voi että mitä potaskaa tuo väite että jos oikeesti haluaa kuolla, ei siitä puhuisi muille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pp

Vieras
ja tämän sanon ihan oman kokemuksen perusteella. minä olen yrittänyt itsemurhaa 4 kertaa. ja ei, ei tod hakenut niillä huomiota. halusin ihan todella kuolla, mennä pois. mutta samaan aikaan hain kuitenkin apua.

se että hakee apua itsetuhoisuuteensa, ei meinaa etteikö se ihminen olisi tosissaan. toiset hakee apua kuka minäkin syyn takia, toinen ei hae apua.

itsemurha tai eutanasia ei ole niin yksiselitteinen kuin monet luulee.

Mutta kuten sinun tapauksesi osoittaa niin et ole ollut tosissaan.
Kyllä jos ihminen tosiaan itsensä haluaa tappaa se kyllä sen tekee ja keinot tietää millä sen hoitaa varmasti pois päivä järjestyksestä.
Sitten on nää sun kaltaiset leikkijät, jotka ei oikeasti halua kuollakkaan ja syyllistävät muita kun heitä ei ole huomattu kuinka pahaolo heillä on.

Parasuisaidinen ihminen olet. Eli ihminen joka "tekee" itsemurhan monta kertaa. Tulet todennäköisesti vielä piinaamaan läheisiäsi feikki-itsemurhalla useita kertoja. Minä satun tietämään että se on feikkiä.
Sillä tuo itsemurhalla leikkiminen on sairausdiagnoosi ja sinä sisimmässäsi kyllä aina tiedät ettet kuole. Pyydät apua ajoissa paikalle tai otat esim. lian vähän lääkkeitä että joudut sairaalaan huuhteluun tms.

T: Eräs jonka läheinen aiheutti tällä leikillä ääretöntä tuskaa muissa.

Mun on pakko kysyä, älä vastaa jos on liian henkilökohtaista tai epäasiallista :hug:

... mutta miten et neljällä kerralla ole onnistunut aikeissasi? Valitsitko tahallasi/tahattomasti yrityskeinot mitkä eivät todennäköisesti johda kuolemaan vai mikä on mennyt vikaan? Tarkoitan, että halusitko oikeasti kuolla vai "saada nopeutusta avulle".

Kysyn ihan asiallisesti, en ivaamalla :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mutta kuten sinun tapauksesi osoittaa niin et ole ollut tosissaan.
Kyllä jos ihminen tosiaan itsensä haluaa tappaa se kyllä sen tekee ja keinot tietää millä sen hoitaa varmasti pois päivä järjestyksestä.
Sitten on nää sun kaltaiset leikkijät, jotka ei oikeasti halua kuollakkaan ja syyllistävät muita kun heitä ei ole huomattu kuinka pahaolo heillä on.

AIVAN!

Niin, mistä sitä sitten tietää onko joku tosissaan vai ei... nuorempana meillä oli kaveripiirissä tyttö joka piti kaikkia kavereita varpaillaan näillä itsemurha-puheillaan.
Kukaan ei uskaltanut olla reagoimatta, koska kaikki pelkäsivät että mitäpä jos se nyt sen sitten tällä kertaa tekeekin enkä ollutkaan auttamassa/viettämässä iltaani/yötäni hänen luonaan jne.

tohon omaan esimerkkiini sanoisin vaan näin vuosien jälkeen, että tavattoman itsekästä toimintaa ko henkilöltä...häntä ohjattiin hakemaan apua monet kerrat, mutta eipä apu kelvannut vaan halusi pitää meitä kaikkia pienessä talutusnarussa.
Jossain kohden suurin osa kavereista sanoi ystävyyssuhteen irti, koska parin vuoden aikana jokaisen henkilökohtaiset elämät työt/opiskelut/ihmissuhteet olivat kärsineet tästä "rasitteesta".

no ainakin mun sisareni on puhunut aikeistaan ja yrittänyt ihan tosissaan, onnistumatta kuitenkaan, hänellä on molemmat kädet täynnä syvien viiltojen jättämiä arpia kyynärtaipeesta ranteisiin, ja olen ollut sairaalassa useasti hänen luonaan lääkkeiden yliannostuksen jälkeen, on ollut ihme että hän on edes herännyt lääkekoomasta, multa jo kyseltiin mitä tehdään jos syvä tajuttomuus johtaa aivokuolemaan, irrotetaanko koneista vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt:
Parasuisaidinen ihminen olet. Eli ihminen joka "tekee" itsemurhan monta kertaa. Tulet todennäköisesti vielä piinaamaan läheisiäsi feikki-itsemurhalla useita kertoja. Minä satun tietämään että se on feikkiä.
Sillä tuo itsemurhalla leikkiminen on sairausdiagnoosi ja sinä sisimmässäsi kyllä aina tiedät ettet kuole. Pyydät apua ajoissa paikalle tai otat esim. lian vähän lääkkeitä että joudut sairaalaan huuhteluun tms.

T: Eräs jonka läheinen aiheutti tällä leikillä ääretöntä tuskaa muissa.

olet niin väärässä samalla kun olet oikeassa.

Ja ne ketkä haluavat todella päättää päivänsä niin onnistuvat siinä melkein aina ihan ekalla kerralla. Ja mikäli ei sen ekan yrityksen jälkeen ole ajatukset muuttuneet elämisen iloa kohtaan positiivisemmiksi niin kyllä se tokan kerran toteutus on jo sitten sitä luokkaa, että poistuminen maanpäältä on varmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
no ainakin mun sisareni on puhunut aikeistaan ja yrittänyt ihan tosissaan, onnistumatta kuitenkaan, hänellä on molemmat kädet täynnä syvien viiltojen jättämiä arpia kyynärtaipeesta ranteisiin, ja olen ollut sairaalassa useasti hänen luonaan lääkkeiden yliannostuksen jälkeen, on ollut ihme että hän on edes herännyt lääkekoomasta, multa jo kyseltiin mitä tehdään jos syvä tajuttomuus johtaa aivokuolemaan, irrotetaanko koneista vai ei.

juuri näin. moni on sitä mieltä että kyllä hengen saa pois kun vaan haluaa mikä on toisaalta tottakin. mutta kun se elämä nyt ei aina ole niin kovin yksioikoista.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Ja ne ketkä haluavat todella päättää päivänsä niin onnistuvat siinä melkein aina ihan ekalla kerralla. Ja mikäli ei sen ekan yrityksen jälkeen ole ajatukset muuttuneet elämisen iloa kohtaan positiivisemmiksi niin kyllä se tokan kerran toteutus on jo sitten sitä luokkaa, että poistuminen maanpäältä on varmaa.

ei se nyt ole ihan noinkaan..... toisella on suurempi pokka kuin toisella vaikka päämäärä on sama.

Niinhän sitä sanotaan myös, että "kyllä sitä saa hengen itseltään pois, jos todella haluaa". Kuten on tässäkin aikaisemmissa viesteissä todettu.

Kyllä minä uskon, että ne itseään pienoiskiväärillä ampuneet ovat todella halunneet kuolla. Vaan eihän sillä itseltään henkeä saa. Ikävää heille, ampuvat vain naamansa hajalle.

Tietämättömyyttä se on, ei pilkistävää elämäniloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mun on pakko kysyä, älä vastaa jos on liian henkilökohtaista tai epäasiallista :hug:

... mutta miten et neljällä kerralla ole onnistunut aikeissasi? Valitsitko tahallasi/tahattomasti yrityskeinot mitkä eivät todennäköisesti johda kuolemaan vai mikä on mennyt vikaan? Tarkoitan, että halusitko oikeasti kuolla vai "saada nopeutusta avulle".

Kysyn ihan asiallisesti, en ivaamalla :flower:

eka kerta oli avuton, otin rauhoittavia ja viinaa sekaisin. en oikeesti tiennyt ettei sillä saa henkeä pois. toisella kertaa vesin yliannostuksen erästä huumetta, ei mennyt henki ei. kolmannella kertaa viiltelin käteni ranteesta ylöspäin täysin. olin kaiketi hannari kun ne ei menneet tarpeeksi syvälle enkä kuollut. viimeinen kerta oli junaraiteilla. otin viinaa ja rauhoittavia ja kuvittelin että pokka riittää hyppäämään junan alle. ei riittänyt. mutta kyse ei ollut ettenkö olisi halunnut...

Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
Niinhän sitä sanotaan myös, että "kyllä sitä saa hengen itseltään pois, jos todella haluaa".

Kyllä minä uskon, että ne itseään pienoiskiväärillä ampuneet ovat todella halunneet kuolla. Vaan eihän sillä itseltään henkeä saa. Ikävää heille, ampuvat vain naamansa hajalle.

aivan. siinä mielentilassa ei ajattele ihan loogisesti.

Niin no kärjistetysti...kumpi on varmempi tapa : ottaa kymmenen asperiiniä tai hirttäytyminen.
Eli jos valitsee ton asperiinin niin ei kait sitten ole ihan tosissaan vaan lähinnä kokeilunhaluinen...
Sori jos nyt loukkaan jotain ikuista itsemurha-kandidaattia, mutta toi on vaan sellainen aihe et joko se tehdään kunnolla tai sit ei tarvitse edes yrittää. Turhaa tuskaa vaan aiheutetaan läheisille jatkuvilla "säikäytyksillä".

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Niin no kärjistetysti...kumpi on varmempi tapa : ottaa kymmenen asperiiniä tai hirttäytyminen.
Eli jos valitsee ton asperiinin niin ei kait sitten ole ihan tosissaan vaan lähinnä kokeilunhaluinen...
Sori jos nyt loukkaan jotain ikuista itsemurha-kandidaattia, mutta toi on vaan sellainen aihe et joko se tehdään kunnolla tai sit ei tarvitse edes yrittää. Turhaa tuskaa vaan aiheutetaan läheisille jatkuvilla "säikäytyksillä".

kommenttisi kertoo ettet tiedä aiheesta paskaakaan.

tyttäreni kaveripiirissä tyttö joka aina kännisspäissään yrittää :whistle: itsaria...ottaa liikaa lääkkeitä, juos kerran kaupungilla auton eteen jne. Tyttäreni kärsii kovasti kaverinsa tempauksista ja viimekerran jälkeen puhuttiin asiasta oikeen kunnolla, selitin että ei se kaveri oikeesti halua kuolla, että noi on vaan "esityksiä" ja huomion hakua kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
tyttäreni kaveripiirissä tyttö joka aina kännisspäissään yrittää :whistle: itsaria...ottaa liikaa lääkkeitä, juos kerran kaupungilla auton eteen jne. Tyttäreni kärsii kovasti kaverinsa tempauksista ja viimekerran jälkeen puhuttiin asiasta oikeen kunnolla, selitin että ei se kaveri oikeesti halua kuolla, että noi on vaan "esityksiä" ja huomion hakua kaikki.

siis toi on pahin mitä voi itsetuhoille tyypille tehdä. ettei ota häntä tosissaan. vaikka hän ei todella halua kuolla, luuletko että hän todella yrittäisi sitä ilman että jokin olisi pielessä.

mä ihmettelen tätä "se on vaan hätähuuto" juttua... eikö se ole parempi että tekee sen hätähuudon kuin että todella ottaisi hengen itseltään.

No mä tiedän ihmisiä jotka ovat kertoneet tekevänsä itsarin ja myös kuolleet ja sitten tiedän myös lääkkeitä ottaneita, mutta se on selvä ettei lääkkeisiin yleensä kuole tai sitten niitä ei ole vain tarpeeksi

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

siis toi on pahin mitä voi itsetuhoille tyypille tehdä. ettei ota häntä tosissaan. vaikka hän ei todella halua kuolla, luuletko että hän todella yrittäisi sitä ilman että jokin olisi pielessä.

mä ihmettelen tätä "se on vaan hätähuuto" juttua... eikö se ole parempi että tekee sen hätähuudon kuin että todella ottaisi hengen itseltään.

NIMENOMAAN!!! Se ei ole leikkimistä vaan sillä ihmisellä on paha olla ja se haluu kuolla.
Sinä joka et halua kuolla, tuskin huuteletkaan tekeväs itsarin.

Tätä tyttöä on yrittänyt auttaa jo monet tahot, jopa me perheenä, ollut hoidossa ja syö masennuslääkkeitä. Pitkät ajanjaksot pysyy hyvänä ja sit taas pomppaa koko juttu...oma likka meinaa vaan olla niin masentunut tän kaverin tempausten takia, että enää ei tiedä mitä tehdä...olen selittänyt että hänen ongelmansa tämä ei ole ja auttaa ei pysty vaikka kuinka yrittää...kun ei mikään mene perille tällä kaverilla.

Tätä tyttöä on yrittänyt auttaa jo monet tahot, jopa me perheenä, ollut hoidossa ja syö masennuslääkkeitä. Pitkät ajanjaksot pysyy hyvänä ja sit taas pomppaa koko juttu...oma likka meinaa vaan olla niin masentunut tän kaverin tempausten takia, että enää ei tiedä mitä tehdä...olen selittänyt että hänen ongelmansa tämä ei ole ja auttaa ei pysty vaikka kuinka yrittää...kun ei mikään mene perille tällä kaverilla.

mutta ei se meinaa etteikö lapsesi kaveri olisi tosissaan. minusta on väärin että vähättelet asiaa lapsellesi. joo, ei ole lapsesi ongelma, mutta ei sitä saa vetää kastiin "kunhan hakee huomioo". harva hakee huomiota koettamalla tappaa itsensä. taustalla on aina jotain jotain.