Voi että työkkäri on *********!

  • Viestiketjun aloittaja Tina 2
  • Ensimmäinen viesti
Tina 2
Monen vuoden tauon jälkeen jouduin työkkärin asiakkaaksi ja on kyllä tyly meininki. Jouduin täysin yllättäen työttömäksi enkä kerenny tehdä mitään suunnitelmia etukäteen. Päivää ei edes sanottu kun eka kerran menin ilmoittautumaan ja kaiken maailman lisäselvitykset pyytävät jotta päivärahat ei varmasti rupea juoksemaan. Sitten kun saavat selvitykset ja asia on ihan selkeä annetaan lausunnon odottaa ö-mapissa lähemmäs viikon. Menin suoraan vaatimaan lausunnon tekemistä kelaan ja aikoi vasta nyt sen tehdä. Heti oli aikaa kyllä katsoa kaikki mahdolliset avoimet työpaikat. Sanottiin myös, että työhön osoituksia voi tulla sitten. On se kumma kun eräs sukulaiseni on ollut 8 vuotta kotosalla eikä ole tullut kuulemma juuri mitään työhön osoitusta. Muutaman lyhyen sijaisuuden tehnyt mieleisessä paikassa.Toiset ollaan heti laittamassa johonkin työhön, vähän kummaa.
 
lucifer
[QUOTE="Vieras";28416149]Eikös joka paikassa pidä käydä vielä henk. koht. paikanpäällä vaikka netin kautta on ilmoittautunut työttömäksi? Olikos se viim. 10 päivän päästä.[/QUOTE]Ei täällä tarvi, ilmoittautuminen tapahtuu netissä pankkitunnuksilla.ja sitten vain odotellaan että soittavat henkilökohtaisen puhelun jossa sitten hoidetaan muut jutut. Mutta työkkärissä ei tarvi käydä.
 
"vieras"
Ei täällä tarvi, ilmoittautuminen tapahtuu netissä pankkitunnuksilla.ja sitten vain odotellaan että soittavat henkilökohtaisen puhelun jossa sitten hoidetaan muut jutut. Mutta työkkärissä ei tarvi käydä.
Siis onko kyseessä myös ENSI-ilmoittautuminen????
Työkkärin sivuilla ihan selvästi kyllä sanotaan, että kun kyseessä on ENSI-ilmoittautuminen (eli et ole vähään aikaan ollu työtön ja olet uusi työkkärissä, NIIN KAIKKIEN on pakko mennä netti-ilmoituksen jälkeen 10 pv sisällä HENKILÖKOHTAISESTI paikan päälle, jotta voidaan aktivoida työnhakijaksi!
Missä päin tätä ohjetta ei noudateta?? Vaikea uskoa.....
 
Tina 2
Puhelimella ei saanut yhteyttä enkä aio jonottaa puhelimessa pitkiä aikoja siks menin suoraan käymään. Onko kellään kokemusta kuinka pitkään menny kun päivärahat ruvennut juoksemaan kun maksajana kela? Itse olen siis tehnyt sijaisuuksia monta vuotta enkä ole jotunut oleen vuosikausiin työkkärin asiakkaana
 
"vieras"
Sun määräaikaisuutta ei siis uusittu? Sit tulee 7 pv omavastuu ekaks, jolta ajalta et saa mitään.
(en ole ihan varma tosta).
Päivärahaa voit hakea vasta sit ku 2 vko on kulunu ja senkin jälkeen menee noin viikko, ennenkuin rahat nasahtaa tilille. Toki toi on liiton toimia, en kelasta ole varma.
 
lucifer
[QUOTE="vieras";28416242]Siis onko kyseessä myös ENSI-ilmoittautuminen????
Työkkärin sivuilla ihan selvästi kyllä sanotaan, että kun kyseessä on ENSI-ilmoittautuminen (eli et ole vähään aikaan ollu työtön ja olet uusi työkkärissä, NIIN KAIKKIEN on pakko mennä netti-ilmoituksen jälkeen 10 pv sisällä HENKILÖKOHTAISESTI paikan päälle, jotta voidaan aktivoida työnhakijaksi!
Missä päin tätä ohjetta ei noudateta?? Vaikea uskoa.....[/QUOTE]Jep, ensi ilmottautuminen.
 
HopotiHoi
Joo, on ne metkoja paikkoja nuo työkkärit, ja metkoja ovat kyllä työntekijätkin siellä. Soitin kysyäkseni asiaa X, mulle sanottiin että vastuuvirkailija selvittää mulle sen ja soittaa. Sanottiin että jos saman päivän aikana.

Kahteen päivään ei kuulunut mitään, soitin perään ja nyt sanottiin että laitetaan tälle ko virkailijalle viesti että kyseessä on kiireellinen soittopyyntö. Meni 6 päivää (viiikonloppu välissä) ja kun ei kuulunut soittoa marssin toimistoon.

Jonotin 45 min., päädyin virkailijalle joka ei ollut mun "vastuu"virkailija, mutta joka koitti kysymykseeni vastata. Siis koitti, mutta ei jumankauta että osasi olla pihalla oman puljunsa kuvioista. Sanoin että sen soittopyynnön voi delata, mulla ei ole enää asiaa tälle vastuuvirkailijalle. No, tästä viikon päästä se soitti "olit jättänyt (kiireellisen) soittopyynnön, näköjään olet käynyt toimistolla paikanpäälläkin, onko vielä asiaa?".

En tiedä minkälaisia ihmisiä siellä työkkärissä asioi kun ne virkailijatkin ovat ihan pihalla asioistaan. SIis että onko se vain sitä työpaikkojen selaamista ja uuden leiman lyömistä työttömän lappuun.
 
Jyväskylässä
kyllä säännöllisesti käydä ihan paikan päällä=)Viime syksynä kävin kun ilmottauduin työttömäksi..pääsin kurssille ja sen jälkeen piti taas käydä..ja kesällä kun oon ollu 6kk työttömänä on taas mentävä.
 

Yhteistyössä