jos homman tekee ammattilainen jolla on välineet kuumaliimata saumat.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Koirasta on tullut paljon neuvoja, mä taas matosta: ota yhteyttä vakuutusyhtiöösi :)

Joo, ei omalle omaisuudelle. Vieraan omaisuutta jos tuhoaa niin sitten ainakin meidän kotivakuutus (IF) korvaa.

Tokihan muovimaton voi paikkakorjata mutta kaunista siitä ei tule. Leikkaat tuhoutuneen alueen siististi pois suorakaiteen tai neliön mallisena ja istutat tilalle uuden. Parhaimman näköinen jälki tulee tietysti jos homman tekee ammattilainen jolla on välineet kuumaliimata saumat.

Kiitos. Tiedän että tähän asuntoon on tulossa remontti kun me muutetaan pois, mutta en usko että lattioita siinä uusisivat kun ne on olleet ihan siistit.
Pitää oottaa et mies tulee töistä ja sanoo mielipiteensä ku on raksa-alalla, mulle vaan iski paniikki ku näin ton lattian..
Toi paikkaus voisi onnistuakin, kun tää reikä on just semmosen sauman toisella puolella missä keittiö vaihtuu olkkariksi.. Kiva kuulla että tuolleen paikkaamallaki vois onnistua, aattelin jo et koko kämppä uusiks.

kannattaa myös ilmoittaa omistajalle, ja ehdottaa miten korjaatte/korvaatte, koska muuten saattaa tulla lasku korjauksesta perään kalliimman kautta (esim palkkaa firman repiin maton pois ja laittaan uuden tilalle tms)

kannattaa myös ilmoittaa omistajalle, ja ehdottaa miten korjaatte/korvaatte, koska muuten saattaa tulla lasku korjauksesta perään kalliimman kautta (esim palkkaa firman repiin maton pois ja laittaan uuden tilalle tms)

Tottakai otetaan vuokranantajaan yhteyttä ennen kuin aletaan itekseen paikkailemaan.

Meidän koira söi miehen silmälasit. Vakuutus korvasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom!:
eihän oo koiralla virtsatulehdus?

Tätä mäkin epäilen!!

Tätä on nyt tosi moni ehdottanut ja alan itekin sitä epäilemään. Onneksi ensi viikolla lääkäri jossa varmaan selviää enemmän.

Virtsatulehduksessa se pissii vähän väliä, sillä on pakottava tunne tirauttaa edes pari tippaa. Pissan joukossa on usein myös hieman verta. Edelleen epäilen et sydämessä vikaa jos on ison rodun edustaja. Tai sitten munuiset reistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja PlaaPlaaPlaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom!:
eihän oo koiralla virtsatulehdus?

Tätä mäkin epäilen!!

Tätä on nyt tosi moni ehdottanut ja alan itekin sitä epäilemään. Onneksi ensi viikolla lääkäri jossa varmaan selviää enemmän.

Virtsatulehduksessa se pissii vähän väliä, sillä on pakottava tunne tirauttaa edes pari tippaa. Pissan joukossa on usein myös hieman verta. Edelleen epäilen et sydämessä vikaa jos on ison rodun edustaja. Tai sitten munuiset reistaa.

Sitä pissaa tulee kyllä ihan reiilusti, tai siis enemmän kuin pari tippaa, ja verta ei ole ollut. Ei myöskään mitenkää arista ulkonakaan pissaamista eli tekee kyllä tarpeensa ja ihan kunnon pissat.

Voi hyvinkin olla niin että osoittaa mieltään. Ja koiran kohdalla (tai eläimen ylipäätänsä ) kohdalla en puhuisi mielenosoittamisesta vaan stressistä joka aiheutuu kun tulee uusi tilanne. Joskus joku ihan naurettavan pienikin asia saattaa vaikuttaa koiraan, aikanaan meillä koira alkoi järsimään tassujaan joka syksy kun kelloja siirrettiin taakepäin. Hänen mielestään tulimme tunnin liian myöhään kotiin kun oli tottunut että koululaisina meillä oli se päiväjärjestys aina aika samanlainen. Kuukauden verran meni joka vuosi siihen tottumiseen. Oleellisinta on muistaa että koira ei tee sitä samalla tavalla pahuuttaan kuin miten ihminen pystyy kiusantekoon vaan se on aina viesti jostain. Sitä ei tarvitse hyväksyä, eläimelle on syytäkin ilmaista että se ei ole hyväksyttävää mutta siihen on suhtauduttava vakavuudella, eläin koittaa kertoa jotain. Sanoisi varmaan jos osaisi.

Voi hyvinkin olla niin että osoittaa mieltään. Ja koiran kohdalla (tai eläimen ylipäätänsä) kohdalla en puhuisi mielenosoittamisesta vaan stressistä joka aiheutuu kun tulee uusi tilanne. Joskus joku ihan naurettavan pienikin asia saattaa vaikuttaa koiraan, aikanaan meillä koira alkoi järsimään tassujaan joka syksy kun kelloja siirrettiin taakepäin. Hänen mielestään tulimme tunnin liian myöhään kotiin kun oli tottunut että koululaisina meillä oli se päiväjärjestys aina aika samanlainen. Kuukauden verran meni joka vuosi siihen tottumiseen. Oleellisinta on muistaa että koira ei tee sitä samalla tavalla pahuuttaan kuin miten ihminen pystyy kiusantekoon vaan se on aina viesti jostain. Sitä ei tarvitse hyväksyä, eläimelle on syytäkin ilmaista että se ei ole hyväksyttävää mutta siihen on suhtauduttava vakavuudella, eläin koittaa kertoa jotain. Sanoisi varmaan jos osaisi.

Joo näin mä olen sen kans ajatellut.
Vaikka kyllä varmaan arvaat että pisti vihaksi kun näin sen lattian tänään, mutta saman tein ajattelin kyllä et nyt on jotain vialla, eikä koira sitä kiusallaan ole tehnyt.

Voi hyvinkin olla niin että osoittaa mieltään. Ja koiran kohdalla (tai eläimen ylipäätänsä) kohdalla en puhuisi mielenosoittamisesta vaan stressistä joka aiheutuu kun tulee uusi tilanne. Joskus joku ihan naurettavan pienikin asia saattaa vaikuttaa koiraan, aikanaan meillä koira alkoi järsimään tassujaan joka syksy kun kelloja siirrettiin taakepäin. Hänen mielestään tulimme tunnin liian myöhään kotiin kun oli tottunut että koululaisina meillä oli se päiväjärjestys aina aika samanlainen. Kuukauden verran meni joka vuosi siihen tottumiseen. Oleellisinta on muistaa että koira ei tee sitä samalla tavalla pahuuttaan kuin miten ihminen pystyy kiusantekoon vaan se on aina viesti jostain. Sitä ei tarvitse hyväksyä, eläimelle on syytäkin ilmaista että se ei ole hyväksyttävää mutta siihen on suhtauduttava vakavuudella, eläin koittaa kertoa jotain. Sanoisi varmaan jos osaisi.

Joo näin mä olen sen kans ajatellut.
Vaikka kyllä varmaan arvaat että pisti vihaksi kun näin sen lattian tänään, mutta saman tein ajattelin kyllä et nyt on jotain vialla, eikä koira sitä kiusallaan ole tehnyt.

No päähän se ottaa, ihan varmasti :) Vaikka mä olen kouluttanut koiria varmaan enemmän kuin puolet elämästäni ja tiedän kuinka turhaa on suuttua tuollaisesta niin kyllä joskus on silti hihat kärvähtänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Käytän aina kunnon lenkin ennen kuin lähden, enkä jätä vettä esille. Radio ja valo päällä.
On nyt kestänyt aika kauan jo eikä ole viitteitä tulehdukseen mutta kyllä se lääkäriaika pitää varmastikin varata.

vettä pitää olla aina tarjolla!

osoittaa mieltään sulle noilla tempuilla!

Mä olen maksimissaan 5 tuntia pois ja se on jo harvinaista. Kyllä mun mielestä pari kolme tuntia pärjää ilman vettä!

Mutta ethän tiedä koska koiralle jano tulee!!

Alkuperäinen kirjoittaja sinä et tiedä mistä puhut:
Käytän aina kunnon lenkin ennen kuin lähden, enkä jätä vettä esille. Radio ja valo päällä.
On nyt kestänyt aika kauan jo eikä ole viitteitä tulehdukseen mutta kyllä se lääkäriaika pitää varmastikin varata.

Koirat eivät osoita mieltä! Se on kissojen bravuuri.

Kyllä meijän koira ainakin oaoittaa mieltään!

jos on virtsatietulehdus niin koiralla on aika tuskanen odotella ensi viikkoon että pääsee lääkäriin, veisin itse päivystykseen.

Tätä on jatkunut nyt jo pitempään, nyt vasta mennyt näin pahaksi
Soitin kasvattajalle ja hän epäili että on mielenosoitusta.
Lääkäriin mennään ensi tiistaina, sitten toivottavasti selviää lisää.

Tämä ei siis välttämättä liity mitenkään pissanpidätysongelmaan... Tuli vaan mieleen et oletko katsonut huulien sisäpinnat et minkä väriset ovat? Niidenhän pitäisi olla kauniin vaaleanpunaiset/punaiset jos koira on terve. Mm. käsittääkseni ongelmat haimassa ja munuaisissa saattavat aiheuttaa keltaisuutta yms. muutoksia. Isoilla koirilla valitettavasti keski-ikä on siinä kahdeksan vuoden paikkeilla ja hän siis tavallaan elää jo vanhuusaikaa. Vanhalla nartullahan saattaa olla myös ongelmia kohdun kanssa. Muistatko koska on ollut viimeinen juoksu? Kohtutulehdushan lisää pissaamisen tarvetta ja alussa ei välttämättä ole muita oireita.
Tuo maton syöminenhän ei välttämättä ole tahallista ja tehty kiusaksi vaan mahdollisesti koira on ehkä tehnyt sen saadakseen siitä "jotain"... Kuulostaa kummalta, mutta en usko et koira alkaa tuhoamaan paikkoja yhtäkkiä ilman oikeaa syytä. Vanhalle koiralle oikea syy ei ole joutuminen olemaan yksin tai huomiotta jättäminen tms. jos ongelmia ei ole ennekään ollut. Eriasia olisi jos perheeseen olisi tullut uusi koira, vauva tms. jolloin koira olisi mustasukkainen. Vedestä... Meillä koirat ilmoittaa jos haluavat vettä menemällä kylpyhuoneen ovelle. He siis saavat sitä ruuassa sekä halutessaan. Työpäivän aikana sitä löytyy kyllä kylpyhuoneesta jonne pääsevät avaamalla oven niin halutessaan. Tällä tavalla pystyn myös tarkkailemaan sitä kuinka paljon ja kuinka usein koirani juovat. Tarkkaile siis myös koiran juomista sillä varsinkin vanhan koiran kanssa kannattaa seurata vesimäärää, juomakertoja ja muutoksia niissä. Toivottavasti koirasi saa vielä monta hyvää ja onnellista vanhuusvuotta!

Meillä on 7-v. koira jolla alkaa olla pidätyksen kanssa ongelmia; lähes poikkeuksetta on pissat lattialla kun tulen kotiin.
Tänään olin vain kaksi tuntia poissa, ja kun tulin takaisin, oli keittiön muovimatto raavittu auki n. 20x20cm alueelta!!!
Vuokra-asunto.
Miten ihmeessä tuollainen korjataan, ja mikä tärkeintä, mitä teen koiran kanssa?

mul on kanssa 7v koira(+2 muutaki) meil on narttu se ja leikattu. pari kertaa tossa alkusyksystä ja syksyn mittaan teki isot pissat sisälle. että se voi todellaki olla mahdollista että koiran pidätyskyky heikkenee jo ns."nuorena" tämä vielä yleisempää leikatuilla uros ja narttukoirilla.kannattaa pyytää eläinlääk.vinkkiä jos se sitä on siihen on olemassa lääkitys. ja jos se on noin lattiaa raapinu en usko että se on tahallista piruuden tekoa vaan se on halunnut ettei pissi tuu niin sanotusti koiran mielestä lattialle.kannattaa ehkä hankkia iso kevyt metallihäkki ja sinne sellaisia peitteitä jotka on helppo pestä ja ihan alle vaikka sanomalehtiä.näitähän sattuu ja koirastahan tulee vanhana kuin se olisi pentu.saanko udella rotua????ja onko leikattu????

Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:

Mä olen maksimissaan 5 tuntia pois ja se on jo harvinaista. Kyllä mun mielestä pari kolme tuntia pärjää ilman vettä!

Mutta ethän tiedä koska koiralle jano tulee!!_-----tuollanen on jo eläinrääkkäystä koiralla ja millä tahansa eläimellä on oltava vettä aina.et sinä voi tietää millo sun koiraa janottaa.. ajattele jos itselläs olis jano ja joku tois sitä sulle 5h päästä.en tarkota pahalla, mut ajatellen koiraa, jos sen pitäminen veden takii on vaikeeta niin kannattasko luopua ja antaa sellaselle joka voi ollaläsnä koiran kanssa lähes koko ajan...:)

Alkuperäinen kirjoittaja minna__:
Meillä on 7-v. koira jolla alkaa olla pidätyksen kanssa ongelmia; lähes poikkeuksetta on pissat lattialla kun tulen kotiin.
Tänään olin vain kaksi tuntia poissa, ja kun tulin takaisin, oli keittiön muovimatto raavittu auki n. 20x20cm alueelta!!!
Vuokra-asunto.
Miten ihmeessä tuollainen korjataan, ja mikä tärkeintä, mitä teen koiran kanssa?

mul on kanssa 7v koira(+2 muutaki) meil on narttu se ja leikattu. pari kertaa tossa alkusyksystä ja syksyn mittaan teki isot pissat sisälle. että se voi todellaki olla mahdollista että koiran pidätyskyky heikkenee jo ns."nuorena" tämä vielä yleisempää leikatuilla uros ja narttukoirilla.kannattaa pyytää eläinlääk.vinkkiä jos se sitä on siihen on olemassa lääkitys. ja jos se on noin lattiaa raapinu en usko että se on tahallista piruuden tekoa vaan se on halunnut ettei pissi tuu niin sanotusti koiran mielestä lattialle.kannattaa ehkä hankkia iso kevyt metallihäkki ja sinne sellaisia peitteitä jotka on helppo pestä ja ihan alle vaikka sanomalehtiä.näitähän sattuu ja koirastahan tulee vanhana kuin se olisi pentu.saanko udella rotua????ja onko leikattu????

Vinttikoira on. En uskokaan että olis piruuttaan tehnyt, kuten jo aiemmin tuolla ketjussa sanoin niin jotain on nyt vialla.
Ei ole leikattu ja juoksut oli viimeksi jouluna.

Tästä juoma-asiasta vielä. Olen tätä kysynyt kasvattajalta ja hän sanoi että näin ok, taisipa tätä itse ehdottaa kun ongelmat alkoi. Vettä tarjoan ennen kuin lähden ja heti kun tulen, eikä koira ikinä ole janoiselta vaikuttanut tai heti edes mennyt juomaan.

Mulle on kyllä turha tulla sanomaan että anna parempaan kotiin, mä todella välitän tästä koirasta ja kuten sanottua lääkäriaika varattuna ja selvitetään mistä johtuu.

Täytyy kyllä sanoa (kirjoitin aiemmin tähän ketjuun) ettei meilläkään ne koirat aina edes käy siellä kylpyhuoneessa työpäivän aikana juomassa, ja eivät vielä ole janoon kuolleet... Ei ne koirat yölläkään juomassa käy! Meillä toimii hyvin se et aina ei ole esillä vettä ja näin jatketaan. Tiedän ihmisiä joilla on aina vettä ja ruokaa koirilla tarjolla, mutta suurilla koirilla on terveellisempää kun näin ei ole! Varsinkin koirilla jolla on syvä rintakehä, kuten aloittajankin vinttikoiralla.

Mies tuli töistä ja soitti isännöitsijälle. Tulee maanantaina kattomaan ja oli vihjannu puhelimessa että muovimatotkin olis menossa tulevassa rempassa vaihtoon =)
Toi on viel jotenki nii haurasta toi matto että siitä on vaan se pintakerros lähteny, aika vanhaa taitaa olla.

Yhteistyössä