Voi että menee hermot!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helpotti, kiitos.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helpotti, kiitos.

Vieras
Nuo ipanat..huhhuh... Sisällä riehutaan, tapellaan, kiusataan toisia ja huudetaan. Sit kun laittaa ulos nii 5min välein joku roikkuu ovenraossa jotain tai huutaa tai kiusaa että on pakko mennä itse ovenrakoon. Sit yks huutaa kuin syötävä jos näkee 2mm kokoisen ötökän ja sen jälkeen murjottaa ja nyyhkii pitkään. Miks toisten lapset hyppii riemusta kun pääsee ulos, leikkii siellä, riehuu ja hyppii ja sisällä sit jaksaa olla rauhallisesti? Miks toisten lapset kun näkee muurahaisen juoksee sen perässä innoissaan ja litistelee niitä sormilla tai jaloilla? Miks toisten lapset jaksaa olla ulkona monta tuntia? Ja miks ne sit sisällä keksii kivoja leikkejä mut meidän lapset ei?? Ja iät täällä kohta 5v 3v ja 2v. Ja sen vielä sanon että itse jään välillä sisälle siivoomaan tai laittamaan pyykkejä/tiskejä ja seuraan ikkunasta lapsia samalla. Mitä mä teen noitten kanssa??? En jaksa...

Sun ois ehken syytä mennä sinne pihalle leikkimään niiden lasten kanssa - ei meidän 3-vuotias ainakaan yksin siellä jaksa kovin kauaa touhuta, ja vaikka ois leikkikavereitakin niin tarviihan ne nyt aikuista kaveriksi vielä.

4v ja 2,5v pojat koko ajan riehuu tappelee huutaa...pomppii..ja vielä mitä..kaikki pitäs saaha heti toiselta just sama juttu ja ku toinen menee vessaan niin toinen perässä mikään ei passaaa... kuuelta alko jo tuo pomppiminen... ei jaksa keskittyä yhteen asiaan ku just ja just 5min...levittää vaan lelut ja saa sanoa satakymmenen kertaa että lopettais,mut ei mene jakeluun!

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Sun ois ehken syytä mennä sinne pihalle leikkimään niiden lasten kanssa - ei meidän 3-vuotias ainakaan yksin siellä jaksa kovin kauaa touhuta, ja vaikka ois leikkikavereitakin niin tarviihan ne nyt aikuista kaveriksi vielä.

Ja kyllä mä siellä välillä olen, mutta pakko täällä sisälläkin on hommia tehdä. Ja kun ne osaa leikkiä kun mä ulkona teen jotain omaa niin miks ne ei osaa leikkiä jos mä oon sisällä ja katson ikkunasta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ja kyllä mä siellä välillä olen, mutta pakko täällä sisälläkin on hommia tehdä. Ja kun ne osaa leikkiä kun mä ulkona teen jotain omaa niin miks ne ei osaa leikkiä jos mä oon sisällä ja katson ikkunasta?

No mulla on lapset sisällä auttamassa niissä hommissa kun itsekin olen, ja ulkona tosiaan monesti riittää se, että siellä on läsnä. En mä tiedä miksi se näin on, mutta niin se nyt vaan pienten lasten kanssa on. En tunne kyllä ketään lapsiperhettä, missä noin pienet ois täysin omatoimisia leikkeineen.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös.:
4v ja 2,5v pojat koko ajan riehuu tappelee huutaa...pomppii..ja vielä mitä..kaikki pitäs saaha heti toiselta just sama juttu ja ku toinen menee vessaan niin toinen perässä mikään ei passaaa... kuuelta alko jo tuo pomppiminen... ei jaksa keskittyä yhteen asiaan ku just ja just 5min...levittää vaan lelut ja saa sanoa satakymmenen kertaa että lopettais,mut ei mene jakeluun!

Niinpä, tutulta kuulostaa.. vielä toi pienempi tuossa jolta otetaan koko ajan lelut kädestä ja se pitää saada jatkuvasti huutamaan. Pienin sentään tykkää leikkiä yksin mut eihän se tällä menolla ikinä opi leikkimään kun toiset ei anna tehdä mitään.

Koska tilanne on ihan eri, ystävä hyvä. Kolmistaan ne on vain epämääräinen lapsiporukka, mutta kun olet paikalla ne on sun lapsias. Kyllä tuollaisessa porukassa vielä vahtia kaivataan ihan live-etäisyydelle. Siitähän nuo ovenraossaroikkumiset ja nahistelut kertovat. Ei ole aina kivaa eikä helppoa, mutta koeta olla ihan fyysisesti läsnä.

Alkuperäinen kirjoittaja sari:
täällä vähän samanlaista :D
onko teillä mitä pihalla? meillä on keinut, hiekkis ja pienehkä tramppa mutta silti tuntuu ettei riitä...

Siellä on keinut, leikkimökki missä vaikka mitä puuhaa, hiekkalaatikko, mopo, pyörä, hiekkaleluja, autoja ym, ja äsken vielä annoin vettä leikkiin, mut silti ei.

Ja mä en sisälläkään jaksa leikkiä lasten kanssa kun hetken, niin ei ne siihenkään oo tottunu et äiti leikis niiden kanssa...

onko teillä mitä pihalla? meillä on keinut, hiekkis ja pienehkä tramppa mutta silti tuntuu ettei riitä...

Siellä on keinut, leikkimökki missä vaikka mitä puuhaa, hiekkalaatikko, mopo, pyörä, hiekkaleluja, autoja ym, ja äsken vielä annoin vettä leikkiin, mut silti ei.

Ja mä en sisälläkään jaksa leikkiä lasten kanssa kun hetken, niin ei ne siihenkään oo tottunu et äiti leikis niiden kanssa...

No eikös tuossa sun ekassa viestissä ollut, että sisälläkään ei leikit suju. Siis kaipaavat ohjausta. Se nyt vain on vanhemman tehtävä, auttaa lapsiaan kasvamaan sosiaalisiksi eläimiksi.

Ja sit vielä yks mikä mua ärsyttää. Vaatteet! Niitä vaihdellaan jatkuvasti, vaatekaapit on aina selällään ja vaatteet lattialla, puhtaat ja likaiset sekaisin. Niitä on joka puolella ja kun yhdet saa päälle niin kohta juostaan taas alushoususillaan ja seuraavassa hetkessä on jo puhtaat päällä. Taidan sanoa illalla miehelle että laittaa lukot kaappeihin.

Se on sitä sisarusrakkautta se.
Meillä pojat 12v ja kohta 2v ja voi elämä jotta on illat töminää ja huutoa,kun pojat kisailee keskenään.
Ja naapurin sinkku-naikkonen ihan pokkana joka yö viimesen vuoden aikaan rupes hakkaa seiniä aamu3-4 aikaan jotta meillä herää kaikki ja tunnustikin sen tehneensä kostaakseen,kun hän ei saa nukuttua(menee töihin aamu 5 ja rupeaa iltakuudelta nukkuu),kun meiltä kuuluu lapsien töminää ja kiljumista jne...Kyllä pidä olla sairas ihminen,lapsiperheestä kuuluu ääniä valitettavasti ja meillä kuopus menee iltakahdeksalta jo nukkumaan ja satavarmasti on hiljaista sen jälkeen.taloyhtiössämme hiljaisuus on klo 22-06 välisenä aikana...Kiitos ,kun sain purkautua vaikka tää ei ap:n asiaan liittynytkään :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No eikös tuossa sun ekassa viestissä ollut, että sisälläkään ei leikit suju. Siis kaipaavat ohjausta. Se nyt vain on vanhemman tehtävä, auttaa lapsiaan kasvamaan sosiaalisiksi eläimiksi.

Kyllä mä yritän keksiä niille aina jotain tekemistä, mutta yks näistä on sellainen, joka vaan ei osaa leikkiä, ei ole sen luontoinen ja kaikki leikit menee tappeluksi. Mieluummin piirtää ym...

ja meidän 3v touhuaa pihalla kyllä ihan itekseenkin ja on muutenkin mielellään ulkona leikkimäs, yleensä seuranaan 6v ja 5v sisaret ja silloin kun sisaret ei paikalla niin on yksin tai minun kanssa ulkona.
Ja joo kyllä meilläkin muksut ottaa yhteen vähän väliä oli ne sitten sisällä tai ulkona (ja varsinkin jos ulos menevät niin ensimmäisen 5min päästä siel on tappelu jostain tavarasta tms) , mutta pian ne saa sovittua ja unohdettua riitansa.

Ja sit vielä yks mikä mua ärsyttää. Vaatteet! Niitä vaihdellaan jatkuvasti, vaatekaapit on aina selällään ja vaatteet lattialla, puhtaat ja likaiset sekaisin. Niitä on joka puolella ja kun yhdet saa päälle niin kohta juostaan taas alushoususillaan ja seuraavassa hetkessä on jo puhtaat päällä. Taidan sanoa illalla miehelle että laittaa lukot kaappeihin.

se toimii. meillä kans oli lukot kaapeissa samaisen homman takia, vuoden verran kun oli lukko kaapissa niin oppivat että kaapille ei pääse ja nykyään vaatekaapilla käydään yhdessä tai luvan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä mä yritän keksiä niille aina jotain tekemistä, mutta yks näistä on sellainen, joka vaan ei osaa leikkiä, ei ole sen luontoinen ja kaikki leikit menee tappeluksi. Mieluummin piirtää ym...

No sitten sun pitää jotenkin eriyttää leikkejä. Et kai sinä oikeasti ajattele, että tuonikäiset lapset ihan ilman ohjaamista hakeutuisivat leppoisiin leikkeihin?! Eiköhän ne hyvin käyttäytyvät lapset ole jossain vaiheessa saaneet vanhemmiltaan opastusta ja ohjausta siihen, kuinka ryhmässä toimitaan.

siis kyllähän sun pitäisi olla siellä ulkona niiden lasten kanssa. Itsekin jo huomasit ettei tuo sinun järjestelysi toimi!! Mene ulos hyvä ihminen ja lopeta ruikuttaminen täällä palstalla! ULOS!

Yhteistyössä