voi että ois helppoa olla työtön

totuus
Jos se sinun mielestäsi on tuollaista auvoa,niin kokeile ihmeeessä.Voisi se järki palata sinunkin päähäsi ja todellisuus iskeä päin naamaa nopeasti.
Itse olen raskaassa hoitotyössä,teen lähinnä öitä ja iltoja,silti ei tulisi mieleenkään valittaa, eikä minulla ole harhaista käsitystä siitä mitä on oikeasti olla työtön.
Työttömän elämä on muuta kuin auvoa,sitä se ei ole nähnytkään.

Jos se sinun mielestäsi on tuollaista auvoa,niin kokeile ihmeeessä.Voisi se järki palata sinunkin päähäsi ja todellisuus iskeä päin naamaa nopeasti.
Itse olen raskaassa hoitotyössä,teen lähinnä öitä ja iltoja,silti ei tulisi mieleenkään valittaa, eikä minulla ole harhaista käsitystä siitä mitä on oikeasti olla työtön.
Työttömän elämä on muuta kuin auvoa,sitä se ei ole nähnytkään.
No enpä taida. Minulle tämä on paikka minne voin kipata kaiken paskan, mukaan lukien nämä ajatukset. Purkaa pahaa oloa. Ja täältä sain myös kannustusta jaksaa. Ootkohan itte ihan oikealla alalla kun empatia on noin olematonta? Vaikka joo, tiedän että työ syö ihmistä ja joissain duuneissa tulee aika kyyniseksi kun aikansa katselee tiettyä menoa.

IhanaValo
No sitähän se työttömän elo on..:headwall: Kasvatan itekin vaan persettä ja syleskelen kattoon päivät.

Varmaan kannattais vaihtaa työtä/alaa jos tuntuu ettei ees nukkumaan jouda töiltään ja lastenhoidolta...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27691697:
Muistathan äiti hyvä, että sinullakin yötyöläisenä on oikeus oman lapsen hoitovapaaseen hänen sairastaessaan? Eli hakemaan saikkua, kun kerta lapsi on sairaana.
Mutta jos toinen aikuinen on yöllä kotona niin silloin ei oikeutta mun ymmärtääkseni ole? Niin ainakin hoitoalalla KVTES:sin mukaan. Korjatkaa jos olen väärässä! Mulla on sellanen käsitys, että jos toinen on kotona työvuoron aikana niin ei voi sairaan lapsen vuoksi silloin kotiin jäädä. Siinä ei ikävä kyllä nukkumista oteta huomioon...

"Vieras1"
Ai että sellasia on työttömät vai ?
Että maataan vaan kotona, annetaan luottotietojen mennä ja sosku maksaa kaiken ?
Todella hienoa yleistämistä.

Minä olen 5 kk ollut työttömänä, en makaa vaan kotona, etsin töitä, teen hakemuksia ja teen kotitöitä,ei ole koskaan mennyt luottotiedot eikä mene ja sosku ei maksa mitään.

Kummallista yleistämistä, että työttömät vaan makaa kotona, antaa luottotietojen mennä ja sossu hoitaa. Kohta olen työtön ja tuskinpa makailen kuten en aiemminkaan ollessani työtön.Luottotiedot kunnossa ja sossusta emme saa mitään.

Äh, nyt aavistuksen pirteämpänä voin selventää että tarkoitin työttömiä jotka myös tahtovat olla sitä. Tekevät kaikkensa ettei huolita töihin ja tietoisesti antavat laskujen jäädä roikkumaan jne. Harva päivähän täällä on noista aloituksia mitä kaikkia tukia voivat kiskoa yhteiskunnalta.

Mutta elämä näyttää jo valoisammalta, ei mua enää kiinnostaisi olla tyhjän päiten.

Kiitos niille jotka jaksoi kaiken tämän kitinän jälkeenkin tsempata :)

"Satu"
Nukun kyllä normaalisti, päivisin kun lapset on hoidossa jos teen yövuoroja. Mutta nyt kun ovat kipeitä niin ei voi laittaa hoitoon, joten hoidan itse päivät kotona ja menen yöksi töihin. Mies on sit yön lasten kanssa ja menee itse päivävuoroihin.
Tämä on mielestäni erittäin suuri epäkohta. Kyllä ihmiselle pitäisi taata riittävä aika nukkumiseen, joten yötyöläisen pitäisi saada olla poissa töistä, kun lapsi on sairas tai sitten toisella vanhemmalla pitäisi olla oikeus olla kotona, jotta yötyöläinen saa nukkua.

Meillä mies ei ikinä kykenisi samaan kuin sinä. Hän tekee 3-vuorotyötä ja on normiviikoillakin ihan sekaisin. Onneksi minun työpaikallani ei vaadita todistuksia, joten minä hoidan aina sairaita lapsia, kun mies on ilta- tai yövuorossa. Meillä ei onnistu edes hoitopäivän lyhentäminen, kuten muissa vuorotyöperheissä. Lapset ovat siis hoidossa minun päivätyörytmini mukaan.

"vieras"
Kummallista yleistämistä, että työttömät vaan makaa kotona, antaa luottotietojen mennä ja sossu hoitaa. Kohta olen työtön ja tuskinpa makailen kuten en aiemminkaan ollessani työtön.Luottotiedot kunnossa ja sossusta emme saa mitään.
entäs jos vitusti ulosotossa! Ei oikein insppaa! saada rahnaa! se viedään!!!! ja se tosi! Mutta ei voi mitään!

"akka"
Työttömänä tää elämä on yhtä juhlaa, rauhassa sai olla puoli vuotta, sen jälkeen loppui makoilut ja alkoi työkokeilu 6kk jonka aikana jatkuvasti soitot työkkäriin ja sopimusta uudistamaan. Työkkärin täti unohti laitella paperit ajoissa, toisella kerralla unohti laittaa lausunnon liittoon jolloin jäi päivärahat saamatta. Töitä joutuu tekemään kuusi tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa ja kaikki ne paskatyöt laitetaan tietysti mun tehtäväksi.Hyödyn tästä helvetin raatamisesta 250 euroa kuukaudessa.Kyllä se on niin ihana olla työtön tämänpäivän suomessa. Työtön = orja

Yhteistyössä