Voi helv.tti mulla meni totaalisesti hermot!

• Viestiketjun aloittaja Idiootti äiti
  • Ensimmäinen viesti
Idiootti äiti
Ja lapset vasta 4 ja 2.
Sain ihan täydellisen hepuliraivarin!

Tässä on ollut pitkän aikaa tappelua siitä kun lelut heitellään ympäriinsä ja huudon kanssa vasta kerätään edes jotain jälkiä.

Nyt tässä koneella ollessani muutaman kerran kehotin keräämään pikkutavarat lattialta pois (lapset ja lelut mun vieressä) kun niitä on taas koko lattia täynnä ja niiden päälle astotaan ja lisää vaan kiskotaan hyllyiltä alas ilman ajatustakaan laittaa edellisiä takaisn.

Viimesen kerran komensin kunnolla että nyt keräätte. Pienempi nyt ei paljoa kuuntele edes eikä tajua sitä siivoamista mutta tuo 4v jäi katsomaan mua ja kuuntelemaan että tuleeko lisää komentoa, sillä ilmeellä että jatkanko leikkiä vai onko pakko kerätä.

kun en sanonut mitään vaan odotin että alkaisi kerätä, alkoi pikkuhilja taas leikkiminen.

hetken aikaa katsoin touhua ja isompi kai oletti että sai sanattoman luvan leikkiä kun pikkuhiljaa unohti mut ja siivouksen kokonaan vaikka mun ilmeen täytyi kertoa toista.

Sain raivarin, kertakaikkiaan. Paiskin isommat lelut kuten vaunut seinään pois tieltä (en lähellekään lapsia) ja aloin keräämään osaa leluista (mitkä mua ärsyttää jaloissa) suoraan roskiin ja siellä pysyvät. Karjuin aikani sitä kun ei uskota ja muuta ja että leikkihuoneeseen ei enää ole asiaa.
Paikin tuossa enimmät paskat roskiin ja sitten ois tehnyt mieli alkaa rääkymään kunnolla.

MIKÄ VITTU siinä on ettei mene kaaliin kun mä käsken???
Koskaan en oo mikää lepsu ollut, ehkä liiankin jyrkkä enkää oo ikinä antanut periksi.

Tuolle vanhemmalle vaan ei mene perille ennenkuin mä karjaisen niin että jyrähtää.

Nytkään se ei tehnyt elettäkään että alkaisi jälkiään siivota, vaan sille käy että heitän kaikki roskiin.

Saan varmaan paskaa niskaan ja tiedän että oon kusipää ja julma äiti mutta mä en jaksa enää.

synnytys lähellä ja tosi huono kunto, veri ei kierrä jaloissa enää ollenkaan.

hyvä että saan tärkeimmät kotihommat tehtyä niin kyllä vituttaa ja ankarasti kun jatkuvasti levitetään ja kannetaan sitä tavaraa ympäriinsä vaikka mitä sanois.

sitten kun mä kiellän levittämästä ja knatamasta muualle, ne istuu sohvalla tylsistyneenä kun ei voi mitään tehdä ja mulla on huono omatunto vaikken sitä näytä.

Miksei hitto vieköön voi leikkiä ja laittaa takasin vanhan ennekun ottaa uuden??? Sillain ne vois leikkiä vaikka koko päivän eikä mun tarvis stressata.

ja turha sanoa että anna levittää äläkä välitä sotkusta.
Mä en pysty sellasta sotkua enää sitten kerralla siivota minkä ne saa aikaseksi. kaikki lelut katoaa kaaokseen leikkihuoneessa vaikka järjestelmä on hyvä. Mulle valitetaan kun ei löydä sitä ja tätä ja kuinka saa kipeää kun kompastuu leluihin.

En mä voi katsoa kun (koko) kämppää sotketaan piittaamatta musta mitään!

ap
Mä ihan tärisin kunmä niille karjuin ja välillä hampaiden välistä sihisin. Ihan ku oisin joku eläin ollut, sellanen raivo mulla nousi pintaan. ja taas on huono omatunto vaikka edellen vituttaa kun munkomennot menee tyhjille seinille.

näin
Kyllähän ne päreet palaa välillä itse kullakin. Yksi keino pitää kurissa tuollasta on et oikeesti kerää kaikki "romulelut" jätesäkkiin ja vie varastoon. Sellaset joilla ei edes leikitä vaan aina vaan vedetään alas hyllyltä samalla ku muutki lelut.
Itse teen pari kolme kertaa vuodessa kaikessa hiljaisuudessa lelukorien "siivouksen".
kun sitä romua kertyy joka joulu ja syntymäpäivä ku kaverit ja kummit tuo jotain turhaa kuitenkin ja ne sitte jää nurkkiin lojumaan.

ap
Oon mä noin tehnytkin ja nytkään ei oo oikeasti kuin niitä millä ne leikkii.
mutta niitäkin on ihan tarpeeksi ja kaikki vaan levitetään vaikka niillä ei leikittäis kun minuutti. Ensin legot, sitten barbit, sitten nuket ja vaatteet ja tavarat, sitten leikkiruoat, sitten piirretään niin että kynät ovat ympäriinsä ja paperi silppuna lattialla.

Tää on toivotonta, lapset varmaan pelkää ja pitää mua ihan hulluna kun olen enemmän tai vähemmän viime aikoina räjähdellyt.

ja isompi näyttää niin toivottomalta kun se vihdoin alkaa siivota että mulle tulee jo olo että annanko liian suuren homman liian pienelle.

Mutta kun sitäkään ei tajuta että ei ole niin kova homma kerralla jos aina klaittaa edelliset pois enne kuin ottaa uudet.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Huuda ja raivoo vähän vielä lisää,huomaat että se auttaa.Tai hankkiudu taas raskaaksi kun mahastasi pääset kun on niin hyvät hermot.
No vittuilemisen sijaan voisit antaa jonkun hyvä vinkin jolla tän sais toimimaan, kun sulla ilmeisesti sellainen on?

Lapset on vähän sellasia ettei leikkessään huomaa ajatella kovin "järjestelmällisesti" eli eivät tajua laittaa tavaroita pois sitä mukaan kun ottavat uuden.
Sun pitää vaan vähentää lelujen määrää, tai nostaa lelut koreittain johonki ylös, ja antaa sieltä yksi kori kerrallaan. Ja sanoa että uutta koria ei saa ennen ku vanhat on kerätty pois.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Minkä verran sä keskityit niihin muksuihin samalla, kun olit koneella?
Ja se liittyy tähän millä lailla?
Meinaatko että mun pitäisi 100% ajastani vahtia ja kytätä niitä ja unohtaa itseni ihan kokonaan?

Annu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin kai meneekin. Mua vaan ahdistaa jo valmiiksi tuleva kun ei tuohon näytä tulevan parannusta.
Tuolle 4-vuotiaalle varmaan tekis hyvää se osapäivähoito tms. aktiviteetti. Varmaan osittain ärsyttää sinua tahallaan tekemisen puutteessaan...

huoh
Meinaatko että mun pitäisi 100% ajastani vahtia ja kytätä niitä ja unohtaa itseni ihan kokonaan?
Ei vahtia ja kytätä vaan olla läsnä.

joo
Huuda ja raivoo vähän vielä lisää,huomaat että se auttaa.Tai hankkiudu taas raskaaksi kun mahastasi pääset kun on niin hyvät hermot.
No vittuilemisen sijaan voisit antaa jonkun hyvä vinkin jolla tän sais toimimaan, kun sulla ilmeisesti sellainen on?
1.Kone kiinni ja vahdi lapsiasi.
2.Älä vaadi lapsilta sellaista mihin heidän kehitystasonsa ei vielä riitä.
2v. ja 4v. ei velä ymmärrä miten lelut kerätään oikeaoppisesti joka leikin jälkeen riviin sinne minne ne kuuluvat.
3.Anna leluja kerrallaan vain sen verran minkä itse viitsit siivota,kaikki turha pois.
4.Älä hanki enenpää lapsia kun hermot ei kestä olemassaoleviakaan.

ap
Mä oon just saanut tänne viritettyä kunnon säilytyssysteemin ja ei oikein ole mitään paikkaa mihin nostaa noita kaikkia eli ne saa itse nuo lelut otettua hyllyistä.

Tiedän etten voi kovin paljoa vaatia, mutta kun ei edes mitään tapahdu silloin kun mä nätisti muistutan että hei keräättekö ensin vanhat pois lattialta...

metsänpeitto
Öööö.. ei. Se liittyy siihen sillä tavalla, että meillä ei ainakaan vahingossakaan tapahdu yhtään mitään, jos mä keskityn johonkin muuhun ja samalla vähän huomauttelen välillä, että kerätkää noi lelut. Ei toimisi meillä esimerkiksi se, että sanon että kerätkää lelut ja keskityn olemaan koneella/ompelukoneella/tiskaamassa/lukemassa/mitä milloinkin, ja taas huomautan vähän ajan päästä, ja keskityn omiin juttuihini jne. Eli mun pitää kyllä jättää selkeästi mun omat jutut siksi aikaa tauolle, että tapahtuu jotain, koska muuten nuo huomaavat että minä en keskity katsomaan, ette tekevät niin kuin minä pyydän :D Ei meillä ainakaan tapahdu mitään, jos muksut huomaavat että minä olen omissa maailmoissani.

Hengitä nyt vähän ;)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Niin kai meneekin. Mua vaan ahdistaa jo valmiiksi tuleva kun ei tuohon näytä tulevan parannusta.
Tuolle 4-vuotiaalle varmaan tekis hyvää se osapäivähoito tms. aktiviteetti. Varmaan osittain ärsyttää sinua tahallaan tekemisen puutteessaan...
Niin tekis, tiedän. Olne vienyt lapsiparkin tyyliseen molempia silloin tällöin ja vanhemmalla on harrastus kerran viikossa. Ajattelin että iloitan sen johonkin kerhoon, missä on pysyvät kaverit, kunhan saan tän vaavin maailmaan ja pystyn alkaa kuskaamaan.

Tätä olisin kysynyt itsekkin

=) Oon huonmannut ainakin meillä, että koneella ollessani jos ohi mennen pyydän lapsia tekemään jotain, niin ei tapahdu, vaikka kuinka monesti pyytäis.. Meillä onnistuu kerta pyynnöllä lelujen keräämiset vasta sitten kun olen kunnolla läsnä lapsille ja keskityn itsekkin siihen asiaan mitä lapsilta pyydän. Annan neuvoja ja ohjaan sanallisesti hiukan sitä lelujen raivausta niin jo tapahtuu ja ilman huutoa ja kiukuttelua..

minä
suosittelen sinua aloittamaan jonkun hikiliikunharrasteen, saat purkaa energiaa ja raivoa sinne etkä pieniin lapsiin. ihme, että tuo siivous on aina niin saatanan tärkeää.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Ei vahtia ja kytätä vaan olla läsnä.
No sitä niin mutta enkö mä saa ottaa itselleni aikaa edes hetkeä siinä samalla kun ne leikkivät kahdestaan eivätkä kaipaa mua siihen leikkiin?

En ole mikään yliäiti joka jaksaa koko ajan olla läsnä, siis 24h, ja tuskin kukaan lapsi sitä tarviikaan.

Saan kai mä nipistää itselleni hieman omaa aikaa kun kuitenkin olen tässä vieressä??? Etkö sä tee päivän aikana mitään muuta kuin vietät lastesi kanssa aikaa ja olen 24h läsnä?

metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Kiljuset:
Tätä olisin kysynyt itsekkin

=) Oon huonmannut ainakin meillä, että koneella ollessani jos ohi mennen pyydän lapsia tekemään jotain, niin ei tapahdu, vaikka kuinka monesti pyytäis.. Meillä onnistuu kerta pyynnöllä lelujen keräämiset vasta sitten kun olen kunnolla läsnä lapsille ja keskityn itsekkin siihen asiaan mitä lapsilta pyydän. Annan neuvoja ja ohjaan sanallisesti hiukan sitä lelujen raivausta niin jo tapahtuu ja ilman huutoa ja kiukuttelua..
Just tätä ajoin takaa :)

ap
1.Kone kiinni ja vahdi lapsiasi.
2.Älä vaadi lapsilta sellaista mihin heidän kehitystasonsa ei vielä riitä.
2v. ja 4v. ei velä ymmärrä miten lelut kerätään oikeaoppisesti joka leikin jälkeen riviin sinne minne ne kuuluvat.
3.Anna leluja kerrallaan vain sen verran minkä itse viitsit siivota,kaikki turha pois.
4.Älä hanki enenpää lapsia kun hermot ei kestä olemassaoleviakaan.

No sähän osaat piristää ja kannustaa. =)

Mulla on nyt hyvä tulla sanomaan kun ei ole itsellä lapsia :kieh:

Mutta, jos ottaistte tavaksi sen isomman kanssa että yksi leikki kerrallaan ja jos se leikki loppuu niin sitten kerätään tavarat pois ja sitten vasta uusi leikki.
Jos tavaroita ei kerätä niin sitten ei ole toistakaan leikkiä.

ap
Öööö.. ei. Se liittyy siihen sillä tavalla, että meillä ei ainakaan vahingossakaan tapahdu yhtään mitään, jos mä keskityn johonkin muuhun ja samalla vähän huomauttelen välillä, että kerätkää noi lelut. Ei toimisi meillä esimerkiksi se, että sanon että kerätkää lelut ja keskityn olemaan koneella/ompelukoneella/tiskaamassa/lukemassa/mitä milloinkin, ja taas huomautan vähän ajan päästä, ja keskityn omiin juttuihini jne. Eli mun pitää kyllä jättää selkeästi mun omat jutut siksi aikaa tauolle, että tapahtuu jotain, koska muuten nuo huomaavat että minä en keskity katsomaan, ette tekevät niin kuin minä pyydän :D Ei meillä ainakaan tapahdu mitään, jos muksut huomaavat että minä olen omissa maailmoissani.

Hengitä nyt vähän ;)
No joo, sori tajusin väärin. Mutta siis ei tapahdu vaikka seison oven pielesä kyttäämässä.

Yhteistyössä