Voi ei, limatulppa(ko)?? Vasta rv 26!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut äippä

Vieras
Vessassa käydessä pyyhkiessä tuli paperiin sellaista paksua hieman oranssia (verta?) limaa eikä millään meinannut pyyhkimällä loppua. Millainen se limatulppa on? Pitäiskö mun nyt käydä tarkistuttamassa tilanne vai voiko sellaista edes tarkistaa et mitä se oli? Oon niin surkeena kun viikkoja vasta näin vähän :( Eikös se limatulppa voi kuitenkin lähtee jo yli kuukausi ennen synnytystä? Mutta siltikin viikkoja olis kovin vähän kasassa...
Esikoinen syntyi rv 36+4, eli hänkin otti pienen varaslähdön. Synnytys käynnistyi kuitenkin vesien menolla, eli ei mitään käsitystä noista limatulpista.

en tiiä voiko sitä tarkistaa mutta älä huoli! jos kovasti huolettaa niin soita äitipolille.

mulla irtosi tulppa kokonaisena esikoisesta päivä ennen synnytystä. kuopuksesta se tuli tuollaisena limana rv 32 tai 34 muistaakseni, poika syntyi rv 38.

Limatulppa voi tulla toooosi ajoissa, tai sitten sellaista ei näe koko raskauden aikana.
Mutta jos sulla tulee limatulppaa, voi olla että kohdunkaula on hieman avoinna eli uimista ei ainakaan enää suositella..
En usko että sulla on hätäpäivää, muistat vaan kertoa neuvolassa niin voivat tarvittaessa laittaa lääkärille.

se voi lähteä todellakin todella aikaisin,mutta se ei tarkota,että vauva syntyisi.Olet siis oikeassa siitä että voi lähteä aikaisin.Mene kuitenkin tarkistuttamaan jos susta tuntuu,meinaa ei oo kivaa kotonakaan möllöttää ja olla koko ajan huolissaan.Tsemppiä sinne!

se voi lähteä todellakin todella aikaisin,mutta se ei tarkota,että vauva syntyisi.Olet siis oikeassa siitä että voi lähteä aikaisin.Mene kuitenkin tarkistuttamaan jos susta tuntuu,meinaa ei oo kivaa kotonakaan möllöttää ja olla koko ajan huolissaan.Tsemppiä sinne!

Menet ehdottomasti tarkistukseen! Meidän odotusryhmässä eräällä irtosi limatulppa noilla viikoilla mutta lohduksesi sanon että hyvän hoidon ja levon jälkeen hän on vieläkin raskaana ja nyt menossa muistaakseni vk 35 :)
Niinkin hyvin voi käydä.

Yhteistyössä