Voi helve**ti, kuinka vihaan tätä pa*kaläävää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksa enää

Vieras
En jaksa enää tätä pa*kaläävää. Vuosia olen yrittänyt pitää tätä mökkiä siistinä. Nyt olen muutaman kuukauden ajan puhtaasti luovuttanut, enkä enää jaksa kerätä, järjestää ja siivota koko ajan. Ja voitte uskoa, että mökki on myös sen näköinen. Ongelman ydin on ukon tänne raahaamat vasikan kokoiset hurtat ja ukko itse. Se saata*an kasojen kerääjä ei koskaan siivoa omia jälkiään, jättää kaikki tavarat mihin kädestään laskee, etc. Joka vit*un vaakataso on nyt täynnä sen tavaroita, kun en ole niitä pois siivonnut. Siis todellakin KAIKKI vaakatasot tuolit, yms. mukaan lukien. Vaatteita, lehtiä, papereita, ruuveja, muttereita, jne. Lista on loputon ja tämä koskee myös kaikkia huoneita.

Lisäksi vielä sotkua tekee kaksi alle kolme vuotaista lasta. Mutta ne ja omat jälkeni jaksan kyllä siivota. Mutta muuta en enää jaksa. Hemmetti, kun ahdistaa ja suoraan sanoen itkettää...

Jokainen tavara, minkä miehesi jättää väärään paikkaan, kylmästi vaan jemmaan jätesäkkiin. Jonnekin, mistä miehesi ei löydä. Josko oppisi laittamaan aina oikealle paikalleen.

no voithan kokeilla josko miehesi ymmärtäisi yskän kun hankit ison laatikon (vaikak pahvisen muuttolaatikon) ja kippaat kaikki miehesi lojuvat rojut sinne, sitten annan määrä päivän johon mennessä sanot kantavasi laatikon pihalle.. jos ei tee asialle mitään niin laatikko kiinni ja pihalle, esim varastoon jne. ja uusi laatikko käyttöön.. kyllä se varmasti alkaa niitä tavaraoita laittamaan paikoileen kun tarpeeksi monta kertaa joutuu niitä tavaroita varastosta etsimään :snotty: ei mitään järjestelyjä, vaan pyyhkäset pöydiltä laatikkoon ja kun laatikko on täys niin 2 päivää aikaa ja pihalle

Ymmärrän tunteesi ja tilanteesi. Sun pitäs tosiaan laittaa miehen kamat johonkin laatikkoon, mutterit omaan, ja niin edelleen. Tuo stressaa varmasti sua.
Mulla on kans kämppä kamalassa kunnossa, kun ei oo kunnon sisustusta ja
tavaroille ei ole paikkoja.
Ja täällä maallla, missä nyt oon, kamala tilanne myös. Remontti kesken vuosikaudet!

Imuroin ja itkin tuossa välissä...

Olen tehnyt tuota mitä moni neuvoi, eli laittanut miehen tavarat jätesäkkiin ja vienyt ne varastoon. Varastossa on nyt kuluneen vuoden ajalta useampi säkki joihin mies ei ole edes koskenut.

Sitten se aloittaa aina kysymyksen: "oletko sä nähnyt..." tai "jätin xxx tähän, missä se on...". Eli ei todellakaan ole ymmärtänyt yskää, vaan homma jatkuu lupauksista huolimatta täysin samana. Helve**i. Niinä hetkinä ymmärrän täysin Anneli Auerta.

Alkuperäinen kirjoittaja määän344:
oletko puhunut asiasta. etkö?! johtuuko siitä että asustelet miehesi maksamassa kämpässä?

Asiasta on vuosia puhuttu, nalkutettu ja huudettu. Homma paheni potenssiin kymmenen, kun lopetin tavaroiden korjailun. Nyt ei ole yhtään kasaa, jonka päälle ei vielä voisi jotain laittaa. Siis ukon mielestä.

Juuri eilen kysyin häneltä, eikö häntä häiritse elää tälläisessä läävässä. Vastaus oli: "no älä nyt taas aloita... , niin onhan täällä nyt vähän sotkua...".

Mun siskon mies on ihan samanlainen. AINA on sukat olohuoneen pöydällä kun sinne menee. Siis onko ne ihan pakko laittaa siihen pöydälle??? Ällöä. Jasiskotietenkikorjaapois. Kiltisti.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mun siskon mies on ihan samanlainen. AINA on sukat olohuoneen pöydällä kun sinne menee. Siis onko ne ihan pakko laittaa siihen pöydälle??? Ällöä. Jasiskotietenkikorjaapois. Kiltisti.

Mutta mitä teet, kun ne sukat eivät sieltä itsekään pois lähde, saatika sitten miehen toimesta??

Kuin minun suustani! Olen nyt muutaman vuoden jaksanut katsella ja marmattaa. Muutosta ei tapahdu kuin hetkeksi ison riidan jälkeen. En jaksa enää siivota aikuisen miehen jälkiä, riittää lapset ja koirat ja omat jälkeni. Mies ei saa hommattua yhtä vaatekaappia tähän taloon, joten tein kylmästi niin että heitin sen kamat jätesäkkeihin kaapeista pois. Nyt on tilaa mun ja lasten tavaroille vähän enemmän. Kenenkään ei tarvitse alistua tuollaiseen. Toinen pitää ottaa huomioon kun asutaan samassa taloudessa, ei sitä voi elää kuin pellossa.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
Kuin minun suustani! Olen nyt muutaman vuoden jaksanut katsella ja marmattaa. Muutosta ei tapahdu kuin hetkeksi ison riidan jälkeen. En jaksa enää siivota aikuisen miehen jälkiä, riittää lapset ja koirat ja omat jälkeni. Mies ei saa hommattua yhtä vaatekaappia tähän taloon, joten tein kylmästi niin että heitin sen kamat jätesäkkeihin kaapeista pois. Nyt on tilaa mun ja lasten tavaroille vähän enemmän. Kenenkään ei tarvitse alistua tuollaiseen. Toinen pitää ottaa huomioon kun asutaan samassa taloudessa, ei sitä voi elää kuin pellossa.

Miten mies siihen suhtautui? Meillä huutoa ja raivoa, kun ei joku tavara ei löydy, jonka se vuosi sitten on keittiön pöydälle jättänyt.

Meillä mies on kuin syöpä, joka levittäytyy romujensa kanssa ihan joka paikkaa ja pois ei lähde.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olen tehnyt tuota mitä moni neuvoi, eli laittanut miehen tavarat jätesäkkiin ja vienyt ne varastoon. Varastossa on nyt kuluneen vuoden ajalta useampi säkki joihin mies ei ole edes koskenut.

Sitten se aloittaa aina kysymyksen: "oletko sä nähnyt..." tai "jätin xxx tähän, missä se on...". Eli ei todellakaan ole ymmärtänyt yskää, vaan homma jatkuu lupauksista huolimatta täysin samana. Helve**i. Niinä hetkinä ymmärrän täysin Anneli Auerta.

Jos muutatkin tekniikkaa ja alat kerätä OMIA ja LASTEN tavaroita niihin muuttolaatikoihin. Samalla kun muuttolaatikot täyttyvät, viet niitä varastoon ja jos varasto täyttyy, tuo miehen muovisäkkejä teille sisälle takaisin.

En osaa vielä sanoa miten suhtautuu koska ei ole vielä palannut reissultaan. Olen kyllä sanonut aikeestani että jos ei kaappia tänne saa hommattua niin sitten järjestän tilaa ja heitän sen vaatteet pihalle. Niinkuin teinkin. Ukon kera. Muutosta pitää tapahtua nyt suuntaan tai toiseen. Minun kuulemma pitäisi etsiä toinen asunto, mutta ei se nyt ihan niin ole. Aion pysyä tässä lasteni kanssa. Muuttakoon itse kaatopaikalle kun ei muutenkaan ole väliä sotkuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja hankey:

Jos muutatkin tekniikkaa ja alat kerätä OMIA ja LASTEN tavaroita niihin muuttolaatikoihin. Samalla kun muuttolaatikot täyttyvät, viet niitä varastoon ja jos varasto täyttyy, tuo miehen muovisäkkejä teille sisälle takaisin.

Kiitos, tätä neuvoa lukiessa alkoi jo naurattaa tämä oma surkeus... :)

Meillä tuo oli yksi syy eroon (miehen alkoholinkäyttö se varsinainen syy). Nyt asun kolmen alle kouluikäisen kanssa omassa asunnossa, ja nautin kun täällä on siistiä! Se tekee kummasti kun ei ole yhtä porsasta samassa taloudessa. Lasten levittämät lelut ja satunnaisesti lattialle lojumaan jääneet vaatteet tuntuvat niin pikkujutuilta entiseen verrattuna.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja hankey:

Kiitos, tätä neuvoa lukiessa alkoi jo naurattaa tämä oma surkeus... :)

Ja kun kaikki sinun ja lasten tavarat on pakattu niin voit tilata muuttoauton.

Ihmisillä on erilaisia "siisteyskäsityksiä", vaikea niitä on alkaa väkisinkään muuttamaan jos miestä itseään ei yhtään häiritse sotku. Mun lapsuudenkodissa oli juuri tollasta, tavaraa ja likaa kaikkialla röykkiöittäin, joten tiedän, että voi ahdistaa tommonen, vaikken siisteimmästä päästä ole itekään. Sun on vaan joko hyväksyttävä, että teillä nyt on sotkuista ja tulee aina olemaankin, tai hommattava oma asunto jossa saat pitää siisteyttä yllä rauhassa. Mä kyllä mieluummin hyväksyisin sotkun, jos mies on muuten mukava.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Ja kun kaikki sinun ja lasten tavarat on pakattu niin voit tilata muuttoauton.

Niin, jos teillä on yhä erimielisyyttä miehen kanssa asioiden tärkeysjärjestyksestä. Tai sitten olettekin huomanneet, että mielummin kompromissi kuin ero.

Jos et uhkaile, et myöskään menetä kasvojasi päätät miten hyvänsä.

ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa jotka tuossa tulikin jo esille. joko eroatte ja hankit oman asunnon jossa saat olla niin kuin haluat. tai sitten vain siedät miehesi sotkuja. miehesi ei opi ikinä siivoamaan se on varma.
oma veljeni on samanlainen, ihan sotkuinen koko niiden talo. avovaimo sietää miehensä sotkuja ja elävätkin melkoisessa läävässä. itse olen kotrollifriikki. kaiken on oltava järjestyksessä. minulla mies sietää minun järjestelyjä ja siivous intoa. mies ei jätä tavaroita lojumaan vaan laittaa kaiken paikalleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
...tavaraa ja likaa kaikkialla röykkiöittäin, joten tiedän, että voi ahdistaa tommonen, vaikken siisteimmästä päästä ole itekään. Sun on vaan joko hyväksyttävä, että teillä nyt on sotkuista ja tulee aina olemaankin, tai hommattava oma asunto jossa saat pitää siisteyttä yllä rauhassa. Mä kyllä mieluummin hyväksyisin sotkun, jos mies on muuten mukava.

tämä on hyvin ilmaistu. Jos on lapsia tai eläimiä, kuuluu minun vakiosanontani, niin silloin olisi joku raja oltava kylllä tuossa tavaroiden "kylvämisessä".

Muita löytyy ihan varmasti :ashamed: ja kyllä tuo kuormittaa. Meillä on molemmilla tuota kylväjän vikaa, joten voitte vaan kuvitella...
Ihaninta olisi, jos olisi eri kämpät, mutta ei nyt onnistu.
Meillä on muuten tuo ukkokulta niin perfect match, että olemme molemmat onnellisia muuten. Tästäkin on puhuttu, ja yritetään kyllä kaaosta saada pois. Projektia menossa, laatikoita yms. Pieniä laatikoita sai biltemasta, tuollaista 30 x 40 centin paikkeilla, kansi on. Pahvisia. Niitä pinotaan.

Säilytystiloihin pitää tosiaan satsata. Tai yksi huone säilytys- ja työhuoneeksi. Jos on huoneita paljon. Jos ahtaus vaivaa, on vaikeampaa kyllä, ja väliaikaista säilytysratkaisua vaikka mieluummin kuin ei mitään. Niitä vinyylisiä "vaatekaappeja" ehkä kokeilisitte, ei mene rahaa niin paljon.

Minä mainitsen aina miehen sukulaisten kuullen että elelemme kaatopaikalla. Mutta kylvän itsekin siis.

Alkuperäinen kirjoittaja määän344:
oletko puhunut asiasta. etkö?! johtuuko siitä että asustelet miehesi maksamassa kämpässä?[/quote

haaa.. taidat olla mies! mitä väliä kuka sen kämpän vuokran maksaa tai lainan lyhentää. perhe ja koti on yhteinen yritys!

just että mä vihaan tota että mistään ei sais MIEHELLE valittaa kun mies maksaa... pyhpah!!!

joillain miehillä kun on tuo luonnevika, että tekevät jopa lapsia mutta eivät halua maksaa niiden tai niiden äidin elättämisestä - joutuu jopa yhteiskunta eli muut veronmaksajat sitten makselemaan nämäkin lapset. Lapsettomatkin siis on talkoissa koko ajan.

Että sellaiset miehet - niille pitäisi jotain varmaan tehdä

Yhteistyössä