Voi että jouduin äsken noloon tilanteeseen kaupassa :(

  • Viestiketjun aloittaja kyllä ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
näin
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
:eek: missä kuulutetaan aiheettomasta hälytyksestä?ikinä en oo kuullu moista..tosin,täällä 99% on aiheettomia hälytyksiä mitä cittarissa oon huomannu,kun asiakkaat kantaa ostoskorin porttien läpi ( en tiedä miks?! ),vaikka niissä on selkeesti hälytin näkyvissä.. :whistle:
Kyllä toivottavasti joka paikassa kuulutetaan. Ja sehän tietty kuulutetaan sillon kun vartija tms. joutuu puuttumaan asiaan ja asiakas viedään vartijan koppiin tarkastukseen. Ei sillon jos joku vie vahingossa hälytetyn korin portista.
 
kaupas töissä...
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
:eek: missä kuulutetaan aiheettomasta hälytyksestä?ikinä en oo kuullu moista..tosin,täällä 99% on aiheettomia hälytyksiä mitä cittarissa oon huomannu,kun asiakkaat kantaa ostoskorin porttien läpi ( en tiedä miks?! ),vaikka niissä on selkeesti hälytin näkyvissä.. :whistle:
Kyllä toivottavasti joka paikassa kuulutetaan. Ja sehän tietty kuulutetaan sillon kun vartija tms. joutuu puuttumaan asiaan ja asiakas viedään vartijan koppiin tarkastukseen. Ei sillon jos joku vie vahingossa hälytetyn korin portista.
Hyvään tapaan kuuluu kyllä kuuluttaa ihan jokaisesta "aiheettomasta" hälytyksestä.....
 
Vieras
Meinaatko sä tollo että kassat alkaa repiä niitä viivakoodihälyttimiä kassalla irti tuotteesta?! :eek:
Ne ovat tarroja ja kassaskannerin PITÄISI tuhota kyseinen hälytin kun se osuu siihen, mutta yllätys että kaikki asiat eivät aina vain toimi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaupantäti...:
Alkuperäinen kirjoittaja kaupantäti:
Meillä kuulutetaan AINA jos on väärä hälytys... "Pahoittelemme aiheetonta hälytystä kassalla xx" tai jotain vastaavaa....
Ja tämä Cittarissa... :)
Käytäntö varmaan vaihtelee eri Cittareiden kohdalla. :kieh: nimim. "toisesta kaupasta ostetuissa farkuissa tarrahälytin, joka hälytti vain Cittarissa." Ja samanlaista kohtelua sain kuin ap. Kukaan ei pahoitellut, ei kuulutettu tmv.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja kaupantäti...:
Alkuperäinen kirjoittaja kaupantäti:
Meillä kuulutetaan AINA jos on väärä hälytys... "Pahoittelemme aiheetonta hälytystä kassalla xx" tai jotain vastaavaa....
Ja tämä Cittarissa... :)
Käytäntö varmaan vaihtelee eri Cittareiden kohdalla. :kieh: nimim. "toisesta kaupasta ostetuissa farkuissa tarrahälytin, joka hälytti vain Cittarissa." Ja samanlaista kohtelua sain kuin ap. Kukaan ei pahoitellut, ei kuulutettu tmv.
No eihän se Cittarin vika ole! :eek:
 
seija.tikkanen@suomi24.fi
Olen keväällä ostanut Uudenkaupungin tarjoustalosta puseron ja äsken, kun laitoin sen pesuun, huomasin siinä pesumerkintää hakiessani sisäsaumassa kiinniommellun saksien kuvalla varustetun lapun: Poista ennen käyttöä. - En muista, onko mulla joka kerran ollut ko flanellipusero päällä, mutta hälyyttänyt on kesästä alkaen Oulun Stokmanilla liikkuessa, Kempeleen Prismassa ja mm Virossa SuperAlkossa. Kertaakaan se ei ole minua häirinnyt on sitten kuulutettu tai ei, kun minulle on 2008 laitettu jalkaan "naula" nilkasta polveen, jonka olen luullut syyksi. Mutta voi PERMANTO, JOS SE ONKIN KO OSTAMANI PUSERON LAPPU, JOTA EN OLE HUOMANNUT! kYLLÄ KIUKKU NOUSEE!
 
"Kenguru"
On piipannut mullakin. Helsingin Sokoksessa sain väärän hälyn vuoksi kupongin kahvioon pullan kera, mitä en koskaan käyttänyt. Johonkin vaatteeseen oli jäänyt häly, en edes muista mihin.
Mutta ei mua nolota yhtään vaikka piippaakin. Kyllä ne aina selviää, ja ei tule edes hiki siinä selvitellessä, koska tiedän, etten ole mitään pöllinyt. Ja noita vääriä hälytyksiähän tulee tooosi usein, johan sen huomaa tämän keskustelun perusteella. Ei olekaan ap:n kokemus ainutlaatuinen;), joten relax!
 
Vartija
Se ei ole myyjän ongelma jos "tarrahälyttimet" hälyttävät uudelleen aktivoiduttuaan, heidän tehtävä on poistaa ainoastaan kovahälyt, eli valkoiset tai mustat isot ja kovat ns. vaatehälyttimet.
Järki käteen vitun kukkahattutädit.
 
"Vierailija"
Kävimme karismassa kaupoissa sit mentiin citymarketiin tultiin kassalta pois pojan kengä piipas vaik kengät ostettu ellokselta ja vartia tuli paikalle tutki myyjän kanssa ei mitään löytynnyt.Misään muualla ei huutannut eikä mennessä citymarketiin.
 
Vaatteiden shoppilija
Housuni hälytti Robin Hood kaupassa. Itselläni ei ollut aavistustakkan mikä hälytti ? Kassa kutsui henkilökunnan työntekijän paikalle. Jonoa kassalla supisivat siinä jotakin, menimme oven viereiseen huoneeseen hän katsoi laitteella ja reiteni kohdalla piippasi, katsottiin siellä oli lappu jossa luki leikkaa irti ennen käyttöön ottoa. Minulla ei ollut aavistustakkaan lapusta housut olivat 2v. vanhat pesty ja pidetty. Kyllä menee vaikeaksi vaatteiden pitäminen jos joka sauma pitää tutkia ennen päälle pukemista. Parempi sellainen hälytin joka poistetaan heti kassalla. Ei neulottu lappu hälytin varkaita varten ole, kyllä ne valistuneita ja osaa sen leikata irti. Onneksi vaatekauppoja on riittämiin joissa hälyttimet on nykyaikaisia.
En enää shoppaile kyseisen firman kaupassa.
 
oma kokemus
Rattaat aikoinaan piippasivat mitään niistä ei löytynyt mutta jotkut portit vaan piippasi aina rattaiden mennessä ohitse,
onneksi nuo kaupat yleensä tiesikin sen ongelman olevan portissa joten kertaakaan en joutunut epäiltyjen listalle.

Kerran ostin miehelle joulusesonki aikaan partakoneen/terät.
No ihmettelin kun semmoinen pieni terälaatikko oli semmoisessa isossa muovilaatikossa
mutta ajattelin että kai se sitten siihen kuuluu ja sen sisällä on se pieni loota jossa ne terät
(ajattelin että noi terät voi muuten tulla heiveröisestä pahvilaatikosta läpi tai jotain)
Maksoin (tietenkin! ) ostokseni normaalisti
ja kun kyse oli ns pikku ostoksista niin otin ne heti kassan vierestä eli kävelin ne tavarat käsissä sitten porttien läpi.
Ja ne portit tietty alkaa piippaamaan,
ja mitä tekee myyjä?
Huutaa pää punaisena minulle -Mitä VARASTIT ja heti tänne..
Minä tietty meninkin ja olin ihan hämilläni,
näytin tavarat jotka juuri ostin,
ja mitä myyjä teke,
taas huutaa kovaan ääneen että näitä et kyllä ole ostanut olet varastanut ja vaatii kuittia jota olin jo aijemmin tyrkyttänytkin.
Takana olijat kassalla hiukan ihmetteli myyjän käytöstä ja kaikki me olimme kirjaimellisesti :O :O
Myyjä katsoi kuittia ja totesi,
ai no oletkin maksanut nämä heh hehheh
ja poisti sen muovilaatikon joka siis olikin häly jonka minä kuvittelin että se kuului olla ja alkoi minua sitten vielä sättimään kuinka en itse tajunnut vaatia sitä hälyn poistoa,
johon minä totesinkin että empä juuri tuollaisia itse ostele joten en luonnollisestikaan voinut tietää että se piti poistaa.
Kassa jonossa minun takanani oleva mies myös hiukan huomautti myyjälle käytöksestä jolloin myyjä vaan taas naureskelee ettei sitä nykyaikana tiedä kuka varastaa ja se on oltava heti tiukkana.

Kotiin päästyäni ja alku hämmennyksestä ja järkytyksestä sitten kirjoitin kauppiaalle tapahtuneesta ja tilannetta pahoiteltiin ja kerrottiin että myyjälle oli pidetty puhuttelu.

(muistaakseni tuo tilanne oli jopa jouduttu ihan kameroista varmistamaan)

Tiedä sitten,
vastaisuudessakin jos mikään muu kassa ei ole vapaana ja joudun tuolle menemään niin kyllä aina vaan saan sellaisen kohtelun ettei pahemmin kiinnosta mennä koko kassaneidin luo vaikka tapahtuneesta onkin jo kulunut sennoin parisen vuotta.

Mielummin menenkin pitkään jonoon kuin tuon tyypin kassalle,
sen verran hyvin sai minun karvani tuo oikea alan ammattilainen aasiakaspalvelija nousemaan.
 
jhjhj
Mulle kävi kerran niin että olin vaatekaupassa ja käyttämässäni syystakissani oli sellainen pieni metallinen takkimerkin kiemurainen logo takana, jonka toiselta puolelta olivat ompeleet irronneet joten merkki repsotti. Kiersin kaupassa ja kun lähdin, hälytin piippasi. Vartija tuli paikalle heti ja huomasi heti että multa oli jäänyt siihen repsottavaan logoon sellainen löysää neulosta oleva panta kiinni. Olin tietysti ihan hirveän pahoillani, ja yritin kertoa etten todellakaan nähnyt pantaa, koska roikkui selän takana melkein polvissa se. Tarjouduin maksamaankin pannan, mutta vartija päätti sitten soittaa poliisin paikalle. Lopulta sain sakot näpistyksestä, mikä harmitti ja harmittaa vieläkin aivan valtavasti! Vartijakin sanoi, että antaisi minulle porttikiellon kauppaan jos voisi. Tästä on pari vuotta aikaa, olin tapahtumahetkellä siis 19-vuotias.
 

Yhteistyössä