Voi helvata, pitääköhän mun lähtiä tk:seen tuon leikkaushaavan takia

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Siitä poistettiin neuvolassa hakaset maanantaina. Haavan päät olivat vähän sellaset, että niihin piti laittaa enemmän perhosteippiä. No tuon toinen pää on vuotanut eilen lihasnestettä ja nyt kurkkasin sinne teipin alle niin ei kyllä näytä hyvältä. Ei ole mun mielestä kiinnittynyt tarpeeksi hyvin, olisi varmaan saanut hakaset olla siinä kohtaa kauemmin.

Argh. :headwall:

Mee oikeesti, ettei tuu tulehdusta... Sektiohaavasta kyse? Itse kyttäsin omaa haavaa tosi tarkasti, kaverilla oli toooodella paha tulehdus. Ettet vaan joudu sairaalaan...

Mulla tuli sappirakon poistoleikkauksen jälkeen sitä seroosia nestettä. Minusta näytti itsestäni, ettei haava umpeudu, vaikka tikit olivat itsekseen irronneet. Kun jätin haavan omilleen, se umpeutui kyllä. Se seroosinen mössö piti niitä pintoja "kiinnittymiskykyisinä" ja lopulta haavan päällikerroksetkin menivät umpeen.

Alkuperäinen kirjoittaja terkkari:
tk:hon vaan, saat tarv abkuurin, jos haava tulehtunut!

Mut on leikattu Tampereella coxassa ja ilman heidän lupaa ei saa mulle tk:sta määrätä kuuria. Eli mä soitan nyt tk:seen ja selvitän tilanteen. Jos käskevät sinne, niin pitää ottaa coxan yhteystiedot mukaan.

Jos haavan ympärys ei punota eikä kuumota, niin varmaan voit odotella vielä. Suihkuttele runsaasti ja katso, ettei haavaan mene likaa. Perhosteipin sijasta voi laittaa haavan suojaksi ihan perus haavateippiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mee oikeesti, ettei tuu tulehdusta... Sektiohaavasta kyse? Itse kyttäsin omaa haavaa tosi tarkasti, kaverilla oli toooodella paha tulehdus. Ettet vaan joudu sairaalaan...

Ei kun lantion seudulla oleva n. 20cm pitkä haava. Mut on leikattu 9.7 ja tosiaan maanantaina poistettiin hakaset.

Mene ihmeessä, ei kannata jäädä odottelemaan.. Mun ystävä oli tässä äskettäin leikkauksessa ja arveli leikkaushaavaansa, että pitäiskö käydä näyttämässä.. No onneksi meni, ja hoitaja oli että "hyvä, kun tulit... joutui käyttää veitseä, jotta sai jonkun märän pois sieltä sisältä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mene ihmeessä, ei kannata jäädä odottelemaan.. Mun ystävä oli tässä äskettäin leikkauksessa ja arveli leikkaushaavaansa, että pitäiskö käydä näyttämässä.. No onneksi meni, ja hoitaja oli että "hyvä, kun tulit... joutui käyttää veitseä, jotta sai jonkun märän pois sieltä sisältä.

Niin ja se vielä, kun on mätäkuu tuloillaan!!!

No niin nyt on hoitajalla käyty. Se haava ei ole tosiaan ottanut kunnolla kiinni yhdestä kohtaa. Hoitaja paineli haavan ympäriltä ja jotenkin tutki sitä, mutta ei se haava punoota ympäriltä. Otti kuitenkin vielä varmuuden vuoksi crp:n joka oli alle 8.

Haavassa on nyt parissa kohtaa vielä teippauksia ja sen ongelmakohdan päällä on jokin antibioottilaastari tms. Antoi niitä kotiokin mukaan ja pitää kerran päivässä vaihtaa. Menen perjantaina vielä varmuuden vuoksi näyttämään haavaa.

Hyvä että kävit ja sait hoidon!

Aika ikävää jos toi olis nyt vielä tulehtunut; ei se ihan pieni haava kumminkaan oo.
Toivotaan ettei tuu lisää ongelmia sen kaa ja paranis hyvin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Aika ikävää jos toi olis nyt vielä tulehtunut; ei se ihan pieni haava kumminkaan oo.

Joo toivotaan, että paranee kunnolla. Hoitaja kysyi, että haluanko tulla vielä perjantaina ja sanoin, että joo. Hän sitten sanoi, että tietää ainakin sitten viikonloppua vasten, että mikä tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Joo toivotaan, että paranee kunnolla. Hoitaja kysyi, että haluanko tulla vielä perjantaina ja sanoin, että joo. Hän sitten sanoi, että tietää ainakin sitten viikonloppua vasten, että mikä tilanne.

Kandee mennä näyttään.
Mä oon ainakin niin tietämätön noissa hommissa ja panikoisin vaan sitten.
Joskus ku joku pienempi haava on tulehtunut niin siitäkin on ollu ihan ruiittävästi harmia :/

Kandee mennä näyttään.
Joskus ku joku pienempi haava on tulehtunut niin siitäkin on ollu ihan ruiittävästi harmia :/

Mulla on joskus kengästä hinkkautunut varpaassa iho rikki. Ei mikään iso jälki, mutta se riitti. Pääsi tulehtumaan ja piti kuuri syödä sen takia.

Nyt sitten kuitenkin leikkaushaava kyseessä ja on niin iso. Onneksi suurimmaksi osaksi ottanut kunnolla kiinni. Hoitaja meinasi ensin, että jos olisin ottanut antibioottikuurin, mutta laittoi sitten vain sen laastarin. Kuurista pitää tosiaan neuvotella coxan kanssa.

Kandee mennä näyttään.

Mulla on joskus kengästä hinkkautunut varpaassa iho rikki. Ei mikään iso jälki, mutta se riitti. Pääsi tulehtumaan ja piti kuuri syödä sen takia.

.

No älä!
Just kesäkuun alussa söin antibioottikuurin tulehtuneeseen varpaaseen ja jouduin liottamaan sitä sellaisessa kamalan värisessä nesteessä päivittäin.
kenkistä ei passannut juuri mitkään ja loman eka puolikaskin oli alkamassa silloin.

Ja kerran aiemmin varvas tulehtu myös ja lääkärissä löysivät sieltä pienen lasin palan joka yritti tulla ulos.
No,
lääkekuuri ensin tulehdukseen ja sitten uudelleen lääkäriin.
Silloin olikin tosi kyseessä ja lääkäri ( nainen ) haki kaks mieshoitajaa pitämään mua ja mun jalkaa paikallaan
niin et saivat lyötyä puudutuspiikin kynnen alle!!!
Voit vaan arvata että sattu niin perkeleesti |O

Oonkin aina sanonut et mä käyn mieluummin synnyttämässä kun otan yhtään piikkiä kynnen alle :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
leikkaus on aina riski varsinkin ylipainoiselle. nuo haavaongelmat ovat paljon yleisimpiä lihavilla. :/

Ei jumankeuta ja taas piti vetää mun paino mukaan! :laugh: :laugh: Kas kummaa, kun mulle ei noista riskeistä puhuttu mitään. :whistle:

niin et saivat lyötyä puudutuspiikin kynnen alle!!!

:o |O Kyllä varmasti sattui! Toinen erittäin "kiva" paikka piikille on kitalaki. :kieh:

Sitä odotellessa....hammaslääkärissä lienee mahdollista ja pelkään sitäkin niin vietävästi :ashamed:

leikkaus on aina riski varsinkin ylipainoiselle. nuo haavaongelmat ovat paljon yleisimpiä lihavilla. :/

Ei jumankeuta ja taas piti vetää mun paino mukaan! :laugh: :laugh: Kas kummaa, kun mulle ei noista riskeistä puhuttu mitään. :whistle:

kuule googleta. vaikka lääkärit ei jokaikistä itsestäänselvää asiaa sulle sano, ei tarkota ettei ne ois totta.

kuule googleta. vaikka lääkärit ei jokaikistä itsestäänselvää asiaa sulle sano, ei tarkota ettei ne ois totta.

Niin mitä sitä nyt leikkaukseen liittyvistä riskeistä potilaalle kertomaan, aivan turhaa sellaanen. :xmas: Mulle tehty leikkaushan on normaalipainoiselle täysin riskitön. :laugh:

Ei ole haava vieläkään kunnossa. :( Se vuotaa aina vain ja irvistää todella rumasti. Haavan reunat ei mene edes kohdilleen siitä mistä on auki, toinen reuna on ylempänä ja sieltä näkyy lähes puoli senttiä lihaa. :x Huomenna pitää kolmannen kerran sairaanhoitajalle, että kattoo nyt mitä mieltä hän on haavasta. Tampereelle on oltu yhteydessä perjantaina ja siellä oltiin sitä mieltä, että ei ainakaan vielä antibioottia. Viljely on otettu perjantaina tuosta haavasta.

Yhteistyössä